Sistestyrmann Startet 1.April.2009 Link til dette innlegget Startet 1.April.2009 Skal kjøpe autopilot til B32 , ønsker rattpilot . Ønsker å handle en komplett gjør det selv pakke , billigst mulig . Ser for meg å handle fra "over there" , har du tips til en trygg nett butikk ? Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 1.April.2009 Link til dette innlegget Svart 1.April.2009 Hallo! Måtte bytte til ny rattkrans (MKII) på min gamle autopilot ST4000 (Det ble ikke lenger levert deler til den gamle!) og handlet på Ebay denne hos sonset (obs dette er ikke komplett autopilot men han annonserer dette også!) raskt levert og ikke noe tull. Pris i norge kr 4800+mva fikk den ferdig momset med frakt til under kr 3000 fra Sonset. Sitér dette innlegget Link to post
Sistestyrmann Svart 1.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.April.2009 Tidlig på labben i dag du var da ! E du på jobb får du hilse gjengen der oppe . Sjekker ut Sonset , takk for tipset , men ønsker helst alt komplett i en pakke . Du vet eg e litt grønn på dett området (som de fleste andre områder også ) da er det greit å vite at alle deler etc er i en og samme eske . Litt OT : Halvveis i turen nå , 4-5 dager jobb igjen her i Brasil , så er det Kongo next skal ha et lite pitstopp i Luba . Så er det skifte , og da er det båt for alle penga, og a.piloten (2.styrmann) er sterkt ønsket på POB listen. Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 1.April.2009 Link til dette innlegget Svart 1.April.2009 wmjmarine.com er jo en fin plass å handle fra , ray sg1 er en ok pilot Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 1.April.2009 Link til dette innlegget Svart 1.April.2009 Jeg kjøpte akkurat denne til min Bavaria 32. Holder på med montering nå så skal ikke gå god for at den passer. Ser jeg får en utfordring med rorføleren... http://www.boatersland.com/raye12180.html Havnet vel på ca 7000 med frakt og moms gjennom jetcarrier / magnum. Er kommet ny modell av denne piloten som jeg mener heter SPX5 eller noe slikt. Denne slipper du rorføler på, men koster jo noen lapper mer. Sitér dette innlegget Link to post
Sistestyrmann Svart 1.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.April.2009 Nå har eg knapt sett bak hvor ror føleren skal monteres . Men hvilke utfordringer er du får ? Rart om den ikke skulle passe , for det er jo mange Bavaria med denne piloten . Tar imot alle gode råd . Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 1.April.2009 Link til dette innlegget Svart 1.April.2009 Har ikke studert så veldig på det med rorføler enda. Selve kvadranten ligger på min båt rett under pidestallen og der er det nokså trangt. Men tror det skal gå. I verste fall er det vel mulig å sette på en slags arm på rorstammen som går akterover og bare montere rorføleren speilvendt for å få utslaget riktig. Skal du kjøpe pilot i Norge mener jeg Malfix har ok priser. Min vurdering var at jeg sparte såpass på å kjøpe fra usa at jeg tok sjansen i forhold til garantier osv. Tiden får vise om dette var lurt. Sitér dette innlegget Link to post
Sistestyrmann Svart 1.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.April.2009 Må man kjøpe mont.kit , med tanke på å raskt kunne ta av rattet ? Regner med jeg bestiller fra USA . Er det greiest å bet med kreditt kort , dersom noe skulle skjære seg ? Ser og hører mange stort sett kun posetive erfaringer med å handle fra de store butikkene i USA. Sitér dette innlegget Link to post
blueline Svart 1.April.2009 Link til dette innlegget Svart 1.April.2009 Se på denne. Dette er årets modell og trenger ikke rorføler. Det forenkler monteringen mye. http://www.cactusnav.com/product_info.php?...oducts_id=10189 Har ikke selv handlet fra denne butikken. Men vurderer å gjøre det før jeg får nybåten. Tror likevel ikke at jeg kan kjøpe rattpilot til min nye Bavaria 35 cr da de har plassert motorinstrumentene der hvor motor til rattpilot skal monteres. Jeg får se på det når jeg får båten. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 1.April.2009 Link til dette innlegget Svart 1.April.2009 Må man kjøpe mont.kit , med tanke på å raskt kunne ta av rattet ? Det har vel i så fall ingen sammenheng med monterineg av autopiloten vel? Men at det kunne ha vært greit å kunne fjerne rattet på en enkel måte kan jeg være enig i. Mere OT: Lite reising i denne jobben. Men skal en tur på Herdla over påske Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.