Jump to content

Volvo 41 motor. Løs ytterkant nedre reimskive. Hvordan feste?

nives

Recommended Posts

01.04____problem.jpg Ilustrasjonsbilde:

Oppdaget under reimskifte, at ytre del av nedre reimhjul er løst. Piler på bilde. Ytre ring kan snues runt og har litt slark. Dette kan eg ikkje forstå er riktig.Den driver jo både dynamo og vannpumpe. Forsøkte å finne monteringsbeskrivelse fra handbok på BP. ( ilustrasjonsbilde)

Noen som han si hvordan dette skulle vert festet? Settskruer ,kile ???

Redigert av nives (see edit history)

Erfaringen vokser proporsjonalt med antallet ødelagte apparater.

I believe in only one thing: liberty, but I do not believe in liberty enough to want to force it upon anyone.

– H. L. Mencken

Takk for svaret :smiley:

Ikkje det svaret eg håpet på, men...................................................

Det blir vel Volvo pusher igjen da :cryin::headbang:

I believe in only one thing: liberty, but I do not believe in liberty enough to want to force it upon anyone.

– H. L. Mencken

Hadde samme problemet på min TAMD41A i sommer. Som du sier, det var bare å gå til Volvo og legge noen båtpenger på disken for en ny svingningsdemper. Den nye du da får, er samme utførelse som brukes på de nyere motorene og er tyngre. Syntes at motoren fikk en "jevnere" gange. Det gikk greit å skifte, men den gamle satt godt fast. Men en god ters klarte jobben.

Lykke til med jobben

Er klar over at den sitter godt. Har tatt motordata og ringer Volvo i morgen. Har ringt runt etter ters. Båten og Kristin. H får dele på lappene i år;(

( hadde nok blitt brukt på båt uannsett, men hadde andre planer)

Flott å få svar. Ennå ein gang har forumet vist sin nytte :flag:

Har foresten sett at det var gjengestoff på de 6 skruene som holder demperen til den indre del. Noen gode forslag til hva eg skal bruke ved montering?

De satt relativt løst. (trang ikkje stooor kraft til å løse de.)

Har jo også fått svar på at tempen økte på slutten av sesongen. Så nå er kjølere reingjort også. Kunne nok brukt rema 1000 metoden, men ikkje altid en starter i rett ende :cheers:

– H. L. Mencken

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...