Jump to content

Trenger hjelp vedr. kjøp av autopilot til seilbåt.

Sistestyrmann

Recommended Posts

Tidlig på labben i dag du var da ! E du på jobb får du hilse gjengen der oppe .

Sjekker ut Sonset , takk for tipset , men ønsker helst alt komplett i en pakke .

Du vet eg e litt grønn på dett området (som de fleste andre områder også :crazy: ) da er det greit å vite at alle deler etc er i en og samme eske .

Litt OT : Halvveis i turen nå , 4-5 dager jobb igjen her i Brasil , så er det Kongo next skal ha et lite pitstopp i Luba .

Så er det skifte , og da er det båt for alle penga, og a.piloten (2.styrmann) er sterkt ønsket på POB listen.

Jeg kjøpte akkurat denne til min Bavaria 32. Holder på med montering nå så skal ikke gå god for at den passer. Ser jeg får en utfordring med rorføleren...

http://www.boatersland.com/raye12180.html

Havnet vel på ca 7000 med frakt og moms gjennom jetcarrier / magnum.

Er kommet ny modell av denne piloten som jeg mener heter SPX5 eller noe slikt. Denne slipper du rorføler på, men koster jo noen lapper mer.

Har ikke studert så veldig på det med rorføler enda. Selve kvadranten ligger på min båt rett under pidestallen og der er det nokså trangt. Men tror det skal gå. I verste fall er det vel mulig å sette på en slags arm på rorstammen som går akterover og bare montere rorføleren speilvendt for å få utslaget riktig.

Skal du kjøpe pilot i Norge mener jeg Malfix har ok priser. Min vurdering var at jeg sparte såpass på å kjøpe fra usa at jeg tok sjansen i forhold til garantier osv. Tiden får vise om dette var lurt.

Se på denne. Dette er årets modell og trenger ikke rorføler. Det forenkler monteringen mye.

http://www.cactusnav.com/product_info.php?...oducts_id=10189

Har ikke selv handlet fra denne butikken. Men vurderer å gjøre det før jeg får nybåten. Tror likevel ikke at jeg kan kjøpe rattpilot til min nye Bavaria 35 cr da de har plassert motorinstrumentene der hvor motor til rattpilot skal monteres. Jeg får se på det når jeg får båten.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...