Sydvesten Svart 30.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2009 Jeg er enig med Cranshi30's synspunkter her... Hadde selv oppgitt navn i min signatur og telefonnummer men måtte fjerne dette siden enkelte medlemmer var sykelig opptatt av meg som person..... og blandet min signatur inn i en del innlegg.... noen som jeg synes var på kanten... Men dette ble "applaudert" av den innerste sirkelen her på forumet og dermed så jeg ikke noe annen utvei enn å fjerne dette... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Audun V Svart 30.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2009 Er ikke ute etter å skape noe misstemning her, poenget er det stikk motsatte. Synes sydvesten peker på akkurat det jeg selv ikke klarte å få frem. Men jeg vet ikke hva som blir regnet som upassende eller ikke, jeg bare sier fra på et generellt grunnlag hva jeg selv er komfortabel med. synd om medlemmer som kan bidra med ting medler seg ut pga. en liten skare uten antenner for passende/upassende. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 30.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2009 Vil gjerne at Ingar svarer meg på følgende: Vi har aldri tillatt at det fremsettes udokumenterte påstander om firmaer, står noe om dette her. Uansett tillater vi ikke at det nevnes navn på personer, kun firmanavn. Skulle det finnes eksempler på det motsatte er årsaken sannsynligvis at vi ikke har vært klar over det, vi har ingen mulighet til å følge med på abs. alt som skrives. Er firmaet underrettet, og saken er dokumentert, vil de vite hvem det er som klager. At vedkommende er anonym på forumet ser jeg ikke som noe problem. Sitér dette innlegget Link to post
Audun V Svart 30.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2009 Takk for svar Ingar, da sjønner jeg mer hvorfor dette blir som det blir. jeg jobber selv med salg innen helt annen bransje, skulle vi smøres ut på et forum hver gang noen er missfornøyd med noe hadde jeg ikke vært komfortable med det. et er faktisk et spørsmål om rettsikkerhet. men igjen dette er mitt syn, og da regner jeg debatten som avsluttet for mitt vedkommende. Sitér dette innlegget Link to post
blacki Svart 30.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2009 Man trenger da for pokker ikke ha noe å skjule selv om man ønsker å være litt anonym på nett/forum! Selv har jeg ingen interesse av at alt jeg skriver skal kunne google's i mitt navn til evig tid... Og ja, noen ganger skriver man kanskje noe dumt el. Og enkelte ting kan være kun av interesse for et kort periode. I livet ellers så kan man også drite seg ut eller mene noe om det ene eller andre, men dette kan viskes jo som oftes ut med tiden. Blir veldig opprørt når folk starter å blande seriøsitet med det om man oppgir fult navn. Kan være veldig mange grunner til og ikke ønske dette. ANg. facebook så må jeg faktisk le litt når folk mister jobb og det som være er pga. et svakt øyeblikk eller 2.. (ler ikke av personen, men at det man skriver, viser på nett teller mer en om man driter seg ut på byen lørdags kveld! Sitér dette innlegget Link to post
Audun V Svart 30.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2009 Igjen: Les hva jeg skriver... Jeg er ikke uenig i at man skal være anonym, men skal man kaste frem påstander i øst og vest får man ha baller nok til å stå frem. ganske utrolig at dette skal være strid om.... Sitér dette innlegget Link to post
Stella Ulefoss Svart 30.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2009 (redigert) nrk 2 og mange tuborg eller oslobors.no og tuborg eller menighets blade og kaffi Redigert 30.Mars.2009 av jan martin (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Dagen Svart 30.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2009 Hei! Litt artig med starten av denne tråden. Det får meg til å tenke en jeg møtte på båttur i Risør for noen år siden. Jeg hadde akkurat kommet meg i havn etter å ha kjørt på et umerket garn. Visste ikke det da, men jeg visste jo at noe var feil, da båten rista noe voldsomt. Båten jeg hadde den gangen var jo jeg egentlig ganske stolt av. En Tresjord fra 1980 som jeg hadde betalt hele kr. 220 000 for. Jeg synes jo virkelig jeg hadde lagt mye penger i båt. Jeg fortøyde ved siden av en ny 42 foter, og mens jeg holdt på for å finne ut hva som var feil med båten min kom jeg i kontakt med den noe "artige" eieren av denne nye båten. Han fortalte jo mer enn villig om sin nye båt til NOK 4,2 mill. Han var naturligvis stolt av båten. Det hadde også jeg vært. Mannen i "nybåten" var både hjelpsom og hyggelig han, men så kom liksom godkommentaren. "Jeg forstår ikke at du tør å reise på tur med den båten din. Den er jo gått ut på dato" Jeg måtte egentlig ta meg i det, for jeg hadde vanskelig for å ikke bryte ut i latter. Mannen i millionbåten var hyggelig han. Jeg tror ikke at han mente å være ufin i det hele tatt. Hvis denne Blippblopp mente sin forespørsel seriøst, så tror jeg muligens han sliter med noe av det samme som mannen i millionbåten i Risør: Kanskje litt lite kontakt med "mannen i gata"? Litt artig da mvh Dagen Sitér dette innlegget Link to post
Audun V Svart 30.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2009 takk Dagen fordi du viser for alle hva jeg mener her inne :) Sitér dette innlegget Link to post
nimbuster Svart 30.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2009 Til Cranchi30: Nå er jeg ganske så sikker på at "alle" her inne nødvendigvis ikke trenger å bli vist hva du mener...kanskje du burde uttrykke deg enda klarere i så fall? På den annen side er du helt sikkert velkommen til å besøke andre tråder som du synes mer om. At du rakker ned på de som ikke har samme oppfatning som deg taler jo sitt tydelige språk. Du hauser opp en misstemning her som få klarer, eller vil... Sitér dette innlegget Link to post
Audun V Svart 30.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2009 Vel vel. takker for meg her tror jeg holder meg til det faglige her inne heretter. det er gledelig nok endel personer som er her for båtinteressen sin skyld. hadde faktisk ikke trodde det jeg skrev skulle være noe som helst uenighet om, men tar det til etteretning. Sitér dette innlegget Link to post
johnson Svart 30.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2009 hhrrrm! Synes du ikke du er litt dømmende når du sier at alle på BP slenger dritt og er sladrekjerringer??+ er vel 5-10 stk som har kommentert i denne tråden og såvidt jeg vet er det over 20.000 medlemmer her, så du burde kansje være litt mer spesifikk med hvem du synes er sladrekjerringer... Sitér dette innlegget Navn: Erlend Sted: Bergen Båt: Viksund with 320 rider Motor: Mariner Viking 9,9 (15) hk Link to post
Los Endos Svart 30.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2009 Hvis trådstarter ønsker en god båt til en hel familie er den nye Marex 370 et godt alternativ. Har også sansen for den nye Saga 385, den er en mer tradisjonell "vestlandsbåt", med de fordeler og ulemper det fører med seg. Ikke den høyeste show-off faktoren på noen av disse, men derimot en haug med gode, praktiske løsninger, og begge båtene er bygd av seriøse norsk selskap. Sitér dette innlegget Link to post
Audun V Svart 30.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2009 For å slå det fast: jeg har ikke kalt noen sladrekjerringer. Jeg har sagt 2 ting: Jeg mener man ikke skal kritisere andre med navn sålenge man selv er anonym. jeg mener også man ikke skal kritisere firma eller selgere sålenge man selv er anonym. ganske enkelt fordi man skal kunne forsvare seg. enkelt og greitt, om jeg er dømmende? dette er for meg et hellig prinsipp. Dømmende? synes ikke det. Sitér dette innlegget Link to post
Tranen2 Svart 30.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2009 Ingar; dette har blitt en tråd baatplassen ikke kan være bekjent av! Om trådstarter er seriøs kan være vanskelig å se for oss som synes vi har tatt i når vi bruker 250.000,- på båt, men kanskje lett å se for de som har valgt å bruke 4 mill på båt. Men å OT-kuppe en tråd er vel ikke god forumskikk... Sitér dette innlegget Coronet 24 Midi, Saga 27 AC, Draco 25 TC, Coronet 27 Seafarer II, Blesser 505, Wauquiez Gladiator 33, Antares 580, Grandezza 26 CA, Starfisher 30 Cruiser Fly. Link to post
BårdK Svart 30.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2009 (redigert) Greit nok, Cranchi30, men det er også lov å være uenig med deg. Jeg står gjerne frem med mitt navn, dersom noen krever det. Men i forbrukersaker er det gjerne forbrukeren som er den svake part og han/hun mangler vanligvis både kroner til markedsføring, egen informasjonsavdeling, advokater etc. Ergo synes jeg det er helt greit at vi deler det vi mener er dårlig service eller produkter fra VP, Yanmar og navngitte forhandlere. Av erfaring er det mange nok støttespillere til den profesjonelle part, slik at ubalansen vanligvis ikke blir helt gal. Redigert 30.Mars.2009 av BårdK (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Audun V Svart 30.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2009 Nå er vi i kjernen av hva jeg prøver å si. det er mulig det er rettferdig i manges øyne, men neppe riktig når man tenker på rettsikkerhet. jeg mener dette skal gå gjennom, klager, forliksråd, rettsak etc. ikke som en gapestokk der man aldri kan være helt sikker på fakta. For 20 gang, dette er min personlige mening har full respekt for de som mener noe annet. Jeg har sett på tråder f.eks. ang. båtforretning i Bergen. dette er et godt eksempel på hva jeg mener. alt blir sort/hvitt i sånne sammenhenger, de fleste sider har 2 sider og begge bør belyses. PS. helt enig at dette er 100% OT Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 30.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2009 Da er vi nesten på bølgelegnde. Den saken vedr. forhandler i Bergen opplever jeg som rimelig balansert. Flere innlegg peker på at kjøper bør gi forhandleren en sjanse til. Dessuten er det i hovedsak trådstarter som har opplevd et litt vanskelig kjøp (tror på han/henne inntil jeg har grunn til noe annet), og dersom "alle" som leser dermed skulle sitte igjen med oppfatningen at forhandleren er håpløs i alle tilfeller, måtte vi i så fall ha begrenset ytringsfriheten temmelig betraktelig for å ivareta det du kaller rettsikkerhet. Sitér dette innlegget Link to post
Camor Svart 30.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2009 Hadde selv oppgitt navn i min signatur og telefonnummer men måtte fjerne dette siden enkelte medlemmer var sykelig opptatt av meg som person..... Sånn burde det ikke være her. Vi får tolerere andres meninger selvom vi mener at det de sier er galt. Og siden de fleste av oss er anonyme så vet vi ikke om det er en professor eller skolegutt som skriver innlegget uansett. Og om jeg skriver at jeg heter Carl Mortensen (Camor) er 60 år og utdannet på NTH innen hydrodynamikk, stemmer det ? Bor jeg i Larvik ? Har jeg oppgitt riktig tlf.nr ? Husk at første læresetning for PC-bruk er "dumt inn gir dumt ut". Og på internett er alle anonyme inntil det motsatte er bevist. La oss behandle alle trådstartere med respekt og gi dem det svaret vi mener er korrekt. Jo flere svar, jo mer nyansert blir det. Kanskje den som virkelig tok feil lærer noe også. Nå hadde vi muligheten til å drømme oss bort og "handle" båt til 4 mill. Noe ikke alle her har muligheten til. Han ga lite opplysninger. Var det for at han ikke visste så mye ? Vi har sett hvordan det har endt for flere "nyrike" som har kjøpt båt. De visste vel ikke så mye som de burde de heller. Kanskje ender denne trådstarteren der også. Kanskje han etter gode råd fra dere her på Båtplassen hadde kjøpt en mindre båt og gått gradene og lært slik at han neste gang kunne fortelle mer om behovet sitt. Istedenfor var det noen som leste mellom linjene at han sikkert kjente noen han ikke burde og dermed var han "ekskludert". Vel, jeg også kjenner noen som har drevet med kjøp og salg av kapitalvarer og som det er utlovet "skuddpremie" på. Må jeg også være forsiktig med hva jeg skriver for ikke å bli "ekskludert" ? MVH Morten Carlsen (1 av 218 i følge telefonkataolgen. Ring gjerne hvis du er sikker på at navn og adresse stemmer) Ingar : Slett denne tråden den er ikke verdig Båtplassen. MVH Morten Sitér dette innlegget Link to post
Ketil M Svart 30.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2009 Jeg har bare en båt jeg... Ikke er den spesielt pen, og ikke har jeg strømper til fendrene, og det er vel rett pent å kalle den gamle tøylørva for kallesje. Toa'n ombord er ei fjøl med et høl i, og dreggen er ei bøtte fylt med betong. jeg får kokt meg kaffe, men bare når jeg får primusen i land og føler en absurd lengsel over å få fast grunn under føttene. Men båt? Ja, det har jeg :) Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 30.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2009 Jeg mener man ikke skal kritisere andre med navn sålenge man selv er anonym.jeg mener også man ikke skal kritisere firma eller selgere sålenge man selv er anonym. Detter er jeg enig i.. vi er ikke alene om å mene det her heller. men synes ingar nesten klarer å holde ei grei linje på slike saker.. han varsler jo også innklagede med epost el. ved direkte klager her.. jeg skulle ønske det gikk an å skille mellom konsern, importører og kansje enkeltmannsforetak.. tror volvo penta gi f... i om jeg skulle skriva at alle vp motorene ryker forjæ.... ved oppstart.. mens "Per Danielsen" i "Per Danielsen`s båtrep" er mye mere utsatt for mulig feilkritikk fra oss brukere.. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Ben Sin Svart 30.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2009 Nå er det ikke veldig spesielt at noen vil kjøpe en båt til 4 mill. Det selges mange av de i lille Norge på et år. Hvis de som har gode tips å bidra med hadde svart, og de som ikke har noe å bidra med ikke hadde svart, hadde alt dette tøvet vært borte. (gjelder alle tråder.) Jeg hadde ikke noe å bidra med om tips til trådstarter denne gangen, men følte jeg hadde et tips til alle de som heller ikke hadde noen tips, kun masse vås. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 30.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2009 (redigert) jeg jobber selv med salg innen helt annen bransje, skulle vi smøres ut på et forum hver gang noen er missfornøyd med noe hadde jeg ikke vært Produktene jeg jobber med blir hver dag omtalt av forbrukere på flere internasjonale nett fora. Jeg ser ikke det som et problem - selvom vi av og til får pepper så det holder. Også der er alle anonyme. Det er den verden vi lever i. Som produsent kan vi velge å svare eller ikke. Vi har - som mange andre - valgt å ikke svare. I stedet tar vi i mot synspunktene som kommer og innarbeider de vi finner relevante i våre planer. Cranchi30 - jeg synes kanskje du skal gi deg litt mer tid eller eventuelt lese litt bakover i historien før du er altfor streng med å dømme Baatplassen. Av og til dukker tråder opp der selskaper kritiseres. Det kan sees på som kritikk, eller et spørsmål om hjelp fra den det gjelder, eller som en advarsel om at andre kunder bør være litt aktsomme så de ikke selv går i samme fellen. Jeg har selv advart mot et selskap som jeg selv har gjentatte negative erfaringer med -rett for slett fordi jeg mente at det var viktig for andre å vite om. Det jeg reagerte sterkt på i denne tråden var at trådstarter ikke ble tatt på alvor. Det synes jeg er svært uheldig. Som det også er skrevet her før - det er hverken leseplikt eller skriveplikt på Baatplassen.no Redigert 30.Mars.2009 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Audun V Svart 30.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2009 synes dette begynner å bli dumt. har ikke angrepet båtplassen. jeg angriper de av medlemmene på båtplassen som jeg synes opptrer utenfor det jeg liker. det er jeg i min fulle rett til, likeså er alle i sin fulle rett til å gi meg pepper for det. Bitteliten: tro meg jeg har lest mye siste mnd. probemet er vel at jo mer jeg leser jo flere ting finner jeg som jeg ikke har lyst å identifisere meg med, men sånn er det vel alltid. De som styrer dette gjør en flott jobb, ansvaret hviler vel på oss som engasjerer oss her. Det som jeg synes er litt spesiellt er at når jeg påpeker endel ting som er litt uvanlig i andre fora, blir mange temmelig usaklige og tillegger meg meninger jeg aldri har ment eller sagt Tror de fleste vet hva min mening er her om anonyme angrep. Sitér dette innlegget Link to post
Audun V Svart 30.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2009 Forøvrig helt enig: utrolig dumt at ikke trådstarter ble tatt på alvor. Liker svært dårlig at folks kunskap skal vurderes utifra hvor mange penger man legger i en båt Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.