Jump to content

Nå kommer arcona 340

Enzo

Recommended Posts

Hvilken båt på 34fot får man for 50% av 1,5mill (750 000.-) levert med foldepropell,sprayhood,varmer og seil.

Hadde ikke fått med meg denne artige diskusjonen, men 1,5 mill er 50% mer enn for billigbåten min som da koster ca 1 mill med tilsvarende utstyr, egentlig kostet den bare 940`, men nå er kursen gått opp og det ble et enkelt regnestykke, men prosentregning er jo artig...

Det som avgjøre hvordan du skal regne er jo hva du bruker som 100%, jeg skriver "mer enn" og da blir 100% billigbåten til 1 mill. For å få 1,5 må en da legge til 50%. Som de fleste sikkert skjønte var det min Hanse og tilsvarende "billigbåter" jeg tenkte på som sammenlikning. Slik du regner, dvs at du tar utg.pkt i 1,5 vil billigbåten koste 67% av prisen på en Arcona 34, altså er min båt 33% billigere... Det er jo logisk, jeg må ut med 1/3 til hvis jeg skulle fått en Arcona, men det er halvparten av det jeg allerede har brukt... hehe... Morsomt. Jeg er sikker på at båten er verd de ekstra 50%ene for den som kan avse pengene... men vi kommer ikke fra at båten koster 500.000 mer enn tilsvarende størrelse seilbåt så kan vi være enig i at produsenten ikke sitter tilbake med 500.000 mer i gevinst, mye er nok lagt i bedre løsninger, dyrere dekksutstyr etc... men ikke alt, det vil være relativt sett dyrere å produsere en slik båt. Alt er ikke bedre selv om det koster mer...

Mye mer interessant, er denne sjøsatt, finnes det bilder på nettet? Jeg drømmer jo om en Arcona 430, men egentlig syns jeg den blir for konservativ innvendig... Drømmen min er egentlig en Hanse der finish er oppgradert et par hakk, det er det eneste jeg har å utsette på min drømmebåt... 35 fot er også perfekt for oss...

Redigert av bjoris (see edit history)

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

• 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...