Jump to content

Hvordan lakkere dere innvendig teak?for å få fin jevn farge?Ujevn

Nidelv 28 Søgne

Recommended Posts

Nidelv 28 Søgne,

For innvending bruk kan jeg anbefale alternativt å ikke slipe helt ned til tre. Dvs dersom lakken du har ombord er hel og ikke skaller av og du kun egentlig ønsker å få mer farge i eksisterende interiør.

Rylard har en spritbasert beis som funker fint. Det eneste du må sørge for er å mattslipe godt den gamle lakken for så bruker du denne Rylard beisen (sprit basert) til å farge opp treverket (på utsiden av gamle lakken)

Når du har fått lagt på ett godt strøk med dette (selv bruker jeg klut) så kan du når det har tørket, lakke interiøret opp igjen.

Dersom du ikke fikk nok farge etter ett strøk med lakk, matter du denne ned og beiser igjen, sørg bare for at lakken er god og tørr siden det er spritbasert beis.

Raskt og enkelt i forhold til å slipe alt ned til tre. Rylard lakken er også veldig bra syntes jeg, den er snill og grei å jobbe med og gir fantastisk resultat. Alternativt kan du benytte Epifanes. Det er de eneste to lakkene jeg har brukt i kombinasjon med denne beisen så jeg kan ikke kommentere noen andre produsenter av lakk i kombinasjon med denne beisen.

En norsk forhandler for denne beisen er Asdal Trading

Mvh

M\Y Champagne

Redigert av MY Champagne (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...