Jump to content

Forbruk Suzuki DT225

Veslefrikk

Recommended Posts

Er det noen som vet hvilket bensinforbruk jeg må regne på en Suzuki 225 totakter fra 2002 som står på en Buster Magnum 6,7m og 800 kg.

Vil normalt ligge på ca 30 knop i marsjfart eller dorgefart.

Skulle gjerne hatt noen signaler om støynivå målt mot en tilsvarende 4 takt.

Må vurdere om forskjellen i forbruk og støy mellom en firtakt og totakt er så stor at jeg må revurdere kjøpet.

Jeg vil nok anta at du sammenlignet med en forgassermotor vil ha et forbruk som vil være opp i mot 30% lavere med en tilsvarende moderne 4-takter eller 2-takter med innsprøytning.

En 225 forgassermotor vil nok ligge på en 55-65 l/t i marsjfart og opp i mot 95-105 l/t ved WOT.

Tilsvarende forbruk på en 225 2-t med innsprøytning er 71 l/t, og 70l/t på en 225 4-takt (Fabrikktall fra Yamaha, WOT)

Støy er jo 4-takternes sterke kort i forhold til opplevelse av lydbilde; her er det mange meninger men generelt kan ikke en gammel 2 -takt forgassermotor hamle opp mot nye motorer når det gjelder dette...... med mindre man er dedikert til å like akkurat den råe lyden, da.. :wink::cool:

Redigert av rago63 (see edit history)

....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...