Walter_S Startet 21.Mai.2004 Del på Facebook Startet 21.Mai.2004 Har som hobby å følge med bruktbåt-tper og -priser, både i Norge og Sverige. Kom over denne Albin 25 motorbåt i dag. Har nå sett en del av denne typen også i Norge, og ble litt forundret når jeg så bildet. Syntes liksom den ser ut som nærmere 30 fot - også har den blitt så slank og fin i linjene - langt i fra det jeg forbinder med Albin 25. Dette er en 1972-modell....... Er dette en "smart" manipulering av bildet? Det går an å "dra" et bilde litt i lengderetning. Eller er det bare en fin presentasjon? Det kan da ikke bare være den blåe snobberanden som gjør det? For morro skyld fant jeg en annen, av samme typen. Når man ser på de 2 bildene skulle man ikke tro at det dreier seg om samme båten! De Lux-utgaven, av samme båten, men fra 1975. Se, og døm selv...... Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
glad Svart 21.Mai.2004 Del på Facebook Svart 21.Mai.2004 utliggerne er alt for lange på det manipulerte bildet.. jeg vil tr det er en manipulasjon.. jaja.. det er også en måte å selge båt på.. Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 21.Mai.2004 Del på Facebook Svart 21.Mai.2004 Kan se ut som om bildet er tatt i normalformat og redigert til 16:9 format................ Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
enter4u Svart 23.Mai.2004 Del på Facebook Svart 23.Mai.2004 Hehe! skitne triks! Har lagt merke til at i Sverige er det mange Albin 25, og de er ikke av den billigste sorten heller. Ligger gjerne på 100000.- og oppover. Er det Sveriges svar på Nidelv 24 tro? Sitér dette innlegget Link to post
jan Svart 23.Mai.2004 Del på Facebook Svart 23.Mai.2004 Hei Walter! ja virka som den albinen hadde blitt noe lang Har sjøsatt båten ,tok ett bilde etter begivenheten. Sitér dette innlegget Link to post
Al-Tec Svart 23.Mai.2004 Del på Facebook Svart 23.Mai.2004 Ikke værst bredde på Wikingen heller..... Nei, Albinen er nok strukket ut litt! Jon_P Sitér dette innlegget AL-TEC al-tec.no Link to post
Erik Svart 24.Mai.2004 Del på Facebook Svart 24.Mai.2004 Artig med disse bilde forvrengningene. Albin er jo som jeg oppfatter en slank båt i utgangspunktet, men det får da være måte på. Er forøvrig interesert i denne båttypen, og ikke minst etterfølgeren Bonum 25. Oppfatter at det er mange av dem rundt forbi, men har ikke truffet dem selv her i ryflylket. Kan det tenkes at mesteparten av dem befinner seg nærmere svenskegrensen (Altså Østlandet`??) Oppfatter også at dere oppfatter Ca 100 000,- som dyrt for denne båten. Det ligger 2 stk på Finn nå, begge med prisantydning på 135 000,- Er dette mao dyrt? Hva med Bonum 25, som ligger rundt 180 000,- oppfatter dere dette også som dyrt? Nå er det jo forskjell på dyrt og 'mye penger'. Dyrt er vel å betale mer en hva man trenger for en ting. Får man tilsvarende båter av andre typer til billigere penge..? altså mer båt for pengene. Med tilsvarende båt oppfatter jeg da : Halv rask tur snekke, 25 Fot, Diesel, Akter kabin. Snev av bokomfort (Vann/Kok/Septik etc). Forslag til hvilke båttype som da kunne vært aktuell? Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
jada Svart 24.Mai.2004 Del på Facebook Svart 24.Mai.2004 Med tilsvarende båt oppfatter jeg da : Halv rask tur snekke, 25 Fot, Diesel, Akter kabin. Snev av bokomfort (Vann/Kok/Septik etc). Forslag til hvilke båttype som da kunne vært aktuell? Snekker på 25 fot med akterkabin er det vel ikke sa veldig mange av. Solux har en rundt den størrelsen. Marex 770 er jo bortimot 26 fot, men med stort volum i akterkabin grunnet at den er tverr akter. Og dette er jo en dyrere båt en de prisene du har nevnt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.