Jump to content

Coolmatic, erfaringer?

giver

Recommended Posts

Har hatt både Isotemp og Coolmatic, 65 og 80 (85) liter.  Begge merkene fungerer utmerket, men Coolmatic bruker av en eller anne grunn mer strøm, enn Isotemp, selv om de har identisk kompressor.  Dette har jeg også lest i en eller annen test.

Hei.

Har selv installert en Coolmatic RPD 50 i min båt. Skap med Danfoss kompressor.

Så langt, etter snart 2 sesonger er jeg kjemefornøyd. Kort "innetid", har en fryseboks som faktisk fungerer og meeeget stillegående.

Varm anbefaling

Og her er linken til testen:

http://www.termomarin.no/contentframes/bru...leskapstest.pdf

Hvorfor ikke kjøpe det beste når du først er igang? Prisforskjellen er vel ikke all verden.

Har hatt både Isotemp og Coolmatic, 65 og 80 (85) liter.  Begge merkene fungerer utmerket, men Coolmatic bruker av en eller anne grunn mer strøm, enn Isotemp, selv om de har identisk kompressor.  Dette har jeg også lest i en eller annen test.

Og her er linken til testen:

http://www.termomarin.no/contentframes/bru...leskapstest.pdf

Hvorfor ikke kjøpe det beste når du først er igang? Prisforskjellen er vel ikke all verden.

Hei

Strømforbruket er ikke kritisk for meg. Jeg har tre hvilebatterier og et fire

kilowatts aggregat.

Plassen i skapet som det gis minus for gjelder 42 l. skap. Jeg skal ha 110 l.

skap.

Jeg fikk et tilbud på 5990,-. Vanlig pris på store skap ligger på ca. 7500,-  8000,-.

Derfor tror jeg at jeg har gjort et fornuftig valg.

mvh

giver

Høres ut som du har en fin ordning på strøm. Kunne gjerne tenkt meg et aggregat selv. Bruker du det bare til batteriladning eller andre ting også?

7500,- til 8000,- er nok veiledene pris for store kjøleskap. Kjøpte nytt kjøleskap nå i vår. Isotherm Cruise 130L til noenlunde samme tilbud som du nevner (husker ikke eksakt prisen). Prisforskjellen ned til 85L var svært liten. Kjøpte derfor størst mulig kjøleskap. Måtte skru av døren på kjøleskapet og skuta for å få det inn. :lol:

Hei

Strømforbruket er ikke kritisk for meg. Jeg har tre hvilebatterier og et fire

kilowatts aggregat.

Plassen i skapet som det gis minus for gjelder 42 l. skap. Jeg skal ha 110 l.

skap.

Jeg fikk et tilbud på 5990,-. Vanlig pris på store skap ligger på ca. 7500,-  8000,-.

Derfor tror jeg at jeg har gjort et fornuftig valg.

mvh

giver

Høres ut som du har en fin ordning på strøm. Kunne gjerne tenkt meg et aggregat selv. Bruker du det bare til batteriladning eller andre ting også?

7500,- til 8000,- er nok veiledene pris for store kjøleskap. Kjøpte nytt kjøleskap nå i vår. Isotherm Cruise 130L til noenlunde samme tilbud som du nevner (husker ikke eksakt prisen). Prisforskjellen ned til 85L var svært liten. Kjøpte derfor størst mulig kjøleskap. Måtte skru av døren på kjøleskapet og skuta for å få det inn. :eek:

Hei

Plassen der det gamle kjøleskapet står er 60x60 i grunnflate

og 90 cm høyt. Kan ikke se noe problem med å sette inn det

nye der. Enda vil det bli bra lufting rundt skapet. :smiley:

I tillegg til tre hvilebatterier har jeg et startbatteri til motorene og eget

startbatteri til aggregatet.

Aggregatet blir brukt til batterilading og oppvarming av vann, dessuten kan

jeg slipe, polere eller noe annet som krever 220 v. når det passer meg.

Vi ligger for det meste i uthavner, dette kan vi gjøre så mye vi vil

med 1800 l. diesel, 1000 l. vann og aggregat. :eek:

mvh

giver

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...