Vikane Inlander Startet 2.April.2009 Del på Facebook Startet 2.April.2009 Fjernet noe oppskrubba dekor på båten, det viste seg da at gelcoaten var noe hvitere der dekoren stod og jeg har nå fått et ganske synlig skille. Noe tips til hva jeg kan gjøre ? Prøvde litt med maskinpolerer og rubbing i dag, hjalp litt etter å ha gått over to ganger, men skal dette bli bra får jeg jo en ganskje drøy jobb med å få resten av båten like hvit som under de gamle merkene :( Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 2.April.2009 Del på Facebook Svart 2.April.2009 Du kan jo prøve og bestille nye klistermerker. Det har jeg gjort til mineldgamle Silver Viking Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Vikane Inlander Svart 2.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.April.2009 Når klistremerka til utenbordsmotoren kosta 1500 kr, tipper jeg disse koster x antall ganger mere, de er temmelig store, så det er ganske utelukket er jeg redd :( Sitér dette innlegget Link to post
alma Svart 2.April.2009 Del på Facebook Svart 2.April.2009 Tro du aldri vil bli kvitt hele skillet desverre. både glans og farge blir liksom slitt! Sitér dette innlegget Link to post
Hydrox Svart 3.April.2009 Del på Facebook Svart 3.April.2009 Når du er ferdig med å polere båten for sesongen så maskerer du rundt der stripene var. Vask så stripene med aceton slik at gelcoaten er uten voks og ta vekk maskeringen. Nå lar vær, vind og sol gjøre jobben for deg sesongen gjennom. Sitér dette innlegget Link to post
Golito Svart 3.April.2009 Del på Facebook Svart 3.April.2009 kan en idé være å våtslipe skroget? har samme problemet selv, og ny dekor som opptar plassen til den gamle er utelukket da den nye er mindre. Sitér dette innlegget Link to post
Helge Svart 3.April.2009 Del på Facebook Svart 3.April.2009 Du kan jo prøve og bestille nye klistermerker. Det har jeg gjort til min eldgamle Silver Viking Når klistremerka til utenbordsmotoren kosta 1500 kr, tipper jeg disse koster x antall ganger mere, de er temmelig store, så det er ganske utelukket er jeg redd Vil man ikke ha klistremerkene så vil man ikke, men synes man det er ok å ha dem så burde man i alle fall spørre om de er tilgjengelige og om pris. Er det veldig dyrt er det jo bare å la være, men ellers...... Jeg fikk i går levert med posten 18m (!) med dekorstriper til min 1993 Skibsplast 450VS og 2 stk Skibsplast-dekaler samt 2 stk 450VS-dekaler. Jeg bestilte dette samtidig med ny kalesje. Det er nødvendig med nesten 18 m dekorstriper da disse er både over og under fenderlisten (4Xstriper). De originale klistremerkene kom seg på kun ca 800 kr og det synes jeg er billig. Regner dette som småpenger for å "freshet" opp båten ved å få bort de solblekede og til dels avslitte klistremerkene fra 1993. Sitér dette innlegget Skibsplast 655 Selected m/Suzuki DF140, Skibsplast 450VS m/Yamaha90, Sunwin 14 m/Yamaha40, VEA 14 m/Mercury15, Suzumar 265 m/Tohatsu8, Pioner 8 m/Mercury5, Plastimar 8 m/Tohatsu5 Link to post
alfb Svart 3.April.2009 Del på Facebook Svart 3.April.2009 Jeg monterte ny dekor på min båt i går. Komplett orginalt dekorsett med 2 x Scand, 6 x 11m striper, 2 x 360se, merker for diesel, vann, septik. Alt dette for den nette sum av kr 1'400,- + mva. Så det trenger nødvendigvis ikke være så dyrt. Båten ble som ny Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 3.April.2009 Del på Facebook Svart 3.April.2009 Jeg har bare 2 merker som ikke er spesielt store, disse skulle silver plast ha 100,- for Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
alma Svart 3.April.2009 Del på Facebook Svart 3.April.2009 Når du er ferdig med å polere båten for sesongen så maskerer du rundt der stripene var. Vask så stripene med aceton slik at gelcoaten er uten voks og ta vekk maskeringen. Nå lar vær, vind og sol gjøre jobben for deg sesongen gjennom. Er dette utprøvd? Sitér dette innlegget Link to post
Vikane Inlander Svart 3.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.April.2009 Skal underøke en gang til med tanke på pris på dekor, men båten er en italiensk Selva, alt er dyrt der kanskje.......? Motoren er en yamaha med selva klistremerker, en propell til denne koster over 1000 kr mere hos den norske selva importøren, enn hos yamaha Har vurdert det med våtsliping, og har litt tro på at det kan funke, raser raskt over det med et 2000 papir på eksenter-sliperen. Sitér dette innlegget Link to post
Hydrox Svart 3.April.2009 Del på Facebook Svart 3.April.2009 Er dette utprøvd? Sier seg selv, gelcoaten som er beskyttet av voks vil holde seg godt. Den gelcoaten som ikke er beskyttet vil eldes, men det må kansje mer enn en sesong til før man er i havn. Har man dårlig tid kan man matte ned med 1200 papir for så å rubbe og polere opp igjen områdene. Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 3.April.2009 Del på Facebook Svart 3.April.2009 En omgang med Abrolon skiver så er det vekk tvert.. ( dette blir det samme som og vannslipe som Hydrox sa) Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
alma Svart 3.April.2009 Del på Facebook Svart 3.April.2009 Det sier seg ikke selv faktisk, Ideen var god, men det har lett for å bli en kant /kontur der nesten uansett hva du gjør. Om du matter ned å lakkerer kan også kanten etter tape sitte igjen. Dette gjelder spess på billakk, men faktisk også på båter. Sitér dette innlegget Link to post
lippert Svart 4.April.2009 Del på Facebook Svart 4.April.2009 Du kan prøve Hempel sin gelcoat cleaner. Den i pulverrform, ikke sparay. Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
Vikane Inlander Svart 4.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.April.2009 Du kan prøve Hempel sin gelcoat cleaner. Den i pulverrform, ikke sparay. Leste litt om beskrivelsen av den, tror neppe den gjør jobben i dette tilfelle. Ser ut til at vannsliping av hele skroget utvendig er alternativet til ny dekor, det blir da pris på dekor opp mot jobben det er å vannslipe, pest eller kolera Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.