Jump to content

Nytt billig (?) storseil til Triss Magnum, klatre i mast?

mingebretsen

Recommended Posts

Hallo godtfolk:)

Jeg har solgt min 24 fots tresjekte, og kjøpt meg en Triss Magnum 20fots seilbåt. Storseilet er nokså gammelt, og spjæret under en seiltur i helga. Jeg hørte med en lokal seilmaker, fikk et prisanslag på 10.000 for nytt hovedseil. Må jeg betale det, så er det ikke noe å gjøre noe med det. Men, jeg lurte på om det var mulig å få det billigere? Noen anbefalinger på seilmakere i Norge, eller utenlands hvor man får billige, men fortsatt gode seil? Har hørt man kan få billige seil fra kina. Er de "gode nok"? Hvor kjøper man slike? Importerer norske seilmakere det? Bestiller fra nettet?

Jeg skal ikke delta i store regatta eller krysse atlanteren, så trenger ikke det beste og dyreste.

Hvordan heise/klatre opp i masta? Hva av utstyr trengs? Er det trygt å opp i masta på en 20 fots seilbåt?

Er ny på seilbåt som dere skjønner, takker for hjelp:)

Jeg har jaktet på billigst mulige seil til en av speider-Firlingene våre, og endte opp hos Helvig Seilmaker i Bergen, som har lovet å levere 11 m2 storseil og 13m3 genoa for ca 13300, inkl frakt. Dacron 300gr. Kinavare, antar jeg. Noe lang leveringstid, men dette er iallefall billigste jeg fant.

Edmund.Larsen, Hardanger.

Hvordan heise/klatre opp i masta? Hva av utstyr trengs? Er det trygt å opp i masta på en 20 fots seilbåt?

Er ny på seilbåt som dere skjønner, takker for hjelp:)

Legg deg ved siden av en større båt og be om å få "låne" masta hans til å klatre i. Måtte gjøre det noen ganger med Banner'n.

Redigert av 2nd Trikker'n (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...