Hølje Startet 30.Mars.2009 Del på Facebook Startet 30.Mars.2009 Er det noen her inne som har erfaring med BK hengeren? Som feks. P 1522T : Proffserie. Ser at denne har helsveist ramme , som vel er en fordel. så slipper du å ta av lykter for å sjøsette/ta opp båten. Noen med erfaring? Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 30.Mars.2009 Del på Facebook Svart 30.Mars.2009 Vi hadde den største BK hengeren uten bremser. Brukte den til en Ibiza 17 Sport. Kjempegod henger. Genialt å slippe skiltramma, hadde vuggge nederst, stabil og god med store hjul. Det eneste som ikke er bra er at nesehjul er ekstrautstyr... Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
ek73 Svart 30.Mars.2009 Del på Facebook Svart 30.Mars.2009 Er veldig fornøyd med min. Stabil og veldig enkelt å slippe og ta av lyktene. Sitér dette innlegget Link to post
saga Svart 31.Mars.2009 Del på Facebook Svart 31.Mars.2009 (redigert) Jeg har min andre BK-henger en 1119T som jeg kjøpte ny og har hatt i to år snart. Har vel snart kjørt et par hundre mil med hengeren nå og er godt fornøyd med den. Den er robust og har gode støtter for båten fornuftig plassert og med enkle justeringsmuligheter. Veldig greit å slippe å ta av lysene hver gang jeg skal sjøsette. Dette var faktisk et viktig kriterie for meg da det blir mange sjøsettinger og opptak i løpet av året da jeg drar med meg båten til og fra hytta om sommeren. Du kan ikke kjøre hengeren lenger uti enn at bremsetromlene går klar av vannet men har aldri hatt problemer med sjøsettingen av den grunn. På de aller fleste hengere er det vel anbefalt å ikke "drukne" bremsene/hjulene. Det er vel noen hengere (Brenderup) som har muligheter for gjennomspyling av bremsene med ferskvann. På 1522T så ser det ut på bildene som om lyktene må tas av ved sjøsetting og opptak? Redigert 31.Mars.2009 av saga (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hølje Svart 1.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.April.2009 Jeg har min andre BK-henger en 1119T som jeg kjøpte ny og har hatt i to år snart. Har vel snart kjørt et par hundre mil med hengeren nå og er godt fornøyd med den. Den er robust og har gode støtter for båten fornuftig plassert og med enkle justeringsmuligheter. Veldig greit å slippe å ta av lysene hver gang jeg skal sjøsette. Dette var faktisk et viktig kriterie for meg da det blir mange sjøsettinger og opptak i løpet av året da jeg drar med meg båten til og fra hytta om sommeren. Du kan ikke kjøre hengeren lenger uti enn at bremsetromlene går klar av vannet men har aldri hatt problemer med sjøsettingen av den grunn. På de aller fleste hengere er det vel anbefalt å ikke "drukne" bremsene/hjulene. Det er vel noen hengere (Brenderup) som har muligheter for gjennomspyling av bremsene med ferskvann. På 1522T så ser det ut på bildene som om lyktene må tas av ved sjøsetting og opptak? Ifølge forhandler så skal ikke lyktene tas av på 1522 Sitér dette innlegget Link to post
saga Svart 1.April.2009 Del på Facebook Svart 1.April.2009 Ifølge forhandler så skal ikke lyktene tas av på 1522 Da stemmer det sikkert. Så bare på bildet at det var hurtigkoblinger på ledningene til lyktene på innsiden av hjulene på hengeren. Tenkte derfor at det var meningen at de skulle tas av? Synes også at lyktene og den delen av rammen de står på stikkee ganske langt bak de bakerste vipperullene på hengeren. Vil ikke disse komme i konflikt med båten når den skal ut eller opp og være lett å komme borti når man skal ta opp båten? Avhengig av rampen man sjøsetter fra og hvor langt ut man rygger hengeren vil båten stå ganske oppreist, spesielt når man sjøsetter kan det være mulig at båten kan komme borti lyktene? Sitér dette innlegget Link to post
Hølje Svart 1.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.April.2009 Da stemmer det sikkert. Så bare på bildet at det var hurtigkoblinger på ledningene til lyktene på innsiden av hjulene på hengeren. Tenkte derfor at det var meningen at de skulle tas av? Synes også at lyktene og den delen av rammen de står på stikkee ganske langt bak de bakerste vipperullene på hengeren. Vil ikke disse komme i konflikt med båten når den skal ut eller opp og være lett å komme borti når man skal ta opp båten? Avhengig av rampen man sjøsetter fra og hvor langt ut man rygger hengeren vil båten stå ganske oppreist, spesielt når man sjøsetter kan det være mulig at båten kan komme borti lyktene? Det stemmer det , lyktene må av, snakket med forhandleren i dag igjen. men men .. kjøpte en slik henger alikevel. Sitér dette innlegget Link to post
saga Svart 1.April.2009 Del på Facebook Svart 1.April.2009 Du blir sikkert godt fornøyd og såfremt du ikke driver å transporterer med deg båten på hytta hver helg slik som jeg gjør med sikkert 20 sjøsettinger (og like mange opptak) i løpet av sesongen) så blir det sikkert ikke mye ekstra heft fordi om lyktene må tas av. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.