yevensen Startet 21.Mai.2004 Link til dette innlegget Startet 21.Mai.2004 Lurer på å kjøpe den nye Garmin 60c. Seatronic tar 5 290.- Maritim:5382,- http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=2329 Pris: kr 3 995,00 Inkl. mva Norsk meny (men kun engelsk brukermanual). Utenlandsk modell, men identisk produkt med samme funksjonalitet. Forskjellen ligger kun i detaljvisningen på standardkartet (basekartet) som følger med, men siden man normalt kjøper egne kartverk har dette liten praktisk betydning. Er dette identisk produkt, og hva med support, osv. Sitér dette innlegget Link to post
Ancas Svart 21.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2004 Hei, jeg har kjøpt en lik gjennom microparts express til ca 1300 dyrere, ser ut som den er helt identisk. Er vel litt dumt å betale 1300 kroner mere for en norsk bruksanvisning. Hadde jeg vært klar over dette hadde jeg nok kjøpt den samme sted som du vurderer. Jeg er forøvrig veldig fornøyd med min garmin 60c ..... etter att jeg kjøpte sjøkartet bluechart som kjøpes seperat. Sitér dette innlegget CastelloMarine 533HT- 40/50HK Yamaha yeto 2Takt !! Link to post
kristian Svart 21.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2004 Antar at du har like god garanti, siden firmaet er Norsk. Men jeg tror ikke dette er et firma som er godkjennt av Importøren Belanor, men du kan jo ringe og spør. Basekartet er jo Amerikansk, og det betyr at du må legge inn kart for de stedene du skal bruke Gps'en i Europa. Nå er riktignok Basekartet ikke noe detaljert, du får bare inn hovedveier og kystlinjer osv. Men du får jo ikke brukt grovkartet her hjemme. Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 21.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2004 http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewI...5700584301&rd=1 Her legger de inn det grunnkart som er best for deg og det hele til en pris av under 4000 ink mva men frakt kommer i tillegg. Dette er en CS vet ikke hvem som er dyrest. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 21.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2004 Vil bare gjøre oppmerksom på at Malfix også selger Garmin 60c og andre Garmin til lav pris selv de ikke står oppført under annonsene på leverandørforumet. Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 21.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2004 Husk! Kjøper du enheten i Norge har du norsk kjøpslov/forbrukerkjøpsloven som en meget god sikkerhet. Garanti fra farbrikk blir ofte den samme uansett hvor du kjøper fra. Kjøpre du imidlertid enheten i Norge må forbrukerkjøosloven følges og den er som oftest bedre og lengre en de fleste garantier. På slikt utstyr er den 5 år. Mange er ikke klar over dette og/eller gidder ikke å "prøve" det mot forhandler. De som gjør det vil nærmest alltid få medhold med mindre det er snakk om helt feil bruk eller skade på utstyr. Får man ikke medhold hos forahdnler så gå videre til forbukerrådet/forbrukerrvisteutvalget. Der går de færreste forhandlere/importører videre ned saken. Da vet du/dere det. Betyr det ingenting så kjøp i utlandet. Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 21.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2004 Nytt lovverk Vær sikker på at du får med deg Forbrukerrådets tips for netthandel! (Lenke finner du over.)Foto: Visual Media I fjor sommer trådte den nye e-handelsloven i kraft. Den innebærer at nettstedene over hele Europa må tilfredsstille de samme krevene til markedsføring og salg som et norsk nettsted. Kilde FBI http://www.nrk.no/programmer/tv/fbi/3639829.html Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Marwin Svart 30.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2004 Tenkte å kjøpe Garmin på nettet hos www.ece.no, men da en slektning skulle besøke dette firmaet i Sandefjord, viste det seg at det var en-mannsfirma uten betjent kontor / telefon.... Er det trygt å handle av slike??? Hva med garanti og rep. etc.??? Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
-Luna- Svart 30.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2004 http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewI...584301&rd=1 Her legger de inn det grunnkart som er best for deg og det hele til en pris av under 4000 ink mva men frakt kommer i tillegg. Dette er en CS vet ikke hvem som er dyrest. CS er nok dyrest. Tror forskjellen er at CS har innebygget kompass og muligens høydemåler. Ikke helt sikker......... Sitér dette innlegget Joda 24 T m/49Hk P4.108 Åpen båt m/15Hk Yamarin 5150BR 80Hk Yamaha Nimbus 3000 VP TAMD41P 192Hk Skorgenes Sonic 375 Link to post
John_Kr Svart 30.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2004 Hei Folkens Normalt sett så er det ikke fare å handle på NetShops. Dersom dere handler Garmin produkter på Norske NetShops så er det Bellanor ( http://www.belanor.no/vis.asp?id=1 ) som er hovedimportør i Norge. Dere kan jo sjekke med Netshop'ene om de tar varene fra Bellanor, dersom ja så er det ingen fare med garanti. Dersom de "sniker" utenlanske varer forbi hovedimportøren så kan garanti bli en utfordring. Dersom de selger varene uten Norske bruksanvisninger så er det utenfor regelverket. Bryter de loven en gang så kan de også bryte loven flere ganger. Sjekk dette før dere handler. Bellanor er hovedimportør for Garminprodukter i Norge. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Skvulpen Svart 31.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2004 Bellanor er hovedimportør for Garminprodukter i Norge. NIKS! Ikke Bellanor, men Belanor! (Litt viktig å skille enkel/dobbelkonsontant her, f.eks. hvis folk bruker søkemotorer, la ikke de finske Bella-båtene få gratistreff! ) Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 1.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2004 Om det er lurt å handle hos netshop eller ei skal ikke jeg ha noen mening om, men at det er meget rimelig er i allefall helt sikkert. Dette med basemap skal du ikke tenke så mye på siden det som er innebygget uansett er nesten helt ubrukelig. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
bwh Svart 1.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2004 Jeg mener at skal du kjøpe gjennom nett shop bør det være en betydelig bedre pris, for husk at det kommer frakt i tilegg og skal man være uheldig å må reklamere er jo dette mye enklere med noe som er kjøpt lokalt (istedenfor at "driten" blir liggende i posten hele sesongen). Sitér dette innlegget Ingen for stor eller for liten det er trivselen som bestemmer. Link to post
JRK Svart 1.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2004 Hei, En annen side er at om alle etterhvert handler på internett, så blir det dårligigere med forhandlernett i Norge. Sitér dette innlegget Link to post
bwh Svart 1.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2004 Bruker man en lokal leverandør er jo muligheten stor for å få låne i perioden "driten" eventuelt er på reperasjon. Meget tvilsomt om den muligheten finnes via nett shop. Sitér dette innlegget Ingen for stor eller for liten det er trivselen som bestemmer. Link to post
Allan E Svart 1.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2004 Synes at det er for lite service i butikkene når det gjelder kjøp av GPS. Du får ikke se den med kart innlastet, (gjelder håndholdt) hvor kartet må lastes inn i minnet. Det er ikke sikkert at det svarer til dine forventninger. En har jo bare andre folk sine utsagn å forholde seg til å da kan det variere mye. Så når du allikevel må ta sjansen på å kjøpe "usett og uprøvd" kan du jo like gjerne gjøre det fra utlandet for å spare seg noen kroner. Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 1.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2004 Var inne på siden til Belanor og fant underforhandler her i Trondheim (Axel Bruun as). De hadde BEDRE pris enn nettshoppen, og viste STOR kunnskap og velvilje Kommer til å handle der (service/rep. osv.!) Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Allan E Svart 1.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2004 Var inne på siden til Belanor og fant underforhandler her i Trondheim (Axel Bruun as). De hadde BEDRE pris enn nettshoppen, og viste STOR kunnskap og velvilje Kommer til å handle der (service/rep. osv.!) Var inne på internettsidene deres men prisen var langt over netshop. 5900,- Har du fått en spesialpris pga bekjente eller kan alle få den prisen? Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 1.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2004 Var inne på internettsidene deres men prisen var langt over netshop. 5900,- Har du fått en spesialpris pga bekjente eller kan alle få den prisen?Prisen er inkl. mva..... Vet du hvor det er billigere med mobilsett, høytaler og veikart for Norge?? Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Sebaldus Svart 1.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2004 Prisen er inkl. mva..... Vet du hvor det er billigere med mobilsett, høytaler og veikart for Norge?? Det er vel prisen hos netshopen også? Vurderer den samme GPSen. Ser ingen grunn til ikke å handle hos Netshop. Har så langt aldri hatt problemer med forbrukerelektronikk som jeg har kjøpt. Har veldig tro på å handle slikt på nettet. Butikker kan opperere med rene svindelpriser på ting som gps og kamera. De tar ting inn på lager til høy pris når det er nytt og så blir det liggende til samme pris mens prisene på nettet faller. Da jeg kjøpte mitt forrige digitalkamera til 4000 kr solgte FotoKnudsens butikker i Bergen forrige versjon av det samme kameraet for 6000. Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 1.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2004 NIKS! Ikke Bellanor, men Belanor! (Litt viktig å skille enkel/dobbelkonsontant her, f.eks. hvis folk bruker søkemotorer, la ikke de finske Bella-båtene få gratistreff! ) Ja du har helt rett. Beklager min skrevefeil, men for sikkerherskyld tok jeg med linken lengre opp slik at det skulle nesten være umulig å bomme. Beklager Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Skvulpen Svart 1.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2004 Beklager min skrevefeil, men for sikkerherskyld tok jeg med linken lengre opp slik at det skulle nesten være umulig å bomme.Beklager He, he, greit det, det går av og til fort i svingene for noen og enhver. Og når det gjelder kjøp av kartplotter, jeg skal på ferie til England i sommer, og kommer til å sjekke i marinebutikker om jeg finner kartplotter "taxfree" og vesentlig rimeligere enn i Norge ... Lurer på å satse på en Garmin GPSMAP 172 C Sitér dette innlegget Link to post
haig Svart 2.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2004 Hos Tigergps.com koster Garmin 60c 376,81$ (ca 2600 +moms) såvidt jeg har funnet ut er det ikke mange som selger kartplottere og gps billigere en disse. Haig Sitér dette innlegget Link to post
spike Svart 2.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2004 Jeg vurderte også å kjøpe Garmin hos netshop,men jeg valgte å kjøpe en Garmin gpsmap 76CS og bluechart hos gpscity.com . Den kom i posten igår, og så langt har jeg betalt 4922,- kr. for gps'en,sjøkart og transport. Norsk mva og fortollingsgebyr har jeg ikke fått noe krav om,og er derfor meget fornøyd med handelen. Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 14.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2004 MŒ svelge noen elefanter!! GPS-teknikken har nok kommet noen skritt videre siden jeg kj¿pte mine GPS-er sist (3 Œr!) Jeg har jo hardnakket hevdet at Êtakmontert GPS-antenne er et "must"... NŒ er jeg ikke S sikker lengre! Kj¿pte (endelig!) HP 1940 og TOMTOM-navigator samt GPS med Bluetooth fra IDE-data i Holmestrand forrige uke. Betalte 5430.- inkl. mva og innlagte veikart for Norge. KJ®MPEREDSKAP i bilen!! Det var med flere holdere for bilmontasje og alle kabler og power for begge. Men den GPS-en gav meg mye Œ tenke pŒ: Har plastikktak bŒde i varebil og bobil, og i begge var det MEGET GODE signaler, selv om jeg monterte apparatet pŒ INNSIDEN av taket!! Om det finnes sj¿art for dette lille vidunderet, vet jeg ikke, Êmen jeg fant mye info om TOMTOM og iPad-en pŒ nettet. ( www.tomtom.com og www.hp.com og www.idedata.no) Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.