Håp Startet 28.Mars.2009 Link til dette innlegget Startet 28.Mars.2009 Er dette i det hele tatt mulig? Og hvis mulig - hvordan?? Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 28.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2009 Først og fremst må du nok ha en RS232 versjon, ikke USB. Haicom kan i alle fall leveres i begge varianter, sannsynligvis også Navibe men det spørs jo hva forhandlerne bryr seg med å ha i hyllene... Jeg har en Haicom fra Wiimp tilkoblet Navman VHF 7110 og den fungerer helt greit. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Håp Svart 28.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2009 Haicom'en jeg har (HI-204E) har overgang fra ps2 til usb. Er det mulig å benytte en ps2/rs232 overgang på denne kanskje? Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 28.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2009 Ja, du velger overgang når du kjøper den så det går nok an å få tak i bare overgangen. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
roaldbj Svart 28.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2009 Hvilken Haicom har du til VHFen? Antar at den har separat 12 volt forsyning? Har den SIRF Star III chip set? Sitér dette innlegget Link to post
Håp Svart 28.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2009 Takker! Tror jeg har overgang liggende en eller annen plass. Men.... strømforsyningen til Haicomen er vel 5 volt.....? Sitér dette innlegget Link to post
Håp Svart 28.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2009 Ikke Sirf Star på den gamle haicomen nei, men tenkte å prøve den likevel. evt. få tak i en ny senere. Har sett på GlobalSat bu-355. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 28.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2009 Jeg har HI-204III og den har SiRF Star III chipsett. Strømforsyning husker jeg ikke i farten men tror det var 12V (hvis ikke så har jeg nok snekret en liten overgang ). Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
roaldbj Svart 28.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2009 Du kjenner jo litt til meg etter hvert SveinHa. En pest og en plage? Hvilke av disse tre har du? Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 28.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2009 Ingen av de der. Husker ikke helt om der var 9-pin D-sub kontakt eller bare løse ledninger (tror helst det siste). Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
roaldbj Svart 28.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2009 Flott om du viser din "anbefaling". .. Her er noen av spesifikasjonene til Haicom 204 III. Sitér dette innlegget Link to post
Seastar Svart 28.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2009 (redigert) Hei roaldbj Jeg har flere av denne GPS'en Hi-204 III og som da ble kjøpt med den fleksible PsII-pluggen. Da får jeg bl.a. kjøpt tilkoblingssett for strøm og data til de fleste PDA'er valgfritt i utgangspunktet, - eller et av disse to alternativene for PC , - en vanlig overgang til USB og den andre er vel noe som du er ute etter kanskje, - en overgang splittet i strømforsyning (5 volt) og datasignal til en seriell plugg. Dette kan bl.a. kjøpes fra wiimp.no og de koster ca 140 kroner per overgang ser jeg på web-siden deres. En GPS-mus med en valgfri overgangskobling koster ca 590,- Redigert 28.Mars.2009 av Seastar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Håp Svart 31.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2009 Vil et slikt duge som strømforsyning til gps'en? Sitér dette innlegget Link to post
GeirT Svart 31.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2009 Ut ifra databladet ser det ut som at den tåler Max input spenning på 13.2 VDC. Og det er for lite om du skal ha den ombord i en båt der ladespenning kan gå opp i 15V..... Geir Sitér dette innlegget Geir Link to post
Håp Svart 31.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2009 Kanskje denne da? Er det andre ting å ta hensyn til? Støy?? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.