Jump to content

Gjennomføring til dieseltank for diesel til kokeapparat


Lars H.

Recommended Posts

Hei.

 

Har et Wallas Safeflame 95D kokeapparat for diesel, og jeg har tenkt å ta dieselen fra en av båtens dieseltanker

via et stigerør gjennom lokket over mannhullet. Stigerør, gjennomføring (se bilde) og fittings mot sugeslangen

kan jeg få fra Wallas, men til en pris på rundt 600 kroner! Er det noen med en lur ide til en enkel gjennomføring

som ikke koster skjorta? Stigerør i passende dim har jeg.

 

gjennomforing.png

 

Mitt eget forslag er en kabelgjennomføring i metall og innvendig kjemikaliebestandig klemring. Men den eneste

jeg har funnet har for kort gjengeparti til å rekke gjennok lokket over mannhullet.

 

fitting1.jpgfitting2.jpg

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Du kan bruke en klemring-fittings (union) i samme dimensjon som røret ditt. I bunnen av denne fittings'en er det en stoppkant for røret. Bor opp fittings'en slik at røret ditt går rett gjennom istedenfor å stoppe i kanten. Monter sammen med klemring og mutter på utsiden og mutter og skiver på innsiden. Jeg ville sikret mutteren på innsiden med Loctite 243.

 

MVH

Morten

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Av en eller annen grunn er denne tråden kommet dobbelt. Den andre versjonen som finnes her: https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=52082 inneholder mange fler svar.

 

Så vi kan vel stoppe her og fortsette i den andre versjonen?

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...