camilie Startet 29.Mars.2009 Link til dette innlegget Startet 29.Mars.2009 Har bestemt meg for en 2008 modell bavaria 37 sport, kontrakt blir undertegnet nå på mandag eller tirsdag gleder meg som en unge. Artig med ny båt nå som sesongen starter. Sitér dette innlegget Link to post
steoye Svart 29.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2009 Grattis, var om bord i den på messa og ble imponert! Ufattelig god plass i en båt med 4m. bredde! Hadde jeg skullet kjøpe ny båt nå hadde det nok blitt en sånn! Sitér dette innlegget Link to post
camilie Svart 29.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2009 Hadde en 2005 baltic som ble solgt i august, og bestemte oss for at vi skulle ha en 37 sport. Skikkelig god plass i bavarian, blir kjempeartig å starte sesongen nå med ny båt. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 30.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2009 Flott båt og gratulerer! Får vi se litt bilder og kan du sitt litt om hvorfor valget falt på denne båten? Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
camilie Svart 30.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2009 Vi synes det var mye båt for pengene i 37 sport og liker båten veldig godt i linjene og innredning.(Flott midtkabin for ungene og stor plass ellers.)Det går litt tid før jeg har båten hjemme da den blir importert kommer tilbake med bilder når den er hjemme. Sitér dette innlegget Link to post
mhemil Svart 30.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2009 Gratulerer! Veldig flott båt og formidabel plass. Har også siklet på denne. Per Harald her på båtplassen har også nettopp kjøpt seg en slik (se her), dere kan sikkert utveksle litt erfaringer, og vi andre gleder oss til å få tilbakemeldinger fra dere begge. Sitér dette innlegget Link to post
jada Svart 30.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2009 .......da den blir importert....... Importerer du selv, via norsk firma, gjennom utenlandsk forhandler?? Håper inderlig du gjør et godt kjøp, og ikke havner i den situasjonen som er beskrevet artikkelen "Hvem tar ansvaret" i Båtmagasinet nr 1 i 2009. Her beskrives import av nesten ny Bavaria fra forhandler i Kroatia, motorhavari etter kort tid, og ingen tar ansvaret. Verken Volvo Penta, forsikringsselskap eller utenlandsk forhandler. Ønsker ikke å spre usikkerhet, men det kan være risikabelt å importere rimelig båt fra utlandet. For all del, lykke til med båtkjøp. Sitér dette innlegget Link to post
camilie Svart 30.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2009 Blir importert fra sverige og har kun 26 timer på telleren, får håpe at båten vil fungere ellers må jeg prøve meg på garantitiden i sverige Sitér dette innlegget Link to post
jada Svart 30.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2009 Ja, Sverige høres vel mye bedre ut enn Kroatia. Det skulle vel ikke by på noen særlige problemer skulle jeg tro med en forhåpentligvis seriøs svensk forhandler. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 30.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2009 kjøper du da ex moms i Sverige? Gratulerer med ny båt Sitér dette innlegget Link to post
Per Harald Svart 30.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2009 camilie. Jeg får kaste meg på gratulasjonsbølgen. Jeg håper du har gjort et godt valg med valg av båt (betyr litt for meg og det vet du). Det er jo en formidabel plass i denne 37 foter`n. Når får du din?? Jeg skrev kontrakt og betalte håndpenger i går og kan nesten ikke vent på overleveringen. Uke 17..........Hva skal vi gjøre i mellomtida. Hvordan tenker du å løse utfordringen med 220V`s forbrukerne ombord? Om du importerer fra Sverige så er det reklamasjonstid og regler i Sverige som gjelder. Som nevnt over så er vel ikke det det værste stedet. Tror jeg fikk opplyst 2 år i Sverige mot 5 år i Norge. Sjekket selv prisen i Sverige hos en Bavariaforhandler, men tilbudet jeg fikk var ikke nevneverdig billigere enn Lunde Båt. Vi får treffes på fjorden. " Hortentreffet" 19-21 juni Gratulerer igjen. Jeg vet hvordan du har det. huff Per Harald Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php? Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis. D5LA I boks. Link to post
Bitteliten Svart 30.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2009 Svensk forbrukerkjøpslov gir 3 års reklamasjonsfrist. norsk lov gir 5 års reklamasjonsfrist. kjøper man brukt av et svensk selskap tror jeg reklamasjonsfristen gjelder fra kjøpsdato Sitér dette innlegget Link to post
camilie Svart 30.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2009 Jeg tror jeg fårn i uke 16, det var stort sett allt utstyr uten genrator(Tror jeg setter inn det til vinteren)og det var også bygd om til gass isteden for 220 volt på kjøkkenet.Det skal bli skikkelig morro og få båten hjem og begynne å reise ut - kanskje en tur på Hortentreffet? vi får se Sitér dette innlegget Link to post
Kodvaag Svart 30.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2009 Gratulerer med ny bå..., jeg mener skip, etter mine preferanser! Har vært ombord i en Bavaria 29, og den er jo kjempestor & fin! Håper dere får en fin sommer! Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Finn Erik Svart 30.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2009 Slenger meg på blant gratulantene...... Jeg vet det er en båt som står høyt på mange sin ønskeliste. Nå er det bare å glede seg til sommeren å håpe på fint vær. Sitér dette innlegget Link to post
Hidravasen Svart 30.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2009 Gratulera . flott båtvalg Sitér dette innlegget Bavaria 30 Sport 08 VP D6 Hjemmehavn " HIDRA" Link to post
Ribtjenester Svart 30.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2009 Vi burde pratet med Tine og co så vi kunne ligget alle bavaria båten sammen i Horten Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
mhemil Svart 30.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2009 Kanskje jeg smetter inn i mellom med min 29 Sport........ Sitér dette innlegget Link to post
Los Endos Svart 30.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2009 Dere trenger vel strengt tatt ikke avtale så mye for å være sikker på at det kommer andre Bavariaer også, det gjør det jo garantert Det må være en av fordelene med å ha Bavaria: Uansett hvor du drar ser det ut som om det er klubbmøte i Bavariaklubben. Ment som en vennligsinnet kommentar, ingen hetsing! Sitér dette innlegget Link to post
mhemil Svart 30.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2009 Dere trenger vel strengt tatt ikke avtale så mye for å være sikker på at det kommer andre Bavariaer også, det gjør det jo garantertDet må være en av fordelene med å ha Bavaria: Uansett hvor du drar ser det ut som om det er klubbmøte i Bavariaklubben. Ment som en vennligsinnet kommentar, ingen hetsing! Det er riktig observert. Fin båt du har forresten Los Endos, vurderte en Estremo tidligere. Sitér dette innlegget Link to post
Per Harald Svart 30.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2009 Bavaria.Morten "Møte i bavariaklubben" flott ide med Hortentreffet. Morro om vi kunne vært samlet. Min støtte er gitt. Begynner nesten å glede meg til utveksle erfaringer, med andre Bavariaeiere. Synd med kalesjen. Det må da være mulig å få lånt en til 27`n, og sammenligne. Per Harald Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php? Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis. D5LA I boks. Link to post
roaldbj Svart 30.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2009 Mitt syn er at Bavaria motorbåter er en seriøs utfordrer for motorbåter i skandinavia. Dersom jeg i dag skulle ha kjøpt ny motorbåt i området over 30 for er det ingen tvil om at Bavaria ville ha vært en klar kandidat. Jeg er overrasket over alt som Bavaria får plassert i sine motorbåter. Jeg kan ikke skjønne annet enn at Bavaria er en flott utfordring for skandinaviske motorbåtprodusenter. Sitér dette innlegget Link to post
camilie Svart 31.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2009 Ja vi får prøve å ta en samling på Hortentreffet, mange bavariar på en gang hadde jo vært artig. Kontrakten vil bli i orden i dag for meg og valutaen er kjøpt så nå blir det å kose seg med båten . Hentes i uke 16 tenker jeg. Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 1.April.2009 Link til dette innlegget Svart 1.April.2009 Grattis med flott båt. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
tilsjos.no Svart 1.April.2009 Link til dette innlegget Svart 1.April.2009 Jeg henger meg på alle gratulasjonene Kjempe flott båt du har fått deg! Mange sier Bavariane har god plassutnytelse, og det er jeg helt enig i. Ha en god sommer med en ny båt! Sitér dette innlegget WWW.TILSJOS.NO Tips oss på: tips@tilsjos.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.