Tine IV Startet 28.Mars.2009 Link til dette innlegget Startet 28.Mars.2009 Ardicen min en vannvarmer som varmer motor og varmtvannstanken , som er sammenkobble med Eber så den blåser varmluft ut i båten . Nå er det snart påskeferie , så da er vi i gang med ballet . Varmeren bråken noe så inn i hæ.... høres ut som et fjernstyrt modellfly . Noen forslag på hva dette er , høres jo ut som en elektro motor som har klikka helt . Finnes det en elektro motor inne i varmeren sså må det være noe sånt som bråker , men hvorfor i svart nå da ei uke før ferien . Rekker vel i kke gjøre stort med den på ei uke ,men hadde vært greit med forslag på hva det kan være. Er kansje ikke farlig å bruke den , men det bråket så blir jo det lite intresant . Må være noe som følger turtallet ,. fortere varmeren ved oppstart jo forttere går bråkelyden .Kan jo være et lager på vifta eller no , men syntes det bråker så inn i hæ... så trur ikke på det .Forslag på hva det kan være og omdet er noe som kan fixes kjapt ? Tine IV Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Per Harald Svart 28.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2009 Jeg er i det spøkefulle hjørnet i kveld. Kansje minken har bygd rede i Varmeren??? Kansje best å ikke jangle for mye for jeg lurer på å ta en tur på Hortetreffet. Det er ikke bra og bruke en varmer som kan få viftehavari. De varmere jeg overhalte en gang i tiden, hadde felles drift av forbrenningsluft og vifteluft på samme aksel. Den skal tåle det men det kan bli ganske varmt og sote noe j.... når vifta stopper. Ha vært borti at det bare er vifta som subber i gods eller noe annet fremmedlegeme som er i kontakt med vifta. Det kan være noe så banalt som et tørt løvblad. Det skal være en grei sak å høre om det er lager eller mekanisk subbing. Kommer du til varmeren eller er den gjemt langt inn i et trangt hull?? Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php? Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis. D5LA I boks. Link to post
Per Harald Svart 28.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2009 Det kan også være en slitt distanseskive på viftemotoraksel. Billig del å bytte, men kansje vanskelig å komme til? Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php? Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis. D5LA I boks. Link to post
Tine IV Svart 29.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2009 Den har jo krølla siden jeg kom hjem med båten , hadde det vært lett så hadde den vært ute . Men jeg klarer ikke å komme til den , men den må jo ut så .Høres ut som en elektromotor detta , lager ville jeg vel kjent igjen trur jeg .Så typisk rett før ferietur , men men sånn er det jo bare . Tine IV Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.