Jump to content

sunseeker portofino, erfaringer?

Explorer

Recommended Posts

Takker for alle gratulasjonene, Jeg skal holde tråden oppdatert etterhvert som ting går framover. Nå er det bare å få forsikringspapirer i orden før vi skal ned å hente..

Har tegnet forsikring hos Bavaria, der skulle de ha 6000, mens hos vital var prisen 9200 så det lønner seg å sjekke litt rundt...

Jeg må jo montere septikktank, så hvis det er noen som har bilder eller vet hvordan det har blitt gjort på andre portofinoer så hadde jeg vært takknemlig for tips..

Gå inn på nib.no

Fyll ut skjema som ligger i fanen "søk om forsikring" og du vil få tilbakemelding etter kort tid om at søknaden er under behandling, de vil så sende deg ett brukernavn og passord slik at du kan logge deg inn på en egen side.

Etter en dag eller to så har de hentet inn forskjellige forsikringstilbud som vil ligge inne på siden din, i mitt tilfelle var det kun Bavaria versicherungen fur yachten som lå der.

Hvis du synes det tilbudet er bra så printer du ut avtalen, fyller inn det som er nødvendig og sender det tilbake i post eller du kan scanne det inn og maile det til nib.

Gratulerer med en flott båt. :yesnod:

Her er det veldig viktig å få all informasjon på bordet:

- Hva koster det å få skuta hjem? Hvordan gjør du det?

- Hadde du mange alternativer før du dro? Burde du eventuelt hatt flere? Er det byer med spesielt mange båter for salg?

- Synes du det verdt arbeidet, og eventuelt komplikasjoner ved reklamasjon (bank i bordet), å handle i UK?

Håper du har tid å svare, du har vel nok å tenke på allerede.

Redigert av duffy (see edit history)

jada jeg har tid vet du.

Det er jo flere måter å få den hjem på, jeg skal seile den selv. Siden jeg har en jobb med mye fritid og en snill frue så går det fint. prisen på det blir ca 30000, det er for drivstoff, mat, flybilletter ned ol.

Da jeg dro for å kikke hadde jeg sett meg ut to båter, sikkert ikke noe i veien for å se på flere, men tiden flyr fort og det er mye info som må synke inn.

Jeg brukte mange mnd på nett før jeg kom fram til at det var denne båttypen jeg ville ha.

Det er alltid greit å ringe meglerne på forhånd og si ifra at man kommer for å kikke.

Det er klart at det er noen byer som har flere boatyards enn andre, men det må man bare finne ut av på nett. hvis man skal se på flere på en dag så er det jo greit at det er togforbindelse mellom byene.

Veldig enkelt å ta tog i london og omegn.

Når det gjelder reklamasjon så blir det jo vanskligere når du importerer, men her er det jo viktig at du har forhandlet deg fram til en avtale du er fornøyd med.

I mitt tilfelle så er jeg mekaniker selv så for meg så er spiller det ikke så stor rolle om jeg må gjøre endel selv. Men ryker motorene om to mnd så har jeg nok fått meg ett problem.

Når det gjelder om jeg synes det er verdt arbeidet så er svaret ja, for det første så finnes det nye mer å velge i der nede, pundet er lavt og båtene er rimeligere selv etter at staten har tatt sin del av moroa. og det er jo moro å få seg en englandstur også da :cheers:

Gratulere så mye med ny båt, den så kjempe flott ut.

Som andre her skriver så blir du sikkert kjempefornøyd med KAD42'ene selv om det har vært noen havari på enkelte av dem. Vedlikehold og regelmessige oljeskift er vell alfaomega her og slik du beskriver båten så er det vell grunn til å anta at de har fått godt stell.

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Detta blir turen sin Explorer :wink: Gull at du fikk handla også.. Da er vi jo 2 båter hjem nesten konvoi :yesnod:

Ellers så kan jeg jo bemerke at jeg har masa høl i hodet på Explorer om og få solgt og henta seg båt han også :lol::lol: ..

Nå får vi bare håpe på godt vær (litt bedre enn hva jeg hadde sist) så går turen smertefritt :yesnod:

Tomt for Diesel nå igjen!!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...