Jump to content

Olje på drev

Oberst

Recommended Posts

Jeg skiftet olje på mitt bravo 3x drev i går, og jeg tok ut skruene på drevet på torsdag, dvs det fikk stå å renne seg tomt i ett døgn. (seig olje).

Så kjøpte jeg 3 flasker med drev olje fra HK Service i kr.sand, den ene flasken fulgte det med ei pumpe, for man skal pumpe inn oljen nedenfra og inn.

Jeg skrudde på slangen fra pumpa på nederste hullet, og satte pumpa i olje kanna og pumpet i vei..

det gikk 2,5 flasker inn nedenfra før det begynte å renne ut av det øverste hullet.

Da plugget jeg igjen det øverste hullet (og pumpet et par pump ekstra før jeg tok ut slangen og plugget det nederste hullet også.

Så gikk jeg oppi båten og ned i motor rommet, tok av det svarte dekselet som dekker hele motoren på toppen, og i bakkant der er det da en beholder som var så og si tom.

Her fylte jeg opp olje til "maks" streken.

Husk at etter du har kjørt drevet litt, så kan nivået i denne beholderen synke, og du må fylle på litt ekstra, dette er på grunn av at drevets olje fordeler seg osv..

Ikke mer hokus pokus enn det på mitt drev i hvertfall. ;)

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

du må bruke mercruiser sin drevolje da denne tåler mye mere varme og nede i drevet blir det veldig varmt oljebeholderen står som regel i forkant eller bakkant på en av sidene på motoren.Når du fyller olje på til det kommer ut av den øverste skruen sett inn skruen,forsett å fylle olje det vil da begynne å fylle opp beholderen på motoren dette gjør du til beholderen er på maks. ha en mann inne som ser når det er nok.Dette er den rette måten å fylle drevolje på.

mvh

Mewa 2 :seeya:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...