Lagavulin Startet 3.April.2009 Link til dette innlegget Startet 3.April.2009 Har byttet ut standard bryterne fra Lectrotab med denne: Det er enkelt å koble på, 4 stk. ledninger og +/-. Når jeg skrur på hovedstrømmen, måler jeg spenning der, men ingenting virker. Den skal være av typen som kalibrerer automatisk og viser posisjon på flapsene. Noen tips? Sitér dette innlegget Båter: Ibiza 22 Weekender,Ibiza 26 Touring, Bavaria 32 sport, Yamarin 80 DC, nå til salgs Link to post
bellen Svart 3.April.2009 Link til dette innlegget Svart 3.April.2009 Fungerer posisjonsindikatorene skikkelig? Sitér dette innlegget Link to post
Lagavulin Svart 3.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.April.2009 Nei, ingenting lyser/virker. Sitér dette innlegget Båter: Ibiza 22 Weekender,Ibiza 26 Touring, Bavaria 32 sport, Yamarin 80 DC, nå til salgs Link to post
yevensen Svart 3.April.2009 Link til dette innlegget Svart 3.April.2009 Er det denne manualen du har fulgt: http://www.lectrotab.com/SETRManual&QuickCombined.pdf Har du koblet denne: IMPORTANT Terminal 3 must be powered for the Oval to operate. But do not use a jumper from + to AUX. This will bypass the retract and indicator synchronizing feature of the Oval control. Connect the AUX terminal to a switch which the helmsman will use to turn the trim tab system off and on. Sitér dette innlegget Link to post
Lagavulin Svart 3.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.April.2009 Connect the AUXterminal to a switch which the helmsman will use to turn the trim tab system off and on. Her ligger nok svaret ja.. Denne fulgte ikke med i pakka jeg fikk fra Sleipner. Hadde ikke koblet noe på aux inngangen, men jeg er ikke helt sikker på hva det menes med det jeg har sitert.. Må jeg trekke en ekstra plusskabel inn på denne? Noen som kan hjelpe? Sitér dette innlegget Båter: Ibiza 22 Weekender,Ibiza 26 Touring, Bavaria 32 sport, Yamarin 80 DC, nå til salgs Link to post
yevensen Svart 4.April.2009 Link til dette innlegget Svart 4.April.2009 DO NOT power the “Oval’s” AUX terminal directly from the trim tab fuse or circuit breaker, or from the + terminal on the “Oval”. If the AUX terminal is powered from the + terminal on the “Oval”, the “Oval” can only be turned off by turning off the main trim tab power. But, with no input power, the tab 10 second calibration sequence to synchronize the tabs and indicators at full retract CAN NOT WORK. No harm done, but the feature is lost. Wire the Aux terminal as noted above. For more Aux terminal wiring options, see page 8 of the “Oval” installation manual # J1107. Slik jeg forstår dette er at AUX kobles til 12V+ via en bryter. De andre + og - skal ha spenning hele tiden. Når du slår av bryteren vil trimplanaen gå opp automatisk. At trip’s end, when the switch which is connected to the AUX terminal is turned OFF, the “Oval” will initiate another 10 second calibration sequence to synchronize the tabs and the indicators at full retract, after which, the “Oval” will revert to standby with no LED’s illuminated. Standby power is 20 milliamps and goes off completely with the main trim tab input power. Sitér dette innlegget Link to post
Lagavulin Svart 4.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.April.2009 Det var slik jeg tenkte også. Takk for svar. Da kobler jeg denne på en ledig bryter jeg har tilgjengelig. Sitér dette innlegget Båter: Ibiza 22 Weekender,Ibiza 26 Touring, Bavaria 32 sport, Yamarin 80 DC, nå til salgs Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.