Jump to content

Hvilken er den "ekte" Albin 25 ?

Walter_S

Recommended Posts

Har som hobby å følge med bruktbåt-tper og -priser, både i Norge og Sverige. Kom over denne Albin 25 motorbåt i dag. Har nå sett en del av denne typen også i Norge, og ble litt forundret når jeg så bildet. Syntes liksom den ser ut som nærmere 30 fot - også har den blitt så slank og fin i linjene - langt i fra det jeg forbinder med Albin 25. Dette er en 1972-modell.......

Bilde Er dette en "smart" manipulering av bildet? Det går an å "dra" et bilde litt i lengderetning. Eller er det bare en fin presentasjon? Det kan da ikke bare være den blåe snobberanden som gjør det?

For morro skyld fant jeg en annen, av samme typen. Når man ser på de 2 bildene skulle man ikke tro at det dreier seg om samme båten! De Lux-utgaven, av samme båten, men fra 1975. Se, og døm selv......

Bilde

:wink:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Artig med disse bilde forvrengningene. Albin er jo som jeg oppfatter en slank båt i utgangspunktet, men det får da være måte på.  :lol:

Er forøvrig interesert i denne båttypen, og ikke minst etterfølgeren Bonum 25. Oppfatter at det er mange av dem rundt forbi, men har ikke truffet dem selv her i ryflylket.  Kan det tenkes at mesteparten av dem befinner seg nærmere svenskegrensen (Altså Østlandet`??)

Oppfatter også at dere oppfatter Ca 100 000,- som dyrt for denne båten.  Det ligger 2 stk på Finn nå, begge med prisantydning på 135 000,-  Er dette mao dyrt?

Hva med Bonum 25, som ligger rundt 180 000,- oppfatter dere dette også som dyrt? :sailing:

Nå er det jo forskjell på dyrt og 'mye penger'. Dyrt er vel å betale mer en hva man trenger for en ting. Får man tilsvarende båter av andre typer til billigere penge..?  altså mer båt for pengene.  Med tilsvarende båt oppfatter jeg da :  Halv rask tur snekke, 25 Fot, Diesel, Akter kabin. Snev av bokomfort (Vann/Kok/Septik etc).  

Forslag til hvilke båttype som da kunne vært aktuell?

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Med tilsvarende båt oppfatter jeg da :  Halv rask tur snekke, 25 Fot, Diesel, Akter kabin. Snev av bokomfort (Vann/Kok/Septik etc).  

Forslag til hvilke båttype som da kunne vært aktuell?

Snekker på 25 fot med akterkabin er det vel ikke sa veldig mange av. Solux har en rundt den størrelsen. Marex 770 er jo bortimot 26 fot, men med stort volum i akterkabin grunnet at den er tverr akter. Og dette er jo en dyrere båt en de prisene du har nevnt.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...