Lukas Startet 29.Mars.2009 Link til dette innlegget Startet 29.Mars.2009 Hei Jeg har akkurat skrapet bort gammel lakk av et dekk av furustaver (uten nater). Båten har stått ubeskyttet for vær og vind en stund og lakken var sprukket og nesten borte, treverket grått og veldig tørt. Det har blitt glipper mellom stavene som følge av uttørkingen og jeg er usikker på hvordan jeg skal gå frem for å få dekket bra igjen. Er det nok å sause det inn skikkelig med D1 olje og forvente at treverket utvider seg igjen etter at treverket slutter å suge slik at glippene blir borte? Jeg er redd det bare blir sprekker igjen etter at D2 er påført og en mnd eller to har gått. Det er også større sår i treet her og der, som jeg gjerne i det minste skulle ha tettet for å få det jevnt og holdbart. Går det an å sparkle slikt med en epoxysparkel eller sprekker dette også så fort treet begynner å bevege seg? Hvordan går jeg frem her? Sitér dette innlegget Link to post
Janrik Svart 29.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2009 Uten nater? Sitér dette innlegget Link to post
Lukas Svart 29.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2009 Uten nater! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.