o.b.lix Startet 31.Mars.2009 Link til dette innlegget Startet 31.Mars.2009 (redigert) Som overskriften sier, jeg har en hydraulisk styresylinder av ukjent fabrikat som lekker som en sil i simmeringene i endene. Sannsynligvis er det billigere å overhale den enn kjøpe ny, men i såfall hvor (i Bergen)? Redigert 31.Mars.2009 av o.b.lix (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hobby 430 Sport Svart 31.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2009 Hvis du har tatt i en fastnøkkel og eventuelt bytte viftereim på bilen så fikser du lett dette selv :) løser de lange stengen som går fra ende til ende, så er de bare å blukke de i fra hverandre. skal være ein grei sak på den type sylingere Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
o.b.lix Svart 31.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2009 Hvor får en tak i deler da? Sitér dette innlegget Link to post
Hobby 430 Sport Svart 31.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2009 På ein maskinforretning eller ein liknende som selger bolter og vertøy. Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
Dieselboy Svart 31.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2009 (redigert) Hos Otto Olsen eller O.O. forhandler. Om det er ukurante deler, kan du sende gamle pakninger til Otto Olsen, så lager dem nye pakkninger, med dem gamle som mal. Gjør dette støtt på jobben... Redigert 31.Mars.2009 av Dieselboy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
asunde Svart 31.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2009 (redigert) E. Lund maskin. Har ikke de så er det et Stavangerfirma som også har utsalg i Bergen som har enda mer. Det er bar O-ringer og Leppetetninger(simmer ringer) bør være standard dim som de flest maskinbutikker har. Demonter, ta mål og ring rundt. Kan også prøve Kulelager huset . Redigert 31.Mars.2009 av asunde (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
JanB Svart 31.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2009 (redigert) skal være ein grei sak på den type sylingere Har du praktisk erfaring med dette sjølv, eller har du berre "høyrt" det frå andre, Sandvik? Får av og til følelsen av at en del ting her på forumet blir framstilt som enklare enn kva eg opplever at det faktisk er (men det kan jo vera eg som er treig ). Slit også med lekkasje på ein styresylinder. Her er ikkje utan vidare gitt at vanleg pakningshyllevare er brukbart. Min sylinder er vistnok ein 30 år gamal piratkopi av Tennfjord, men Tennfjord sine pakningar kan ikkje brukast. Eg vurderer å skifta til ein ny styresylinder. Redigert 31.Mars.2009 av janb (see edit history) Sitér dette innlegget Blogg: Livet i ein Nauticat 33 Link to post
Rolf Svart 31.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2009 Ja, ser ut til å være en Tennfjord sylinder. I såfall har de sannsynligvis rep. sett til den, kontakt detaljer her Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
JanB Svart 31.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2009 (redigert) Ring Tennfjord (Rolls Royce) og spør etter Nils Myklebust. Han har full oversikt og kan også hjelpa med å fastslå om dette er ein ekte Tennfjord (skal ha eit femsifra prod.nr prega inn på eine flensen). Det var han som også kunne fortelja meg at min båt har ein finsk pirat-kopi av Tennfjord-sylinder... Redigert 1.April.2009 av janb (see edit history) Sitér dette innlegget Blogg: Livet i ein Nauticat 33 Link to post
Hobby 430 Sport Svart 1.April.2009 Link til dette innlegget Svart 1.April.2009 Har du praktisk erfaring med dette sjølv, eller har du berre "høyrt" det frå andre, Sandvik? Får av og til følelsen av at en del ting her på forumet blir framstilt som enklare enn kva eg opplever at det faktisk er (men det kan jo vera eg som er treig ). Slit også med lekkasje på ein styresylinder. Her er ikkje utan vidare gitt at vanleg pakningshyllevare er brukbart. Min sylinder er vistnok ein 30 år gamal piratkopi av Tennfjord, men Tennfjord sine pakningar kan ikkje brukast. Eg vurderer å skifta til ein ny styresylinder. Født og oppvokst i et landbruksverksted, så denn typen har eg vert borti en del ja Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
JanB Svart 1.April.2009 Link til dette innlegget Svart 1.April.2009 (redigert) Då er det sikkert litt lettare for deg enn for oss som berre er oppvaksne i landbruket, - ikkje på verkstaden. Redigert 1.April.2009 av janb (see edit history) Sitér dette innlegget Blogg: Livet i ein Nauticat 33 Link to post
Hilmar 2 Svart 1.April.2009 Link til dette innlegget Svart 1.April.2009 (redigert) Det kan enten være en Tenfjord eller en Servi Styresylinder . åja, men simringene, da må du banke dem ut fra innsiden? Redigert 1.April.2009 av Hilmar 2 (see edit history) Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
dude Svart 8.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2014 (redigert) er og som vet hvor jeg kan få nye tetninger til den? den er ca 300mm lang, 40mm utv diameter og 18mm stempel Redigert 8.Mars.2014 av dude (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
tb55 Svart 3.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2015 For å skifte tettinger i pakkboksene/endelokkene på sylinder, må først ene lokket av slik at stempelstangen kan trekkes ut. Tettingene er lagt inn i et spor i pakkboksen, disse kommer til syne når stempelstangen trekkes ut. Tettingene pirkes ut med en syl e.l. Disse ser ut som en simmering, men uten stålringen. Ofte er en nylonring bak tettningsringen. Viktig å merke seg hvilken vei pakningene er montert. I Bergen kan et firma som heter Vestpak dreie ut slike tettinger, uansett dimensjon, såfremt en har målene på sylinder og stang etc. Vestpak holder til på Midttun i Ulsmågvegen. Sef viktig å sjekke stempelstang for hakk som kan skade tettningene... Sitér dette innlegget Link to post
dude Svart 3.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2015 Jeg har demontert og funnet tetningen. både ytre o-ring og hydraulikktetning inne. Vært hos Lund på Nesttun med sylinder og tetning men de har ingenting som ligner, og etterspør produsent. så takker mye for tipset om Vestpak, skal stikke innom de i morgen el Torsdag og høre. Sitér dette innlegget Link to post
dude Svart 7.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2015 Du måkke komme her og komme her :-) fra 01.01.15 er det slutt på at man kan komme på døren til vestpak og bestille tetninger uten å være registrert kunde. Dette var teksten som møtte meg på døren deres. Jeg kan selvsagt ikke lese, så jeg gikk inn å spurte om de kunne hjelpe meg. De kunne fortelle at tetningen jeg trengte heter Quad-ring, og at dette kan de maskinere, eller sågar ha på lager. men det ville da koste 600 henholdsvis 300 pr ring. Etter ei ny runde til E Lund for å sjekke lagerstatus på nevnte ring, enda jeg hos vestpak igjen. de råda meg til å bruke en vanlig o-ring, og evt komme tilbake om dette ikke holdt. Så om man bare handler gjennom er registrert forhandler, er Vestpak en genial plass for tetninger og gode råd. Sitér dette innlegget Link to post
Andreas Ytrelid Svart 20.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2017 Hei, Om dere skulle trenge deler til eldre Tennfjord styring av typen Junior, så er det et firma her på Sunnmøre som har tatt over dette, se link til dere hjemmeside: http://www.nor-west....r-og-rattpumper mvh Andreas R. Ytrelid Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 20.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2017 Ligger også mye informasjon om Tennfjord styremaskiner i denne linken: https://baatplassen.no/i/topic/104509-tenfjord-junior-instruksjonsbok/ Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.