Jump to content

Volvo penta Gjør-det-selv-håndbøker

Godværseileren

Recommended Posts

Jeg er på jakt etter en håndbok eller manual for hvordan de elementære operasjoner på motoren skal gjøres. Jeg har den vanlige brukermanualen, men synes at en del ting er dårlig beskrevet, og noe er ikke beskrevet. På Volvo penta sine hjemmesider ser jeg at det finnes såkalte gjør-det-selv bøker som i følge beskrivelsen er det jeg er på jakt etter.

Er det noen som kjenner disse bøkene? Er de gode? Hvor får man tak i dem? Finnes de digitalt og kan lastes ned?

Jeg har vært i dokumentarkivet og funnet verkstedsmanualen for VP MD7A (jeg har 7B, men nært nok...) Jeg er imidlertid på jakt etter en mer "for dummies" utgave som beskriver og illustrerer grunnleggende ting som lufting av motor, bytte av filter, vinterkonservering o.l. på en enkel måte.

Jeg har altså desverre ikke MD5. Men dette dokumentet ser fint ut...

er imidlertid på jakt etter en mer "for dummies" utgave som beskriver og illustrerer grunnleggende ting som lufting av motor, bytte av filter, vinterkonservering o.l. på en enkel måte.

Så du denne: Volvo Penta Opplags- og sjøsettingsguide

Mulig dette også kan være av interesse:

Gjør det selv, 31 og 41 serien

Installasjon av små marine motorer

Installasjon av marine motorer

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...