Jump to content

tips til godt kjøp ca 4 mill?

blipp blopp

Recommended Posts

hei.. tenkte å kjøpe godbåten nå..

men dere har jo gjort alle efaringene. hva med å dele de med meg så jeg slipper de små irriterende detaljene som ødlegger ferieturen.

vil bruke ca 4 mill. vil ha en turbåt som gjerne marsjer på 25 knopp.

vi er 5 i familien og gleder oss allerede. lurer på en tur norover fra vestlandet.

takker for alle gode råd:)

Fantasitråd??

Hva med å gå opp noen millioner og bestille en yacht på et verft? Har hørt at Røkke og gjengen får mye fint ved å spesialbestille.

Nei, ved nærmere ettertanke så har jo de også hatt problemer med barnesykdommer. Og ikke minst, det vil være litt vrient å få den klar til ferieturen. I alle fall om vi snakker påsketuren 2009.

Sorry, klarer bare ikke å ta innlegget seriøst. Den dagen du kommer tilbake og viser at du faktisk har kjøpt båt i den prisklassen skal jeg være den første til å gjøre botsøvelser....

Noe som har 25 knop som marsjfart .... og som en famile på 5 kan bruke behagelig????

Hvor gamle er familemedlemmene? ... og tenker du deg 4 seperate kabiner, eller skal noe dele???

Hvis du skal ha 4 seperate kabiner, så blir størrelsen fort midt på 50 tallet ... og for å kunne marsje komfortabelt i 25 knop, så må du vel nesten til med 1600 Hk ...pluss noe ... har du vurdert drivstoff forbruk (regn med minst 250 til 350 L per time) ?? eller spiller ikke driftsutgiftene noen serlig rolle....

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Sorry, klarer bare ikke å ta innlegget seriøst. Den dagen du kommer tilbake og viser at du faktisk har kjøpt båt i den prisklassen skal jeg være den første til å gjøre botsøvelser....

Synes dette innlegget var unødvendig, Suzumar, spesielt siden trådstarter er ny her. Ingen kan utelate noen ting som helst, men det er da mange som ved salg av hytte, arv og lignende kan ha penger nok til å kjøpe båt i denne prisklassen.

......så jeg slipper de små irriterende detaljene som ødlegger ferieturen.

vil bruke ca 4 mill. vil ha en turbåt som gjerne marsjer på 25 knopp.

vi er 5 i familien og gleder oss allerede.

Hvordan i al verden skal noen kunne gi råd om et slikt kjøp? Hva mener du med"små irriterende detaljer"? Vi mennesker er vel ikke en så homogen gruppe at vi lar oss "irritere" av de samme tingene? Lar du deg virkelig irritere av små bagateller, slik at familien får ødelagt ferieturen sin?

Nei, trådstarter.....denne må du nok dra lenger ut på havet med. Kanskje ville du bare prøve å starte en tråd, bare sånn for moro skyld?

Beklager...jeg kunne ikke dy meg.

At båtplassen var kun for de nederst på næringskjeden og garvede sjøulker var jeg ikke klar over.

Nå har det vært diverse tråder om hvordan nyrike er til pest og plage fordi de ikke har erfaring med båtliv og kan sjøvettregler.

Hva med å hjelpe trådstarter med det han lurer på slik at han og andre får noe nytte av Båtplassen. Om det senere viser seg at det var en spøk så gjør vel ikke det noe.

Jeg vil starte med et par spørsmål.

Har du båtførerbevis eller planlegger du å gjennomføre noe form for opplæring.

(Vi har et medlem på Båtplassen som driver seriøs opplæring med både teori og praksis som sikkert kan hjelpe deg med gode råd).

Har du teknisk kompetanse til å kontrollere den båten du lurer på å kjøpe, eller ser du på dette som mindre viktig. (Kjøper du en båt med strekt økonomi så kan man få problemer med å få utbedret skjulte feil i ettertid).

Ole Petter:

Sitat:

"Har du teknisk kompetanse til å kontrollere den båten du lurer på å kjøpe, eller ser du på dette som mindre viktig. (Kjøper du en båt med strekt økonomi så kan man få problemer med å få utbedret skjulte feil i ettertid)".

Du snakker og spør som om trådstarter var en gutt på 14 -16 år.

Å stille en båtkjøper slike spørsmål er vel å både undervurdere...ja kanskje nærmest virke nedsettende, eller?

Skal du ha en båt til ca 4 mill og dere er 5 personer bør du satse på en Fairline eller Princess med 3 cabiner og 6 faste senger.

ikke så mye å velge i da , de fleste er 2 cabinere med 4 faste senger.

Da er spørsmålet om du skal ha nyest mulig båt eller størst mulig.

men det skulle vel være mulig å få en bra båt for denne prisen, hadde satset på en båt som er bygd for nordiske forhold og allerede er i Norge.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...