Guest Princess Ess Startet 1.April.2009 Link til dette innlegget Startet 1.April.2009 (redigert) Jeg lurer på om det er noen der ute som har installert varmer i en sea ray 290 eller liknende båt? Har tenkt å ta ut air condition og sette inn en varmer under trappen og bruke rørene til ac'n... Noen tips? Redigert 1.April.2009 av Princess Ess (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
All Smiles Svart 1.April.2009 Link til dette innlegget Svart 1.April.2009 AC gir vel varme ,det er jo en marin luftvarmepumpe. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Princess Ess Svart 2.April.2009 Link til dette innlegget Svart 2.April.2009 Helt riktig at ac'en gir varme, men da må jeg ha tilgang på 220V. Har tenkt å montere en ebersprecher. Problemet er at sea rayen er tettet igjen grundig mellom cockpit og kabin og jeg har ikke lyst til å ta ut bensintanken for å legge varmerør fra kabin til cockpiten... Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 2.April.2009 Link til dette innlegget Svart 2.April.2009 Hei, nå kjenner ikke jeg 290'en men har selv en 240 Sundancer. I denne er det en tverrgående kasse innerst i midtkabinen der eller gjennomføringer, kabler og veiere er skjult. Jeg har hatt denne nede på min og her var det god plass til evt nye slanger. Monterte for 2 år siden ny elektrisk WC med septik og la slangene mellom toalett og septik i denne kassen. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Guest Princess Ess Svart 2.April.2009 Link til dette innlegget Svart 2.April.2009 (redigert) Takk for infoen. Jeg har en slik kasse i stikk køya mot kabinen, men der er det ikke plass til rørene.. Jeg skal prøve å ta ned veggen mot septikktanken i stikk køya... Redigert 2.April.2009 av Princess Ess (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jan E. Svart 2.April.2009 Link til dette innlegget Svart 2.April.2009 Har tenkt å ta ut air condition og sette inn en varmer under trappen... Noen tanker om hva du skal gjøre med den enheten du tar ut? Jeg har ikke fått testet min enda, men har en mistanke om at den har konket. Så kan være veldig interesert i din enhet hvis de er forholdsvis like. For det er vel den typen som går på sjøvann? Og da har den vel en 220V vannpumpe også? Da er jeg også veldig interesert i den pumpen. Sitér dette innlegget Jara Wynja Link to post
Guest Princess Ess Svart 6.April.2009 Link til dette innlegget Svart 6.April.2009 Etter mye skjæring og plundering så fikk jeg faktisk plass til 75mm rør og isolasjon fra varmeren ned til AC annlegget ved stikk køya. Takk nok en gang SF! Da slipper jeg å ta ut AC anlegget... Den går på 110v Jan. E ,men jeg skal ha deg i bakhodet hvis jeg kommer over noen andre som skal kvitte seg med ac... Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 6.April.2009 Link til dette innlegget Svart 6.April.2009 Takk nok en gang SF! Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.