laeluks Startet 30.Mars.2009 Link til dette innlegget Startet 30.Mars.2009 Skal ha meg ny kartplotter m/ekkolodd og trenger litt hjelp i jungelen... Prisen kan være opp til ca 17 lapper. Har sett mye på Raymarine A70D, men har nå begynt å vurdere om jeg skal vente på at Lowrance sine HDS modeller kommer. Eller skal jeg se mot Garmin? Humminbird og Sanyoung (eller hva det var) er uaktuelle. Den skal brukes på min Bayliner Trophy 2352, og hekksvinger er helt ok. Noen som kan komme med erfaringer og tips? Lars Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 30.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2009 (redigert) Både den nye A Serien fra Raymarine og Lowrance HDS er meget bra kombiinstrumenter. Jeg hadde valgt Raymarine A70D framfor HDS-7, mens hvis valget hadde stått mellom HDS-8 og A70D hadde jeg valgt HDS-8. Forskjellen mellom HDS-7 og 8 bortsett i fra skjermen er at HDS-8 har fått softmenykanpper lignende Raymarine under skjemen og en scrollpad slik at betjeningen er enklere enn 7eren. Hvis du senere vil utvide med radar er dette mulig på HDS, men ikke på A70D. Topp Fritid har Lowrance HDS på lager. Topp Fritid Hvis du ikke har budsjett for Garmin 4008 med GDS22 har ikke Garmin noe interessant i denne klassa, Humminbird er ikke særlig avanserete på kartplottere og ekkoloddene er best egnet til forholdsvis grunnt vann. Redigert 30.Mars.2009 av abbor (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kotnes Svart 30.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2009 Sjekk hos seatronic i moss. De har lorenz plottere. Megakvalitet på skjerm bl annet. Har akkurat kjøpt en sun 8 hd. Så langt virker den veldig bra. Har alltid hatt garmin. Sitér dette innlegget Kroppen har passert 50 men ikke hue. Link to post
laeluks Svart 2.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.April.2009 Hmmm.... trodde det skulle komme flere svar på denne slik at jeg kunne få enda mer hjelp til å bestemme meg...:) Det er gode svar som har kommet, og jeg heller mot å være enig med abbor selv om den lokale båtbutikken anbefaler Raymarine A70D... HDS 8 frister mere, men blir dyrere... Noen som har prøvd A70D og kan dele erfaringer? Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 3.April.2009 Link til dette innlegget Svart 3.April.2009 enig med abbor selv om den lokale båtbutikken anbefaler Raymarine A70D... Jeg vil tro de fleste leverandører anbefaler egne produkter. Sitér dette innlegget Link to post
Festina Lente IV Svart 3.April.2009 Link til dette innlegget Svart 3.April.2009 (redigert) Jeg har en Garmin 4010, og er kjempefornøyd. Lett å bruke (selvforklarende). Har montert til radar og ekkolodd, fungerer meget bra. Sjekk forøvrig test i båtmagasinet i forrige nummer. Dette var riktignok en 12 tommers (5012) plotter, men funksjoner er det samme på alle 4000 og 5000 modeller. Har montert alt selv, også det så enkelt at selv mor kan gjøre det. Sjekk Malfix for laveste pris.... Redigert 3.April.2009 av Festina Lente 3 (see edit history) Sitér dette innlegget Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK. Link to post
Union Svart 3.April.2009 Link til dette innlegget Svart 3.April.2009 Sjekk med Bellamarin hvis du bor i østlandsområdet, de vil arrangere kurs for bruk av plotter/elektronisk navigering, i april. Antar at dette vil være lærerikt for mange. Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 3.April.2009 Link til dette innlegget Svart 3.April.2009 Hei, Altenativt kan man jo importere selv, men da har man jo ikke 5 års reklamasjonsrett. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.