oslofjord Startet 3.April.2009 Link til dette innlegget Startet 3.April.2009 (redigert) leangbukta.no blommenholm Er det greit med så detaljerte webcambilder at du kan se om folk har med elskerinnne på tur, se når den sykmeldte kollegaen kaster loss, alle kan se din toppløse kone sole seg på dekk, forsikringselskspet kan kikke nærmere på om båter er nedtynget i sne...eller for å vise annen nødvendig informasjon ?? Kjør poll ! Det er jo webkamaraer i havner kysten rundt. Linkene/bildene over er helt tilfeldig valgt som eksempler. Redigert 3.April.2009 av salt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 3.April.2009 Link til dette innlegget Svart 3.April.2009 (Tillat å velge flere svar samtidig)Da burde du vel kanskje ha laget pollen slik at en hadde muligheter for å velge flere svar... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Fjordutsikt Svart 3.April.2009 Link til dette innlegget Svart 3.April.2009 Da burde du vel kanskje ha laget pollen slik at en hadde muligheter for å velge flere svar... Enig Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 3.April.2009 Link til dette innlegget Svart 3.April.2009 Hva med : "Åvervakningskamera er greit, men ikke lagt ut på web" Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
S/Y Emma Svart 3.April.2009 Link til dette innlegget Svart 3.April.2009 Så lenge personer på webkameraet er identifiserbare er det ikke bare et etisk spørsmål, men også et juridisk spørsmål. Det er også meldepliktig å sette opp slike kameraer. Datatilsynet har en del informasjon om akkurat dette. Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Mouche Svart 3.April.2009 Link til dette innlegget Svart 3.April.2009 Det finnes allerede 1251 webkameraer listet så et fra eller til kan da ikke spille så stor rolle så lenge det er innenfor gjeldende lover og regler? http://www.webkameraerinorge.com/ Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
oslofjord Svart 3.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.April.2009 (redigert) Det finnes allerede 1251 webkameraer listet http://www.webkameraerinorge.com/ Det er vel netopp det som er problemet at det snart er i alle båthavner. Oslo havn har et generelt kamera utover fjorden og det er vel greit nok..men utviklinger går tydligvis mot stdig bedre bilder og detaljer. Kjekt å kunne sitte på kontoret å se om båten ligger pent fortøyd, men det har vel sine betenklige sider også. At det er godkjent av et statlig tiilsyn er kun trøst for de som stoler på at formynderstatens dømmekraft i alle spørmål. Redigert 3.April.2009 av salt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 3.April.2009 Link til dette innlegget Svart 3.April.2009 Slik jeg ser det fra en båteiers synspunkt, helt uproblematisk. Men rent prinsipielt kanskje ikke helt bra med tanke på hvis en skulle finne på og ta seg et nyp i båten en vakker sommerkveld. Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 3.April.2009 Link til dette innlegget Svart 3.April.2009 (redigert) jo til mere video åvervåking jo bedre sier jeg. gjerne i byene og på hvorsomhelst som folk ferdes... . Redigert 3.April.2009 av hifo (see edit history) Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
bliss X Svart 3.April.2009 Link til dette innlegget Svart 3.April.2009 Man må skille mellom overvåkningskameraer og webkameraer Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 3.April.2009 Link til dette innlegget Svart 3.April.2009 Helt uproblematisk at båtforeningen har tilgang til kamera over sine båter... Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 3.April.2009 Link til dette innlegget Svart 3.April.2009 Web kamera som ikke identifiserer personer er uproblematisk. dog ville jeg foretrekke at de er passordbeskyttet så ikke våre "venner" i Østeuropa kan sitte hjemme og planlegge sine tyveritokter. Sitér dette innlegget Link to post
SandAnker Svart 3.April.2009 Link til dette innlegget Svart 3.April.2009 Det er vel det som er problemet, de kan se hva de ønsker, i tillegg til sonene som ikke blir dekt... Det kan også bli en sovepute, det er fult mulig f. eks og ta opp en sekvens og spille av, det er jo ingen som passer på kameraene... Sitér dette innlegget Link to post
Fenix Svart 3.April.2009 Link til dette innlegget Svart 3.April.2009 Det var en større juridisk prosess rundt webkameraet på Læsø. Det ble tatt ut av drift en stund, men nå ser jeg at det er tilbake: http://el-fix.com/camera.htm Sitér dette innlegget Link to post
Kornelius Svart 4.April.2009 Link til dette innlegget Svart 4.April.2009 (redigert) Det må da være en stor fordel at man kan følge med på trafikken i havna! I vår havn er det besluttet at vi skal ha 3 kameraer tilgjengelige på web'en. 2 av dem er allerede i drift, til stor glede for medlemmene. Dette er meldt til Datatilsynet og havna er merket forskriftsmessig. Her kan dere sjekke hvordan det ser ut hos oss. Jeg har f eks idag med tilfredshet notert meg hvordan det står til i Horten, fra min plass i gjestehavna på Oscarsborg. Det er bare en av fordelene med å ha kameratilgjengelighet på nettet. Forøvrig er det praktfullt å høre om all køkjøringen langs veiene i påsken!!! Vi koser oss i båten. Ingen kø! Gjør likeså! Redigert 4.April.2009 av Kornelius (see edit history) Sitér dette innlegget Nyter stor glede og nytte av medlemskap i følgende nautisk orienterte forening/selskap/forbund/klubb (kronologisk ordnet): Redningsselskapet/Kystpatruljen, Solviken Båtforening, KNBF, Masterklubben, Princess Yacht Klubb Østlandet Link to post
aanton Svart 4.April.2009 Link til dette innlegget Svart 4.April.2009 Hei Kornelius prøvde å titte litt men fikk ikke opp noe bilder,Jeg jobber litt med å få satt opp noe cameraer i båtforeningnen der jeg er form. (i Stokke) så jeg er ineresert i hvilket firma dere har brukt, og hva kostnadene er? er det passordbeskyttet, eller mangler jeg noe progam for å se det her på min d.maskin? aanton Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 4.April.2009 Link til dette innlegget Svart 4.April.2009 Det der er Axis webkamera og første gangen du er inne på de må du installere en ActiceX komponent. Dette gjør seg (nesten) selv men tar litt tid. ActiceX fungerer dårlig i Opera men M$IE eller Firefox funker bra. I Storesund Båtforening har vi kamera av samme fabrikat og har lagt opp linker til både Java og ActiveX i menyen til venstre. Java er mest universell men har lavere ytelse enn ActiveX. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Fjordutsikt Svart 4.April.2009 Link til dette innlegget Svart 4.April.2009 Det burde ikke være noe problem med overvåkings-kamera hvor kun medlemmer av båtforeningen har access til å logge seg på. Noe av poenget er jo å kunne få så bra bilder at eventuelle ubudne gjester kan gjenkjennes og la politiet få tape/bilde - det er lov etter søknad å kunne ta opptak for inntil 7 dager. Sitér dette innlegget Link to post
oslofjord Svart 4.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.April.2009 (redigert) ......kun medlemmer av båtforeningen har access til å logge seg på..... Jeg ville vel begrenset adgangen til noen få tillitsvalgte, så kan resten av medlemmer og almuen eventuelt nøye seg med et enkelt oversiktskamera slik at man kan feks. kan sjekke om det er is på fjorden. Er det klokt at medlemmer skal kunne sitte å spionere på dem man låner ut båten til ? Det er sikkert mange her på forumet som gjerne vil ha et webcambilde av båten mer eller mindre fast på skjermen, mens tankene er helt andre steder enn på jobben....men ønsker man at kolleger og foretningsforbinfelser med stor fornøyelse ser at man ikke er på et viktig møte...men beviselig kaster loss i båthavna ? Eller at fruen kan konstantere at man båtplassen er tom...selv om man er pålagt beise huset... Redigert 4.April.2009 av salt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 4.April.2009 Link til dette innlegget Svart 4.April.2009 I min verden så er dette fullstendig oppkonstruerte problemstillinger. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Kodvaag Svart 4.April.2009 Link til dette innlegget Svart 4.April.2009 (redigert) Korsvik Marina Redigert 4.April.2009 av Kodvaag (see edit history) Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.