Fru Jacobsen Svart 20.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2016 Et godt eksempel på at Wikipedia er skrevet av alle som føler for det og ikke er noen fasit på noe som helst. Det er kun én måte å se hvilke side man skal ha stakene på og det er å se i kartet Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Roger jo Svart 20.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2016 Vi har et lite og populært innaskjærs område i Arendal kalt elva (Nidelva), og der er det mange bøyer i fargene rød og grønn som skal forklare oss hvor vi børe og ikke bør tøffe. I mine øyne er det helt opplagt hvilken side man skal holde seg på, men det er utifra sunn fornuft og ikke pga noen regel. Så derfor lurer jeg rett og slett på hvordan denne regelen er? Etter å ha skummet tråden fant jeg ikke svaret, forsøker meg med et svar. I følge sjøkartet er det bare en jernstake og ingen offentlige røde og grønne merker er utsatt. Og i følge sjøkartet er seilingsretningen fra Utnes til Arendal. Et luftspenn på 7 m og en bro på 3,9m hvis en seiler rundt Ramsøya. Så før en håpe på at de som har malt merkene kan reglen om seilingsretningen. Da skal en ha Grønne merker på Styrbord sideDa skal en ha Røde merker på Babord side Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 20.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2016 Tror jeg svarte ganske grundig på ledens retning opptil flere ganger. Men som vanlig kom det bort I alle sidespor I tråden.. :) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Roger jo Svart 20.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2016 (redigert) Sorry det var du, Mitt poeng var at kystverket bare har en jernstake på den ruten ifølge kartet. Så får en håpe på at de som har malt merkene kan reglen om seilingsretningen, ellers går det galt. Redigert 20.Januar.2016 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 20.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2016 Det stemmer. Det står en svart jernstake i innløpet til Elva. Den er ganske tydelig merket med pil. Resten av elva er lokalt merket. Før var det Arendal Motorbåtforening som hadde merkingen. Men må er det kommunen tror jeg. De blir fjernet før isen legger seg. Men noen av oss lokalkjente sklir greit gjennom likavel. :) jeg har vokst opp på ei hytte der I elva.. :) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.