Jump to content

Bruk av Google Earth ved seilasplanlegging

roaldbj

Recommended Posts

google_earth1.jpg

Jeg har til sommeren tenkt å bruke Google Earth til planlegging av seilaser.

Jeg har hittil benyttet gratisversjonen av Google earth. Bildet er fra småbåthavna i Fredrikshavn.

Det er også spennende å se på bildene fra Vestkysten av Sverige - men da flyr tiden fort...

Er det noen som har erfaring med bruk av dette programmet til seilasplanlegging.

Jeg ser at man kan få en proffversjon for $400. Har noen erfaring med forskjellen mellom gratisversjonen og betalversjonen?

Brukte GE første gang jeg skulle seile 2 uker på høsten 2005 i Hellas.

fant flott ankringsplasser, avstander,

rett å slett super for planlegging.

------

skal til hellas å seile i sommer, og GE er i bruk nå også. isammen med god boka, (som jeg nå ikke husker navnet på )

Men langs Norskekysten er jo "Norgeibilder" best.

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Jeg vet ikke hvor ofte Google Erath bildene skiftes ut.

Noen som har informasjon om dette?

Det kan ta år mellom hver oppdatering. Det er de enkelte land/kommuner som må bestille bedre oppløste eller nyere bilder om de vil ha det inn.

Det er et år eller to siden jeg leste dette, så det er mulig det er annerledes nå.

i fjor sommer var kartet over havnen der jeg har båten (på grensen mellom oppegård og Oslo), fra 2002.

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Flott med så mange kommentarer til Google Earth.

Planen i sommer er å seile med Google Earth koblet opp kontinuerlig via ICE og USB GPS. Dermed får jeg mulighet for å sjekke ut kvaliteten i seilingsområdene som hovedsakelig blir i sørlige deler av Kattegat. Kanskje også Kielerkanalen og til Helgoland - ett av mine favorittsteder.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...