glad Svart 1.Juli.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2004 Nå har jeg endelig fått bygget inn 16kv kablene som jeg har kjøpt. og resultatet? Den starter fortere, den blir varmere (hvorfor det?), og blåser mye sterkere.. -og jeg har ikke prøvd å bruke den med motoren PÅ en gang. Er redd hele greia skal blåse bort hvis den får høyere spenneing enn den har nå. PS. med tynne kabler hadde jeg et spenningsfall på ca. 3-4 volt(!). Nå mister jeg litt under 0.5 V på veien. (Dette gjelder under gløding når den trekker max strøm.) Godt varmeren virker bra nå.. i og med det fantastiske været vi har... Takker baatplassen for å eksistere, og for at jeg nå kan bruke dieselvarmenren slik jeg har ønsket Sitér dette innlegget Link to post
TommyJ00 Svart 1.Juli.2004 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2004 Godt å høre at det er i orden, fint du følger opp tråden så vi får greie på utfallet. mvh GipsyGirl Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 1.Juli.2004 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2004 Nå har jeg endelig fått bygget inn 16kv kablene som jeg har kjøpt. og resultatet? Den starter fortere, den blir varmere (hvorfor det?), og blåser mye sterkere.. -og jeg har ikke prøvd å bruke den med motoren PÅ en gang. Er redd hele greia skal blåse bort hvis den får høyere spenneing enn den har nå. PS. med tynne kabler hadde jeg et spenningsfall på ca. 3-4 volt(!). Nå mister jeg litt under 0.5 V på veien. (Dette gjelder under gløding når den trekker max strøm.) Godt varmeren virker bra nå.. i og med det fantastiske været vi har... Takker baatplassen for å eksistere, og for at jeg nå kan bruke dieselvarmenren slik jeg har ønsket Hei igjen Marius, Det gleder meg at du endelig fikk fart på varmeren din - og at du kunne bekrefte at det var kabeltverrsnitt som skulle til. Forhåpentlig kan de som karakteriserte ordentlige kabler som "bortkastet" også ha lært noe. Lavspenningsanlegg med store strømmer er nemlig noe HELT annet enn de fleste er vant med. Gratulerer med "nytt" anlegg! mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.