Jump to content

hva må til for og få dieselforbruk fram på display i på VP D-4

nor star 290..

Recommended Posts

Siden jeg er innepå lignende problemer med dette, og trådstarter har fått endel tips, håper jeg det er greit at jeg låner tråden for å lufte min problemstilling. Har vært frem og tilbake med feile kabler og ting og tang fra leverandør, men jeg kommer ikke i mål, NMEA gateway boksen er koblet på evc boksen X5 mener jeg, den andre kabelen er koblet via en hun han kontakt som vistnok skal inneholde noen dingsebomser, derfra via en gul T-kabel og via en grå og så en sort kabel som ender opp i seatalk 2 på Raymarine C80 skjermen, den gule T-kabelen hadde 5 løse ledere, der hvor jeg fikk beskjed om å koble hvit og brun på +12 volt og de andre 3 på -. Jeg finner motordatabilde på kartplotteren under costum bilde (var der også fra før), men ingen visere eller data vises, finner heller ikke noe bilde for forbruk per n. mil som er jo det sjekkeste med dette systemet (for å finne den mest økonomiske marsjfart/miljøgevinst)

Noen som kjenner seg igjen i dette, hva er problemet? C80 skjermen er en demobrukt skjerm fra 2004 tror jeg, har per i dag kun tilkoblet gps125. Men skal også omsider koble til min standard horizon gx1500 vhf og mulig en 2kw raymarine radar. Motoren er forøvrig en D-4 260 2006 modell som ble førstegang tatt i bruk januar i år, skal ifølge forhandler være klargjort for dette systemet.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...