Jump to content

Båtforeningen ser deg (på webcam) !

oslofjord

Er webcam i havna uproblematisk ?  

173 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

leangbukta.no

blommenholm

Pos1.jpg01.jpg

Er det greit med så detaljerte webcambilder at du kan se om folk har med elskerinnne på tur, se når den sykmeldte kollegaen kaster loss, alle kan se din toppløse kone sole seg på dekk, forsikringselskspet kan kikke nærmere på om båter er nedtynget i sne...eller for å vise annen nødvendig informasjon ?? Kjør poll !

Det er jo webkamaraer i havner kysten rundt. Linkene/bildene over er helt tilfeldig valgt som eksempler.

Redigert av salt (see edit history)
(Tillat å velge flere svar samtidig)
Da burde du vel kanskje ha laget pollen slik at en hadde muligheter for å velge flere svar...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
  • Barnevaksiner

Hva med : "Åvervakningskamera er greit, men ikke lagt ut på web"

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Det finnes allerede 1251 webkameraer listet http://www.webkameraerinorge.com/

Det er vel netopp det som er problemet at det snart er i alle båthavner. Oslo havn har et generelt kamera utover fjorden og det er vel greit nok..men utviklinger går tydligvis mot stdig bedre bilder og detaljer.

Kjekt å kunne sitte på kontoret å se om båten ligger pent fortøyd, men det har vel sine betenklige sider også.

At det er godkjent av et statlig tiilsyn er kun trøst for de som stoler på at formynderstatens dømmekraft i alle spørmål.

Det må da være en stor fordel at man kan følge med på trafikken i havna! I vår havn er det besluttet at vi skal ha 3 kameraer tilgjengelige på web'en. 2 av dem er allerede i drift, til stor glede for medlemmene. Dette er meldt til Datatilsynet og havna er merket forskriftsmessig. Her kan dere sjekke hvordan det ser ut hos oss.

Jeg har f eks idag med tilfredshet notert meg hvordan det står til i Horten, fra min plass i gjestehavna på Oscarsborg. Det er bare en av fordelene med å ha kameratilgjengelighet på nettet. Forøvrig er det praktfullt å høre om all køkjøringen langs veiene i påsken!!! Vi koser oss i båten. Ingen kø! Gjør likeså!

Redigert av Kornelius (see edit history)

Nyter stor glede og nytte av medlemskap i følgende nautisk orienterte forening/selskap/forbund/klubb (kronologisk ordnet):

Redningsselskapet/Kystpatruljen, Solviken Båtforening, KNBF, Masterklubben, Princess Yacht Klubb Østlandet

Hei

Kornelius prøvde å titte litt men fikk ikke opp noe bilder,Jeg jobber litt med å få satt opp noe cameraer i båtforeningnen der jeg er form. (i Stokke)

så jeg er ineresert i hvilket firma dere har brukt, og hva kostnadene er?

er det passordbeskyttet, eller mangler jeg noe progam for å se det her på min d.maskin?

aanton

Det der er Axis webkamera og første gangen du er inne på de må du installere en ActiceX komponent. Dette gjør seg (nesten) selv men tar litt tid. ActiceX fungerer dårlig i Opera men M$IE eller Firefox funker bra. I Storesund Båtforening har vi kamera av samme fabrikat og har lagt opp linker til både Java og ActiveX i menyen til venstre. Java er mest universell men har lavere ytelse enn ActiveX.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
  • Barnevaksiner
......kun medlemmer av båtforeningen har access til å logge seg på.....

Jeg ville vel begrenset adgangen til noen få tillitsvalgte, så kan resten av medlemmer og almuen eventuelt nøye seg med et enkelt oversiktskamera slik at man kan feks. kan sjekke om det er is på fjorden.

Er det klokt at medlemmer skal kunne sitte å spionere på dem man låner ut båten til ?

Det er sikkert mange her på forumet som gjerne vil ha et webcambilde av båten mer eller mindre fast på skjermen, mens tankene er helt andre steder enn på jobben....men ønsker man at kolleger og foretningsforbinfelser med stor fornøyelse ser at man ikke er på et viktig møte...men beviselig kaster loss i båthavna ?

Eller at fruen kan konstantere at man båtplassen er tom...selv om man er pålagt beise huset...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...