Jump to content

Vannavskiller eller utskiller

CreativeNess

Recommended Posts

Hei hei.. Så er det vel tid for å stelle litt. Jeg startet min Bayliner 1987 capri cuddy i dag, og det startet tvert, men du verden for en trist og uggen gange. Jeg får vel gå igjennom manualen:-) og ta bit for bit. Plugger, justere tenning osv osv. En ting jeg ikke finner i boken er denne dingsen som ser ut som et filter med glasss i bunnen og som har en dreneeringsskrue i bunnen. Jeg tenkte nemlig kondens kunne ha noe med denne fuskingen. Dette glasset i bunnen er fult av noe. Jeg skrudde opp skruen, men det virket som det var bensin som kom ut.. det luktet i allefall som bensin. Skal dette glasset være fult av noe?? Skal man tømme det helt?? Jeg finner vannavskiller som ligner min i manualen, men det står.p... (okker) ikek hva jeg skal gjøre med den. Mulig dette er et dumt spørsmål, men jeg er nå færsk.

Steng hovedventilen og legg noe som kan samle opp bensinen under vannutskilleren, så kan du helt sikkert løsne hele bunnen av glasset og fjerne "dritten". Det er som regel en form for alge som vokser i vannet i bunn av drivstofftanker, det kan tette filter og dyser. Jeg ville vurdert å sjekke / bytte drivstoffilteret samtidig.

Redigert av Cerveza (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...