Jump to content

På hvilken side av de fargede bøyene?

HulkHaugen

Recommended Posts

Vi har et lite og populært innaskjærs område i Arendal kalt elva (Nidelva), og der er det mange bøyer i fargene rød og grønn som skal forklare oss hvor vi børe og ikke bør tøffe. I mine øyne er det helt opplagt hvilken side man skal holde seg på, men det er utifra sunn fornuft og ikke pga noen regel. Så derfor lurer jeg rett og slett på hvordan denne regelen er?

Etter å ha skummet tråden fant jeg ikke svaret, forsøker meg med et svar.

I følge sjøkartet er det bare en jernstake  og ingen offentlige røde og grønne merker er utsatt.

Og i følge sjøkartet er seilingsretningen fra Utnes til Arendal. 

Et luftspenn på 7 m og en bro på 3,9m  hvis en seiler rundt Ramsøya.

Så før en håpe på at de som har malt merkene kan reglen om seilingsretningen.

Da skal en ha Grønne merker på Styrbord side
Da skal en ha Røde merker på Babord side

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Det stemmer. Det står en svart jernstake i innløpet til Elva. Den er ganske tydelig merket med pil. Resten av elva er lokalt merket. Før var det Arendal Motorbåtforening som hadde merkingen. Men må er det kommunen tror jeg. De blir fjernet før isen legger seg. Men noen av oss lokalkjente sklir greit gjennom likavel. :) jeg har vokst opp på ei hytte der I elva.. :)

Endelig ble det Bobåt

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...