Link Startet 1.April.2009 Link til dette innlegget Startet 1.April.2009 Finnes det noe form for guffe man kan smøre på svingeren til ekkoloddet, så det ikke gror så veldig. når jeg tok opp båten i høst var svingeren helt igjen grodd å ingen på resten av båten. Noen som vet noe om dette? Sitér dette innlegget Tidligere GABBA 2 Link to post
index Svart 1.April.2009 Link til dette innlegget Svart 1.April.2009 Bunnstoff, hørt om det ? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Link Svart 1.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.April.2009 Har hørt om det ja, men var ikke sikker på om signalene fra svingeren ble riktig med Bunnstoff på! Sitér dette innlegget Tidligere GABBA 2 Link to post
index Svart 1.April.2009 Link til dette innlegget Svart 1.April.2009 Jeg var i kontakt med Simrad for noen år siden i forbindelse med begroing på noen store Multistråle ekkolodd svingere, og de anbefalte å smøre dem med bunnstoff! Husker ikke helt hvilket bunnstoff de anbefalte, men det fungerte i alle fall helt OK! Ellers så har jeg selv innvendig montert svinger i båten, og denne må jo gjennom tykke lag med bunnstoff på sin vei uten at det ser ut til å påvirke nøyaktigheten noe.... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Link Svart 1.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.April.2009 Takker for svar, da skal dette prøves. Trodde kansje vaselin eller noe sånnt måtte til. Sitér dette innlegget Tidligere GABBA 2 Link to post
index Svart 1.April.2009 Link til dette innlegget Svart 1.April.2009 Med forbehold om at løsemiddelet i enkelte typer bunnstoff kan reagere med plasten i svingeren, riktignok. Jeg har hørt snakk om dette, men ikke sett eksempler på det selv. Alterativet er å dykke med skrubben i hånden, relativt ofte også. Jeg hadde nok forsøkt bunnstoff om jeg ikke hadde hatt innvendig svinger... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Lagavulin Svart 1.April.2009 Link til dette innlegget Svart 1.April.2009 Brukte bare vanlig Hempel selvpolerende på min svinger, fungerte helt fint. Sitér dette innlegget Båter: Ibiza 22 Weekender,Ibiza 26 Touring, Bavaria 32 sport, Yamarin 80 DC, nå til salgs Link to post
Link Svart 1.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.April.2009 da ser det ut til at jeg kan smøre den inn med bunnstoff. Da kommer jeg til å prøve det i år. Sitér dette innlegget Tidligere GABBA 2 Link to post
Mulligan Svart 1.April.2009 Link til dette innlegget Svart 1.April.2009 Du kan bruke et tynt lag hardt bunnstoff på svingeren din. Gir en akademisk forringelse av signalet, men ikke i nærheten av den ødeleggelsen du får med innvendig svinger. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.