FENRIKSEN Startet 2.April.2009 Link til dette innlegget Startet 2.April.2009 Når nybaaten skal på kai over påske for stell lurer jeg på om jeg skal spandere på justerbare trimflaps. I dag står det faste flaps, "justert en gang for alle" på hekken. Båten er en Huwa 26, ukjent vekt (tre tonn oppgitt), 130 hk (og blytung) ford-sabb. Jeg har aldri eid halvplaner før, og har ikke så mye erfaring med riktig gamle halvplanere. Vet derfor ikke om denne 40 år gamle konstruksjonen har like mye nytte av trim som mer moderne halvplanere. Har bare tatt noen småturer med båten så langt, men som ex-drevfører fikk jeg en følelse av at det kunne vært greitt med litt trimmemuligheter. Spørsmålet: Er dette nyttig bruk av noen tusenlapper? Hva er andres erfaringer? mvh j Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 2.April.2009 Link til dette innlegget Svart 2.April.2009 :yesnod: Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
FENRIKSEN Svart 2.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.April.2009 tolker det som ja, jeg. Så lenge øgene ikke ruller rundt i hodet på smilyen :-J Sitér dette innlegget Link to post
Rune_12 Svart 2.April.2009 Link til dette innlegget Svart 2.April.2009 Kjør på... Slipper du å ligge på skeive med full båt eller ved skeiv bunkring. Er også fint å få legge ned baugen litt i motsjø. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.