BårdK Svart 29.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2009 Hva med å hjelpe trådstarter med det han lurer på slik at han og andre får noe nytte av Båtplassen. Om det senere viser seg at det var en spøk så gjør vel ikke det noe. Sitér dette innlegget Link to post
submiss Svart 29.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2009 Av en eller annen grunn får denne tråden meg til å tenke på Janteloven....: Janteloven 1. Du skal ikke tro du er noe. 2. Du skal ikke tro du er like meget som oss. 3. Du skal ikke tro du er klokere enn oss. 4. Du skal ikke innbille deg at du er bedre enn oss. 5. Du skal ikke tro du vet mer enn oss. 6. Du skal ikke tro du er mer enn oss. 7. Du skal ikke tro du duger til noe. 8. Du skal ikke le av oss. 9. Du skal ikke tro noen bryr seg om deg. 10. Du skal ikke tro du kan lære oss noe. Axel Sandemose 1933 Sitér dette innlegget How is education supposed to make me feel smarter? Besides, every time I learn something new, it pushes some old stuff out of my brain. Remember when I took that home winemaking course, and I forgot how to drive? - Homer Simpson submiss blog Link to post
ThomasM Svart 29.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2009 Kan det bli mer offtopic nå da tru. (la meg hjelpe med det). Dem som trudde personen ikke var seriøs ved sin henvendelse burde bare unnvært å skrive noe. Hva jeg selv trur er uvesentlig i denne trådens sammenheng også. Men er egentlig 4mil mye for båt i dag..? For meg er en båt til 50.000 dritt dyrt... Men det er uvesentlig... Se på båtmarkedet.. Man skal ikke lete lenge for å finne båter til flere mill på markedet. Hvordan fikk dem kjøpt sine båter! Kan dem, kan vel andre også... on topic: Tipset jeg vil gi til trådstarter. Må være å bruke litt av pengene til profesjonell hjelp til å se ut mulige båter for deg. Det finnes folk som har det som et yrke å leter opp drømmebåten for deg der ute. Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 29.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2009 Tipset jeg vil gi til trådstarter. Må være å bruke litt av pengene til profesjonell hjelp til å se ut mulige båter for deg. Det finnes folk som har det som et yrke å leter opp drømmebåten for deg der ute. det er jo profesjonell hjelp han får her Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Suzumar Svart 29.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2009 Synes det er på tide at blipp blopp kommer på banen og takker for alle gode råd og drar på handletur.... Sitér dette innlegget Link to post
jada Svart 29.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2009 (redigert) Men nå er det vel på tide av trådstarter blipp blopp kommer på banen igjen med noen tanker, for det har han vel????? Når han først startet tråden i går kveld kl 2315, så er vel tiden inne til i alle fall å svare på endel av de tingene som er luftet her av andre. Ser at Suzumar hadde de samme tankene som meg, nærmest samtidig..... Redigert 29.Mars.2009 av jada (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
blipp blopp Svart 29.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2009 Det jeg ser er jo at det er mange som er bare ute for å spre møkk.. trodde dere var litt mere oppegående mennesker enn dette. jeg ville jo bare ha et par tips når jeg skal ta konemor ut i denne jungelen.... men da det ser ut til det er så mange aper som dingler her så tror jeg at jeg heller velger å ta med en som har driti på draget før i et båtkjøp. at jeg velger en båt i den prisklassen... et problem for deg?? så leit. takk og farvel..logger av for siste gang her. Sitér dette innlegget Link to post
Suzumar Svart 29.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2009 Lykke til med kjøpet! Du kan jo vie oss et siste besøk når båten er kjøpt slik at du kan peke litt nese til apene :-) Sitér dette innlegget Link to post
Cyber Svart 29.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2009 takk og farvel..logger av for siste gang her. Farvel Catano Sitér dette innlegget Link to post
Finn Erik Svart 29.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2009 Tre innlegg å vekk menn, ikke dårlig det gutter.......... Nå vet ikke jeg hvor seriøst og ekte trådstarterens innlegg var, men det er vel som flere her hevder, helt uvesentlig. Litt lite opplysninger var det vel dersom en skulle gi konkrete råd, men det er jo ikke noen grunn til å være spydig og ekkel av den grunn. Jeg er sikker på at den tonen/holdningen er med på å holde folk borte fra å skrive på forummet. Dersom en mener ar folk er drømmere så la dem være det da, hold det for deg sjøl. Og har du lyst til å svare, så gjør det med respekt. Det har tidligere her vært skrevet at mann ikke skal skue hunden på hårene og at folk på Windystanden skremmer folk bort ved å ha på seg dress.......... Snakk om å skremme folk bort.. Sitér dette innlegget Link to post
Brizo Svart 29.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2009 Kommentar fra moderator:Innlegget er slettet da det ikke følger reglene for sitering. Posteren oppfordres til å legge det inn på nytt med sitering iht reglene. For mer informasjon, se 'Regler for Åpent Forum' samt Etikette Sitér dette innlegget Link to post
Brizo Svart 29.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2009 Farvel Catano Farvel til deg også Cyber! Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 29.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2009 Ja, det er jo typisk Ola Dunk dette her. Sorry, typisk dansk. Sitér dette innlegget Link to post
catano Svart 29.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2009 (redigert) Hei. skal si man kan undres over hva enkelte skriver. Ser blipp blopp skriver ``at jeg heller velger å ta med en som har driti på draget før i et båtkjøp``(hvor skal han ta med meg? ) skulle nesten tro han hennviste til meg, men hvor og hvordan dukker jeg så opp i dette ? Så kommer Cyber ``Farvel Catano`` og jeg stille på nytt samme spørsmål hva har jeg med cyber og gjerne spess i denne tråden å gjøre. Jeg sendte blipp blopp en IM i går for å se om han kunne identifisere seg noe jeg også har gjort med Cyber, men får ikke svar fra disse. for meg virker det som om det er samme person disse to, og at de nå takkker for seg selv blir ikke jeg lei meg for. men minner dere på hva Cyber skrev en gang `` catano drev bare med usakelige komentarer og tråder`` Jeg prøver meg med en teori, Cyber var så innformert i den re austevol tråden at han kunne medele dere at dette firmaet skulle saksøke meg for millionbeløp. så kommer blipp blopp (i austevol tråden)å skryter så menningsløst og hemmingsløst over meg å forteller at HAN ikke skulle kjøpe båt i det firmaet. Jeg ser så en helt klar forklaring på det ved at da både Cyber og blipp blopp enten er venner, kjent eller ja gjerne båtselger på denne båtbutikken. Så passer det så bra med at en person nå sier klart fra at å kjøpe båt der kommer han ikke til å gjøre. Hva er så hennsikten med dette, jo da forsterker dette grunnlaget for å saksøke meg pga det tapet denne bedriften fikk, siden nå blipp blopp ikke handler der. Så til dere som så kjapt fattet misstanker til trådstarter, bra jobbet. Redigert 29.Mars.2009 av catano (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh catano Link to post
johnson Svart 29.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2009 Hva har egentlig disse to trådene med hverande og gjøre?? er jo bare frøken detektiv som har satt dem sammen så hønene skal få noe og kakle om... Sitér dette innlegget Navn: Erlend Sted: Bergen Båt: Viksund with 320 rider Motor: Mariner Viking 9,9 (15) hk Link to post
Bitteliten Svart 29.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2009 (redigert) Dette var leit å lese. jeg vil anbefale de som "slenger med leppa " her å lese etiketten. Om man ikke forstår det som står der og meningen med etiketten er mitt råd at man børfinne seg et annet forum der man kan være useriøs. For å være litt konkret til trådstarter: kommer an på hvor gammel båt du er ute etter og hvor stor båt du er komfortabel med å håndtere. 3 kabiners Pricess og Fairline som det skrives om tidligere i tråden blir ganske store - de starter på ca 46 fot. Eneste 3 kabiners under 40 fot som jeg vet om er NordWest 390. Du får en god 2005-2++6 modell for 3-4 millioner avhengig av utstyr. Det finnes masse flott nytt til under 4 millioner også. nye Bavaria 46 er et eksempel på det - selvom det nok der gjenstår litt finpuss før båten blir helt optimal etter min mening. Lykke til med båtvalget Redigert 29.Mars.2009 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
oddes Svart 29.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2009 Rart dette her. Noen er tydelighvis ute etter noe(n) her. Sitér dette innlegget Link to post
blacki Svart 29.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2009 Skjønner dog ikke hvorfor pris blir brukt som et utgangspunkt for båtkjøp? Alså det finnes jo alt mellom himmel og jord å velge i her.... Sitér dette innlegget Link to post
Suzumar Svart 29.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2009 (redigert) Tror Catano har mer rett i tankene sine enn vi skulle ønske. Dette blir villere og villere... Vær forsiktig Catano! Redigert 29.Mars.2009 av Suzumar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
johnson Svart 29.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2009 suzumar, hva er problemet?? denne tråden handler verken om catano eller cyber, så hvorfor fortsetter du og mase om de?? Sitér dette innlegget Navn: Erlend Sted: Bergen Båt: Viksund with 320 rider Motor: Mariner Viking 9,9 (15) hk Link to post
bellen Svart 29.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2009 denne tråden handler verken om catano eller cyber. Jo, det trur eg at den gjer. Dette er bare ein videreutvikling av den andre tråden som har vore litt heftig dei siste dagane. I den retninga denne og den andre tråden har gått, så synest eg at begge desse trådane burde vore sletta frå forumet. Sitér dette innlegget Link to post
nimbuster Svart 29.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2009 At han nå skriver og ordlegger seg som han gjør, er bare med på å forsterke mitt inntrykk.....han spiller nå på de som prøver å komme med "gode råd", noe de gjør selv uten å vite noen verdens ting om hva trådstarter egentlig er ute etter. (annet enn en båt til 4 mill...) Jeg gjentar det jeg har skrevet før, som kommentar til hva trådstarter skriver: "...så jeg slipper de små irriterende detaljene som ødlegger ferieturen. vil bruke ca 4 mill. vil ha en turbåt som gjerne marsjer på 25 knopp. vi er 5 i familien og gleder oss allerede. Så kommenterer jeg: "Hvordan i al verden skal noen kunne gi råd om et slikt kjøp, med så sparsommelige opplysninger? Hva mener du med"små irriterende detaljer"? Vi mennesker er vel ikke en så homogen gruppe at vi lar oss "irritere" av de samme tingene? Lar du deg virkelig irritere av små bagateller, slik at familien får ødelagt ferieturen sin? Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 29.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2009 Trådstarter har forlatt tråden og muligens forumet hvorfor kan ikke dere også legge dette dødt i stedet for å spinne på indisier og rote til trådene her inne I det siste er dette blitt en ukultur her inne som jeg personlig syntes ikke passer seg og forsurer miljøet her inne Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Stella Ulefoss Svart 29.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2009 jeg trudde at båtplassen var for alle med båt også for dei som vil ha stor båt . Er ikke i markedet for å kjøpe og hvis jeg skal så blir det ikke lagt ut her på forumet . Jeg synest det meste som er skrevet i denne tråden er under lavmål . Etter det som er kommet fram her så trur jeg at fruen hadde forlangt at vi skulle kjøpt hytte. Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 29.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2009 jeg trudde at båtplassen var for alle med båt også for dei som vil ha stor båt . Jo, båtplassen er for alle båtinterreserte. Men ikkje for folk som bare er ute for å spre kvalme og komme med useriøse innlegg. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.