Godværseileren Startet 3.April.2009 Link til dette innlegget Startet 3.April.2009 Jeg er på jakt etter en håndbok eller manual for hvordan de elementære operasjoner på motoren skal gjøres. Jeg har den vanlige brukermanualen, men synes at en del ting er dårlig beskrevet, og noe er ikke beskrevet. På Volvo penta sine hjemmesider ser jeg at det finnes såkalte gjør-det-selv bøker som i følge beskrivelsen er det jeg er på jakt etter. Er det noen som kjenner disse bøkene? Er de gode? Hvor får man tak i dem? Finnes de digitalt og kan lastes ned? Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 3.April.2009 Link til dette innlegget Svart 3.April.2009 Hør med din lokale Volvo Penta forhandler, dei bruker sjølv desse manualane når dei skruer på motorane og dei beskriver jobbane ganske godt. Sitér dette innlegget Link to post
oddes Svart 3.April.2009 Link til dette innlegget Svart 3.April.2009 Ligger vel noe slikt i dokumentarkivet her på Båtplassen Sitér dette innlegget Link to post
Cerveza Svart 3.April.2009 Link til dette innlegget Svart 3.April.2009 (redigert) Hvis du skulle være så heldig å være i besittelse av en MD5 så finnes det iallefall et komplett encyclopedia på den http://nf.broach.se/motorer/volvo-penta/md5/md5-for-dummies Redigert 3.April.2009 av Cerveza (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
mateco Svart 3.April.2009 Link til dette innlegget Svart 3.April.2009 Hvis du kikker i dokumentarkivet så vil du finne verkstedhåndbøker for flere VP motorer. Bjørn Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
Godværseileren Svart 3.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.April.2009 Jeg har vært i dokumentarkivet og funnet verkstedsmanualen for VP MD7A (jeg har 7B, men nært nok...) Jeg er imidlertid på jakt etter en mer "for dummies" utgave som beskriver og illustrerer grunnleggende ting som lufting av motor, bytte av filter, vinterkonservering o.l. på en enkel måte. Jeg har altså desverre ikke MD5. Men dette dokumentet ser fint ut... Sitér dette innlegget Link to post
KARILLA Svart 3.April.2009 Link til dette innlegget Svart 3.April.2009 Prøv denne linken på VP sine sider: http://www.volvo.com/volvopenta/norway/no-...tion_search.htm Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
Suzuki Svart 3.April.2009 Link til dette innlegget Svart 3.April.2009 Kan jeg være freidig i tråden, så sier jeg som sant er at jeg har en sånn bok som er brukt få ganger som jeg kan selge rimelig. Den er for smådieslene, altså MD5/ 6/ 7 osv . Ved interesse; PM Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Ingar Svart 3.April.2009 Link til dette innlegget Svart 3.April.2009 er imidlertid på jakt etter en mer "for dummies" utgave som beskriver og illustrerer grunnleggende ting som lufting av motor, bytte av filter, vinterkonservering o.l. på en enkel måte. Så du denne: Volvo Penta Opplags- og sjøsettingsguide Mulig dette også kan være av interesse: Gjør det selv, 31 og 41 serien Installasjon av små marine motorer Installasjon av marine motorer Sitér dette innlegget Link to post
hermansen Svart 5.April.2009 Link til dette innlegget Svart 5.April.2009 (redigert) Kan noen her hjelpe deg ? Synes de ser bra ut. Volvo Do-it-yourself /Øystein Redigert 5.April.2009 av hermansen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Godværseileren Svart 6.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.April.2009 Ja, det er disse jeg har kikket på og lurer på om er gode. Og ideelt sett skulle jeg ønske at de kunne lastes ned... Er det denne du har Suzuki? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.