mingebretsen Startet 30.Mars.2009 Link til dette innlegget Startet 30.Mars.2009 Hallo godtfolk:) Jeg har solgt min 24 fots tresjekte, og kjøpt meg en Triss Magnum 20fots seilbåt. Storseilet er nokså gammelt, og spjæret under en seiltur i helga. Jeg hørte med en lokal seilmaker, fikk et prisanslag på 10.000 for nytt hovedseil. Må jeg betale det, så er det ikke noe å gjøre noe med det. Men, jeg lurte på om det var mulig å få det billigere? Noen anbefalinger på seilmakere i Norge, eller utenlands hvor man får billige, men fortsatt gode seil? Har hørt man kan få billige seil fra kina. Er de "gode nok"? Hvor kjøper man slike? Importerer norske seilmakere det? Bestiller fra nettet? Jeg skal ikke delta i store regatta eller krysse atlanteren, så trenger ikke det beste og dyreste. Hvordan heise/klatre opp i masta? Hva av utstyr trengs? Er det trygt å opp i masta på en 20 fots seilbåt? Er ny på seilbåt som dere skjønner, takker for hjelp:) Sitér dette innlegget Link to post
jupan Svart 30.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2009 (redigert) Kanskje du kan søke litt på nettet, finn.no for eksempel, etter brukte seil? Søk litt på forumet så er det en tråd som omhandler flere sikre metoder for å komme seg opp i masten :) Lykke til :D JRO PS! Redigering: Gratulerer med ny båt!!!!!! Redigert 30.Mars.2009 av JRO (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Baywatch Svart 30.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2009 Du kan forhøre seg hos J.H. Nordeide i Bergen. Kjøpte en kryssfokk hos han i fjor, fra britiske Bruce Banks. Prisen var rimelig. Besøksadresse: Kokstaddalen 4, 5257 KOKSTAD Telefon: 55527827 Mobil: 93232612 Ellers har du jo bl.a Tasker fra Thailand, fås hos Gran Seil. Og forresten, til lykke med "ny" seilbåt Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 30.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2009 Hvordan heise/klatre opp i masta? Hva av utstyr trengs? Er det trygt å opp i masta på en 20 fots seilbåt? jeg skulle ventet på att det blir varmt i vannet....innen jeg pröver Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Bergen Svart 31.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2009 lundhsail har online pris for denne båten. Synes de hørtes dyrt ut med 10 000. Jeg mottar i disse dager nytt storseil til min 32 foter (ca 20m2) i Dacron fra Gran. Dette kom på kr 15000- Sitér dette innlegget Link to post
tomeriks Svart 31.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2009 Dette synes jeg var helt rått.. Til sammenligning så skal jeg betale 22 000 sek for storseil, rullegenoa m/ UV skydd og Furlex rulle til min Mamba.. Dette er hos Boding (?) i Karlstad (sverige).. Sitér dette innlegget Link to post
Ra Balder Svart 31.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2009 Jeg har jaktet på billigst mulige seil til en av speider-Firlingene våre, og endte opp hos Helvig Seilmaker i Bergen, som har lovet å levere 11 m2 storseil og 13m3 genoa for ca 13300, inkl frakt. Dacron 300gr. Kinavare, antar jeg. Noe lang leveringstid, men dette er iallefall billigste jeg fant. Sitér dette innlegget Edmund.Larsen, Hardanger. Link to post
Ask Svart 31.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2009 Boding får segla sine sydd i Polen. Ask Sitér dette innlegget Link to post
mingebretsen Svart 31.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2009 En bekjent av meg anbefalte og få en seilmaker til å reparer mitt gamle seil for meg, istede for å kjøpe nytt. Er dette en greit løsning, for å få mer ut av det gamle? Sitér dette innlegget Link to post
Ra Balder Svart 1.April.2009 Link til dette innlegget Svart 1.April.2009 (redigert) Lite sannsynlig. Om seilet spjæret under normal seiling, er det nok kraftig svekket av elde. Men ta seilet inn til en seilmaker for vurdering, så får du fort et fornuftig svar på om reparasjon lønner seg. Redigert 1.April.2009 av Edmund (see edit history) Sitér dette innlegget Edmund.Larsen, Hardanger. Link to post
2nd Trikker'n Svart 1.April.2009 Link til dette innlegget Svart 1.April.2009 (redigert) Hvordan heise/klatre opp i masta? Hva av utstyr trengs? Er det trygt å opp i masta på en 20 fots seilbåt?Er ny på seilbåt som dere skjønner, takker for hjelp:) Legg deg ved siden av en større båt og be om å få "låne" masta hans til å klatre i. Måtte gjøre det noen ganger med Banner'n. Redigert 1.April.2009 av 2nd Trikker'n (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
mingebretsen Svart 1.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.April.2009 Tusen takk for alle svar! Jeg har sendt mail til Seilmaker Helvig i Bergen. Ettersom jeg er ny på seiling kommer jeg sikkert tilbake her på forumet med spørsmål:) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.