Ribtjenester Startet 30.Mars.2009 Link til dette innlegget Startet 30.Mars.2009 (redigert) Hei er det noen her ute som har en kalersje jeg kunne lånt eller kommet og målt litt på. Jeg har i vinter montert nye glidelåser på kalersjen min, og nå passer den ikke lenger. Salmakeren har vært her og sier han ikke har gjort noe feil Trenger en orginal kalersje som jeg kan sammeligne med. Hilsen Morten Redigert 30.Mars.2009 av Bavaria.Morten (see edit history) Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Kodvaag Svart 30.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2009 Salmakeren har vært her og sier han ikke har gjort noe feil -årets løgn? Kanskje du har tatt vårvasken med for varmt vann, og nå har du en Bavaria 26 sport? Særlig... Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Bitteliten Svart 30.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2009 kan jo hende at kalesjen har krypi litt? det skal vel en del til for at salmakeren har gjort så mye rart med mindre han har klipt i stoffet. Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 30.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2009 he he har ikke engang vaska kalersjen. Jeg mener han har sydd for trangt rund targaen, men det sier han at det er umulig. ekke umulig det mener nå jeg. Kun en hal cm utgjør mye i enden det assa. Men trenger og få sett på en tilsvarende duk for og se hvor trangt det skal være. Magler 5 cm på hver side ned i hjørnet ved targaen. Hilsen Morten Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
roaldbj Svart 30.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2009 Jeg hadde noen hyggelige samtaler med salgsrepresentanter for Bavaria på Lillestrømmessa i år. Anbefaler deg ut fra dette om å ta en telefon til Lunde båt (eller hva de heter som forhandler motorbåtene). Jeg antar at du deretter får netthenvisning til malene for presenningen. Jeg har i alle fall fått netthenvisning til alle de presenningene som er laget til min båt (Beneteau) og Bavaria er nok like oppdatert - om ikke mere? Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 30.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2009 det var jo en god ide, men jeg har ikke akkurat god erfaring med hjelpsomme folk på lunde båt. De spør altid om serie nr på båten, min båt er import. kan jo prøve og høre hva de sier, men er vel som vanlig forberedt på en kald skulder igjen Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Thorlyn Svart 30.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2009 (redigert) båtbransjen er som bilbransjen var for 10 år siden ang import... håpløst. Kun en ting og gjøre. IMPORTERE all mass som i bilbransjen.. da forstår de til slutt at de må ta vare på disse kundene også.. De tjener jo penger på dem også på noe som heter ETTERMARKED.. men det har de vannsklig for og fatte enda. Redigert 30.Mars.2009 av Thorlyn (see edit history) Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Champagne Svart 30.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2009 (redigert) Bavaria Morten I og med at han kalesje mannen din er så innmari skråsikker på å ikke ha gjort noe galt, så tenkte jeg skulle stille ett bittelite spørsmål. Er det en mulighet for at du har montert bøylene feil vei? Dersom du har V bøyle hvor en hovedbøyle står fastskrudd i båten og en annen tilsvarende litt kortere er montert på denne bøylen. (vanskelig å forklare godt) så er det mulig å få det til å 'se' riktig ut men alikevel være feil. Nå kjenner jeg ikke Bavaria 27 kalesjen men jeg gjorde denne tabben etter vask av min fremre kalesje i 2007 og kalesjen opplevdes som veldig trang når jeg monterte den tilbake men fremdeles klarte jeg å bruke den. Jeg trodde jeg hadde dumma meg ut med feil såpe og varmt vann samt at jeg hadde sol tørket den hjemme på verandaen og ikke på båten. Senere på slutten av sesongen når jeg var møkk lei den trange kalesjen og ba kalesjemakeren om å komme for å sy ny... Han kom ombord så sier han så kjekt, du har jo montert bøylene bak frem du!!!! Jeg skal ikke fortelle om hvordan jeg klarte å 'ta liv av' den nye kalesjen 2 dager etter at jeg hadde fått den montert på båten uten å engang ha sjøsatt henne... det var flaut det... https://baatplassen.no/bildearkiv/24/24689/p5201060.jpg siste bildet av 2 dager gammel kalesje. La meg si det sånn, 2007+2008 var ikke noen gode kalesje år for meg.. Mvh M\Y Champagne Redigert 30.Mars.2009 av MY Champagne (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 30.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2009 Det var et godt tips.. har selv gjort den tabben vet jeg.. banna som bar f.. den gangen jeg også Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Ribtjenester Svart 31.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2009 Det er bare 1 bøyle forran og det er 2 bak. Disse har aldri vært demontert. Bra forslag men desverre. Hilsen Morten Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.