Jump to content

Nå båtplass i Dusavik Båtforening i Stavanger

Security

Recommended Posts

Vurderer å kjøpe en båtplass på 4 meter i den nye havnen i Dusavik Båtforening. Synes 260.000 inkl uterigger er litt dyrt, men ting blir litt annerledes hvis det i Stavanger området kommer til å være like lite båtplasser fremover. Har enda ikke kjøpt meg båt og lurer på å leie ut plassen til neste år.

Hva mener folket om pris på båtplass, beligenhet samt hva kan man leie den ut for?

Jeg betalte 200.000 for like stor plass på Vestre Åmøy for ca. 2 år siden.

Litt avhengig av hvilke vedlikeholdsutgifter du blir forespeilet, synes jeg ikke dette høres ut som noen upris. Det er jo i nedgangstider det svarer seg å investere...? :rolleyes:

Selv leide jeg ut plassen min for 1800,-/mnd for en periode. Stor pågang den gang, ihvertfall...

Vurderer å kjøpe en båtplass på 4 meter i den nye havnen i Dusavik Båtforening. Synes 260.000 inkl uterigger er litt dyrt, men ting blir litt annerledes hvis det i Stavanger området kommer til å være like lite båtplasser fremover. Har enda ikke kjøpt meg båt og lurer på å leie ut plassen til neste år.

Hva mener folket om pris på båtplass, beligenhet samt hva kan man leie den ut for?

Det er da astronomiske priser, er dette en privateid båthavn eller båtforening som eier havna??????

Her på Fjellvik Båtforening i Sandefjord koster en 5mx10m båtplass 22.000,- i innskudd og ca 2700,- i leie pr. sesong og vi kjøpte nye brygger for to år siden med vann og strømposter, sommerstrøm er gratis og vinterstrøm 1 kr. kW for dem som har båten ute om vinteren.

hilsen Plomma I, roynils@online.no

Jeg betalte 200.000 for like stor plass på Vestre Åmøy for ca. 2 år siden.

Litt avhengig av hvilke vedlikeholdsutgifter du blir forespeilet, synes jeg ikke dette høres ut som noen upris.

Selv leide jeg ut plassen min for 1800,-/mnd for en periode. Stor pågang den gang, ihvertfall...

Synes heller ikke dette høres ut til å være noe upris, og beliggenheten er bra.

Vi eier også båtplass på Åmøy, 4,5 meter. Denne leier vi ut for kr 2000,- pr måned.

Du kan jo sammenligne disse to stedene, ser at det er noen båtplasser på 4 meter og 4,5 meter til salgs der ute: Ledige båtplasser

How is education supposed to make me feel smarter? Besides, every time I learn something new, it pushes some old stuff out of my brain. Remember when I took that home winemaking course, and I forgot how to drive? - Homer Simpson

submiss blog

å spå hva som skjer er ikke lett, på lang sikt er det nok en grei investering på kortere sikt så avhenger det hva som skjer av bygging.

Kommer Lundsvågen med en dobling av plasser og stavanger motorbåtforening med sin utbygging så er nok investeringen ikke fult så god.

Men i det lange løp så tror jeg at det kan være en grei investering.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...