Jump to content

Parafinfat som gråvanns- og septiktank

Danemann

Recommended Posts

Hei!

Har kommet over et parti 200 liters parafinfat til en hyggelig pris :flag: Tenkte å bruke dem som tanker til gråvann og septik. Lurte også på, etter å ha rensa dem innvendig, å bruke noen til "bruksvann", som f.ex. til oppvask- og vaskemaskin, dusjvann og tilvann til toalett. Noen her som har erfaring, god eller dårlig, eller noen synspunkter ellers på dette? Tenker på holdbarhet av fatene i båt. Har plass nok, så det er ikke noe problem. :sailing:

Vi slutter ikke å leke fordi vi blir gamle, men vi blir gamle når vi slutter å leke =)

Vil forvente at fatene vil ruste både utvendig og innvendig i løpet av relativt kort tid. Selvfølgelig ikke innvendig om de inneholder drivstoff eller lignende.

Jeg ville helt klart valgt en annen løsning. Det er mye fint i plast, da unngår en tilstopping o.l som følge av rust og ikke minst unngår en lekkasjer. Lekk septiktank ser jeg på som noe skikkelig herk.

Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig!

Ja, det gjør de - hvis du lager en god krybbe til de. Snakk med en bensinstasjon som har vaskehall - såpa de bruker kommer i slike 200 l fat, og hvis du byr dem noen kroner holder de sikkert av en 3-4 fat til deg :smiley:

....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO...

Snakk med en bensinstasjon som har vaskehall - såpa de bruker kommer i slike 200 l fat, og hvis du byr dem noen kroner holder de sikkert av en 3-4 fat til deg :smiley:

Tror ikke jeg vill brukt disse plastdunkene til septik. Kan aldri tenke meg at de varer lenge før godlukta trekker igjennom.

Men som gråvanns tank, sikkert ok.

Parafin fata? vet ikke, men om du har mulighet for å bytte vært 4.-5. år så muligens ok.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Det finnes nok en god del glassfibertanker på alt fra 3/400 liter og oppover som er beregnet for vann til salgs rundt omkring. Dette skyldes at stadig flere hytter får lagt inn vann via kommunale ledninger eller borevann, og disse vanncisternene blir da til overs. Mange av disse er beregnet på å ligge og har enten fastmontert krybbe eller krybbe som følger med. Kommer selv til å ha en liggende vanncisterne på 1000 liter til overs i løpet av året eller neste år og sånt vil ikke koste deg mange kronene, og attpåtil så har du jo båt til å hente en slik med ute i skjærgården? Ta en kikk på Finn om ikke noen er annonsert eller legg inn en anonse selv, koster ikke mange kronene!

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Oppe hos oss på flyplassen i sandefjord kan du kjøpe splitt nye 200L fat som er plastbelagt innvendig. disse brukes til Jet A1 og 100LL drivstoff og er plastbelagte siden kravet til smuss og renhet er stort.. mener et fat ligger på 300,-

Bare og ringe shell aviation på torp så får du nøyaktig pris. :yesnod:

Tomt for Diesel nå igjen!!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...