Marwin Svart 21.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2004 Er det noen som vet om det finnes sjoekart til PDA med Microsoft system?? (Bruker det nye vidunderet i bilen hver dag, og det imponerer meg!!) Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Skvulpen Svart 22.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2004 MŒ ... (3 Œr!) ... Êtakmontert... NŒ er jeg ikke S sikker lengre! Kj¿pte ( ... Œ tenke pŒ: Har plastikktak bŒde ... pŒ INNSIDENFy som du snakker da, Marwin, skjønner ikke bæra her, gå og skyll munnen din med grønnsåpe! Sitér dette innlegget Link to post
Krapyl Svart 22.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2004 MŒ svelge noen elefanter!! GPS-teknikken har nok kommet noen skritt videre siden jeg kj¿pte mine GPS-er sist (3 Œr!) Jeg har jo hardnakket hevdet at Êtakmontert GPS-antenne er et "must"... NŒ er jeg ikke S sikker lengre! Kj¿pte (endelig!) HP 1940 og TOMTOM-navigator samt GPS med Bluetooth fra IDE-data i Holmestrand forrige uke. Betalte 5430.- inkl. mva og innlagte veikart for Norge. KJ®MPEREDSKAP i bilen!! Det var med flere holdere for bilmontasje og alle kabler og power for begge. Men den GPS-en gav meg mye Œ tenke pŒ: Har plastikktak bŒde i varebil og bobil, og i begge var det MEGET GODE signaler, selv om jeg monterte apparatet pŒ INNSIDEN av taket!! Om det finnes sj¿art for dette lille vidunderet, vet jeg ikke, Êmen jeg fant mye info om TOMTOM og iPad-en pŒ nettet. ( www.tomtom.com og www.hp.com og www.idedata.no) Du må ikke si slik. Jeg ble idiotforklart når jeg dristet meg til å hevde at signalet ble svekket med antenna nede i benken. Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Marwin Svart 23.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2004 Du må ikke si slik. Jeg ble idiotforklart når jeg dristet meg til å hevde at signalet ble svekket med antenna nede i benken.Hmmm. Dette maa jeg visst ha inn med inn med LITEN skje. ER det GALT aa innr¿mme sine misstak naar ny viten blir en stakkar til del??Skal snarest legge TOMTOM-GPSen i benken for aa VITE hva jeg kritiserer, Krapyl. Sorry. (Naar det gjelder VHF og antenner, VET jeg hva jeg snakker om!) Og til Skulpen (og andre): Ikke gjengi br¿ker av mine innlegg i disse dager; Jeg sliter med datatroebbel, og er usikker paa om det er slik innleggene mine fremstaar for andre! Et lite hint: Etter disk-crasj for et par uker siden, sitter jeg pŒ en eldgammel Mac med svaert lite RAM og maa bruke harddisken som memory.... Har virkelig faatt konstatert hvor mye tregere disk er i forhold til RAM!!!! Det tar naa nemlig ca. 30 secunder aa faa opp en ny side i dette forum (og det er IKKE forum-et sin skyld!) Dessuten har jeg ikke norske fonter inne saa de tre siste bokstavene i alfabetet er utopi!! OG: SMILIES kan jeg bare glemme i denne sammenhengen. MEN: Ny Mac er ferdig og sendt fra Irland den 19. dennes, saa det er haap.... Forresten saa har sola "snudd"..... Men tilbake til spoersmaalet mitt: Finnes det sjoekart til PDA-en min?? Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Krapyl Svart 28.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2004 Sjøkart til PDA? Ser slik ut her: http://www.oziexplorer.com/ Jeg skulle vist hekta på et par slike emoticons når jeg svarte på innlegget ditt. Ikke vondt ment. Det jeg siktet til var dette med sensorer. Man kan plassere de optimalt, men det funker bra andre steder også. Svinger til lodd funker best gjennom skroget, montert på blister vekk fra skroget, men funker bra inne i båten også, særlig dersom man er så tidlig ute i byggeprosessen at den kan settes i vått laminat. Jeg har faktisk gjort det eksperimentet med GPS antenna i benken. Brukte en Garmin 76 hvor jeg blendet av den innebygde antenna med en stålplate. Med antenna på hyttetaket funka den selvsagt framifrå. Med antenna på kartbordet virket den også bra. Det var først når jeg la antenna i nederste skuff, under skuffen med sveiva til han Volvo-Penta at den begynte å bli litt shaky. Ikke noe vitenskapelig eksperiment. Logga ikke signalstyrke eller signal/støy forhold eller noe slikt. Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.