blipp blopp Startet 28.Mars.2009 Link til dette innlegget Startet 28.Mars.2009 hei.. tenkte å kjøpe godbåten nå.. men dere har jo gjort alle efaringene. hva med å dele de med meg så jeg slipper de små irriterende detaljene som ødlegger ferieturen. vil bruke ca 4 mill. vil ha en turbåt som gjerne marsjer på 25 knopp. vi er 5 i familien og gleder oss allerede. lurer på en tur norover fra vestlandet. takker for alle gode råd:) Sitér dette innlegget Link to post
-Matros- Svart 28.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2009 Kan du si litt mer om hvilken båt du/dere hadde sett for deg/dere? Foreks. om dere vill ha ny eller gammel båt. 1 eller 2 motorer osv osv .. Sitér dette innlegget Mvh -Matros- -------------- Medlem av gruppen: folk i båt! Link to post
880 Svart 28.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2009 4 mil.. hvorfor så dyr båt Man kan få mye bra for en familie på fem for en lavere sum. Beskriv vilke behov du har............. Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
hifo Svart 28.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2009 lykke til med båtvalget.. håper det lar seg gjøre å få tak i noe brukelig til den prisen.. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Pelle Parafin Svart 28.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2009 Hva med denne?Under 3mill.Stor og billig båt. http://www.yachtmarine.no/yachts/adventurer-boat/ Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 28.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2009 Finnes jo masse fint i den prisklassen , er det nytt eller brukt du tenker på ? Her er et par fine eksempler jeg ville sett på http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=15545405 http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=16837627 Sitér dette innlegget Link to post
Suzumar Svart 28.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2009 Fantasitråd?? Hva med å gå opp noen millioner og bestille en yacht på et verft? Har hørt at Røkke og gjengen får mye fint ved å spesialbestille. Nei, ved nærmere ettertanke så har jo de også hatt problemer med barnesykdommer. Og ikke minst, det vil være litt vrient å få den klar til ferieturen. I alle fall om vi snakker påsketuren 2009. Sorry, klarer bare ikke å ta innlegget seriøst. Den dagen du kommer tilbake og viser at du faktisk har kjøpt båt i den prisklassen skal jeg være den første til å gjøre botsøvelser.... Sitér dette innlegget Link to post
Pelle Parafin Svart 28.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2009 Sitér dette innlegget Link to post
Divemaster Svart 28.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2009 Noe som har 25 knop som marsjfart .... og som en famile på 5 kan bruke behagelig???? Hvor gamle er familemedlemmene? ... og tenker du deg 4 seperate kabiner, eller skal noe dele??? Hvis du skal ha 4 seperate kabiner, så blir størrelsen fort midt på 50 tallet ... og for å kunne marsje komfortabelt i 25 knop, så må du vel nesten til med 1600 Hk ...pluss noe ... har du vurdert drivstoff forbruk (regn med minst 250 til 350 L per time) ?? eller spiller ikke driftsutgiftene noen serlig rolle.... Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
catano Svart 28.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2009 Hei. Dersom man ønsker å kjøpe båt til en slik pris er man nok i disse dager en ettertraktet person som sikkert kan forhandle om flere hundre tusen i ekstrautstyr. Nesten som man ikke skulle tro det. Det ligger 171 båter på finn mellom 3 og 4 mil, så lykke til med kjøpet. mvh Catano Sitér dette innlegget Mvh catano Link to post
jupan Svart 29.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2009 Det jeg kommer til å gjøre på min neste båt, uansett prisklasse, og som jeg råder deg til å gjøre - spesielt siden du kan legge såpass mange penger i en båt er å hyre en som virkelig har peiling til å finne en båt etter gitte ønsker. Lykke til. JRO Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 29.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2009 Sorry, klarer bare ikke å ta innlegget seriøst. Den dagen du kommer tilbake og viser at du faktisk har kjøpt båt i den prisklassen skal jeg være den første til å gjøre botsøvelser.... Synes dette innlegget var unødvendig, Suzumar, spesielt siden trådstarter er ny her. Ingen kan utelate noen ting som helst, men det er da mange som ved salg av hytte, arv og lignende kan ha penger nok til å kjøpe båt i denne prisklassen. Sitér dette innlegget Link to post
nimbuster Svart 29.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2009 ......så jeg slipper de små irriterende detaljene som ødlegger ferieturen.vil bruke ca 4 mill. vil ha en turbåt som gjerne marsjer på 25 knopp. vi er 5 i familien og gleder oss allerede. Hvordan i al verden skal noen kunne gi råd om et slikt kjøp? Hva mener du med"små irriterende detaljer"? Vi mennesker er vel ikke en så homogen gruppe at vi lar oss "irritere" av de samme tingene? Lar du deg virkelig irritere av små bagateller, slik at familien får ødelagt ferieturen sin? Nei, trådstarter.....denne må du nok dra lenger ut på havet med. Kanskje ville du bare prøve å starte en tråd, bare sånn for moro skyld? Beklager...jeg kunne ikke dy meg. Sitér dette innlegget Link to post
Astrix Svart 29.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2009 hva med sjødyktighet til båtførere her, jeg ser det for meg ny båt inn i fremmed havn med god sidevind, håper min båt står på siden. sier bare herrrrreeeeguuud så patetisk Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 29.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2009 Hva er det med trådstarters spørsmål som gjør at dere ikke tar han seriøst og kaller han patetisk og ikke klarer å oppføre dere seriøst overfor han ? Det har da vært stilt spørsmål om båtkjøp 100ggr før på dette forumet uten at det skal bli på denne måten. Sitér dette innlegget Link to post
logget av Svart 29.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2009 At båtplassen var kun for de nederst på næringskjeden og garvede sjøulker var jeg ikke klar over. Nå har det vært diverse tråder om hvordan nyrike er til pest og plage fordi de ikke har erfaring med båtliv og kan sjøvettregler. Hva med å hjelpe trådstarter med det han lurer på slik at han og andre får noe nytte av Båtplassen. Om det senere viser seg at det var en spøk så gjør vel ikke det noe. Jeg vil starte med et par spørsmål. Har du båtførerbevis eller planlegger du å gjennomføre noe form for opplæring. (Vi har et medlem på Båtplassen som driver seriøs opplæring med både teori og praksis som sikkert kan hjelpe deg med gode råd). Har du teknisk kompetanse til å kontrollere den båten du lurer på å kjøpe, eller ser du på dette som mindre viktig. (Kjøper du en båt med strekt økonomi så kan man få problemer med å få utbedret skjulte feil i ettertid). Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 29.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2009 (redigert) Hvor stor båtplass har du? I disse dager hadde jeg definitivt gått for en båt produsert i UK. Redigert 29.Mars.2009 av Blue_Dragon (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
dhjerp Svart 29.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2009 Vel, trådstarter har 2 innlegg hvor det første er i en tråd som omhandler Austvold og det andre er et spørsmål om å kjøpe en båt til 4 mill. Jeg er klar over at mange har penger til dette, men har store problemer med å ta dette seriøst. Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 29.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2009 Betyr det at folk fra austevold mest sannsynlig ikke har råd til slik båt eller betyr det at man må ha postet mange poster på BP før man kvalifiserer til å kjøpe premiumbåt Sitér dette innlegget Link to post
nimbuster Svart 29.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2009 Ole Petter: Sitat: "Har du teknisk kompetanse til å kontrollere den båten du lurer på å kjøpe, eller ser du på dette som mindre viktig. (Kjøper du en båt med strekt økonomi så kan man få problemer med å få utbedret skjulte feil i ettertid)". Du snakker og spør som om trådstarter var en gutt på 14 -16 år. Å stille en båtkjøper slike spørsmål er vel å både undervurdere...ja kanskje nærmest virke nedsettende, eller? Sitér dette innlegget Link to post
dhjerp Svart 29.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2009 Betyr det at folk fra austevold mest sannsynlig ikke har råd til slik båt eller betyr det at man må ha postet mange poster på BP før man kvalifiserer til å kjøpe premiumbåt Det betyr ikke annet enn at jeg har problemer med å ta dette seriøst. Sitér dette innlegget Link to post
VO`n Svart 29.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2009 Å hjelpe meg... ikke lett å få hjelp her med slike "sladre-kjerringer" som mener noe om det meste Sitér dette innlegget Link to post
LykkelitenIV Svart 29.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2009 Jeg ville satset på et godt kjent merke (det gjelder egentlig uansett prisklasse). Kanskje en princess 42 eller 45, og av nyere dato. Kanskje denne: http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=16314924 Sitér dette innlegget HilsenLykkeliten IV (på båtjakt) Link to post
MajorAndy Svart 29.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2009 DNFTT Andy Sitér dette innlegget Link to post
Sea Oasis Svart 29.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2009 Skal du ha en båt til ca 4 mill og dere er 5 personer bør du satse på en Fairline eller Princess med 3 cabiner og 6 faste senger. ikke så mye å velge i da , de fleste er 2 cabinere med 4 faste senger. Da er spørsmålet om du skal ha nyest mulig båt eller størst mulig. men det skulle vel være mulig å få en bra båt for denne prisen, hadde satset på en båt som er bygd for nordiske forhold og allerede er i Norge. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.