Jump to content

Dieselfylling i oslofjorden

vaares

Recommended Posts

Kjenner ikke prisene inne i fjorden men regner med at du kanskje får den billigst på Filtvet. Ellers er Vallø vanligvis rimligst rundt Tønsberg. Fylte der i mars en gang til kr 5.20/liter (opp 40 øre fra i fjor). Vet ikke åpningstidene sikkert men tror de har åpent til 1900 i helgene. Ring først. Kanskje også verdt å sjekke drivstoffbørsen på medlemssidene.

Solvik Marina, Bærum kr.5,99 pr/l (Shell) og

Kongen Marina, Oslo kr.5,98 pr/l (Statoil)

Alt for dyrt spør du meg (for liten konkurranse)   :wink:

Dyrt???

da har du ikke bunkret i Holmestrand, den slue reven er da godt opp mot 7 kr. literen.

Han tar makspris uansett, så det er dyrt her ja.

Fyller i kanner på Statoil jeg.......

Solvik Marina, Bærum kr.5,99 pr/l (Shell) og Kongen Marina, Oslo kr.5,98 pr/l (Statoil) Alt for dyrt spør du meg (for liten konkurranse)   :wink:

Heisan Baltic  :cool:

Det er en forutsetning for konkurranse er at det er noen som stiller opp og deltar i konkurransen. Det er dessverre slik at det å drive marina er regnet som dårlig butikk fordi en båtsesong på 3-4 måneder ikke kan gi et levebrød, men må kombineres med annen og mer lønnsom næringsvirksomhet. Derfor er et stort antall marinaer blitt nedlagt de senere årene og oljeselskapene viser liten eller ingen interesse for å bidra til at det etableres nye marinaer. Statoil har for eksempel kun 13 marinaer i hele landet! Det er forståelig at båtfolket vil ha billigst mulig drivstoff, og boikotter de dyreste marinaene, men da må man også finne seg i at konkurransen blir mindre og at antall marinaer blir færre. Heller ikke på dette området kan man få både i pose og sekk...dessverre.

Hilsen Syvert  :yesnod:

knbf.no For et bedre båtliv for alle"

Hei igjen Syvert!

Jeg forstår at marinaene må tjene penger for å overleve, men hvorfor ikke støtte den marinaen som klarer/vil drive med mindre fortjeneste pr. liter drivstoff? Også disse (kanskje spesielt disse) marinaene trenger jo god omsetning for å kunne gi oss forbrukere bedre (d.v.s. billigere) priser.

At man ute i distriktene med lav omsetning må ta noe mere pr. liter for å kunne holde hjulene i gang er forståelig, men her i "tjukkeste gryta" kunne man vel håpe på at konkurransen og omsetningen førte til noe lavere priser enn ellers i landet,- men neida...???

Tror vel ikke at det er noen fare for nedleggelse av drivstoff-marinaene her i indre Oslofjord.

Det beste ville jo vært at en bensinstasjon på land kunne kombineres med en marina for drivstoff til båtene, da har dem jo sesong hele året + kan "skumme fløten" om sommeren i

båtsesongen. Det har jeg sett andre plasser i landet.

Markedskreftene bestemmer hvem som skal overleve i fremtiden og det avhenger av beliggenhet, beliggenhet, beliggenhet og tildels pris/service.

Ha en fin båtsommer!!!   :confused:

Markedskreftene bestemmer hvem som skal overleve i fremtiden og det avhenger av beliggenhet, beliggenhet, beliggenhet og tildels pris/service.

Hei igjen Baltic  :lol:

Jeg er selvfølgelig helt enig med deg. Min kommentar var bare ment som en generell orientering om at det også på dette området er en del sammenhenger som man kanskje bør tenke på. Dessverre er det blitt nedlagt marinaer også i indre Oslofjord på grunn av dårlig lønnsomhet.

Jeg ønsker også deg og ditt mannskap en god båtsommer!

Hilsen Syvert  :lol:

knbf.no For et bedre båtliv for alle"

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...