Jump to content

Noen som har erfaring med wakeboardpåle?

Fjesingen

Recommended Posts

Du skriver ikke hva slags båt du har, hvilken type fortøyningsfester og hvordan de er festet. Selv har jeg en Joda 5700 19fot, med pullere av denne typen http://www.maritim.no/product.aspx?id=1123...upkey=003008050, dog ikke av metall. De har 10mm gjennomgående, med kryssfinerplater på innsiden. Det holder i massevis. Det blir kun "myk" belastning av wakeboardkjøring, det som tar pullere er ofte rykk ved for korte fortøyningstamper.

www.leahnis.net

Vi har brukt en 230cm pylon i en liten Bayliner bowrider i flere år nå. Jeg lagde den av 2" syrefast rør med 4 øyeskruer i toppen. Bruker en 5tonns jekkestropp fra baugpulleren og et tau til hver sidepuller akterut. Det fjerde øyet henger wakeboardlina i.

Aktertauene har fast lengde så vi bare smøyer de gjennom pullerene og strammer opp pylonen med jekkestroppa, hele operasjonen tar et par minutter.

Har aldri merket problem med pullere eller godset rundt. Den største påkjenningen ligger i baugpulleren men det dras til siden, ikke rett opp.

Du bør derimot ha en litt kraftig plate mellom pylon og dørk så du ikke lager søkk i dørken. Vi bruker en 30x40x5cm MDF plate som jeg har laget et senterhull i så Pylonen står støtt oppi der. Den plata trakk jeg med teppe så den ikke skal skli mot teppet i båten.

Fungerer 100% og gjør Wakeboardingen mye lettere.

.

.

bmhe

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...