Jump to content

Ny politibåt klar til bruk i Kragerø

Hansi

Recommended Posts

de burde jo kjøpt seg en skikkelig båt, og ikke en ribb-ting.

Men hjelper jo veldig lite med 400 hester, 500 liter bensin, og en rask båt, når man ikke kan få tak i noen brukbare politifolk til å kjøre "galskapen"

Har sett mange ganger i Kragerø at det er politifolkene som er blandt de værste til å kjøre båt.

Men ønsker de lykke til for vi trenger virkelig en politibåt med noen flinke båtførere, sånn at vi kan få stoppet mesteparten av grisekjøringen i Kragerø, men for guds skyld hold dere unna oss lokale med kogg og litt styrepromille.... :cheers:

All min sjø-erfaring bygger på opplevelser i Kragerøskjærgården, dvs litt båtfolk og mye folk i (pappas) båt

Vi har lovet å ikke sladre hvor den ligger, men det tar vel ikke lang tid å lokalisere stedet for den som ønsker det.

Tar vel ikke lang tid før alle de lokale vet det nei.

Rib må jo være bra båt for Politiet, flytende fender, ikke farlig å komme borti andre båter, mye mindre sjans for skade ved små sammenstøt.

Politiet har en av landets tøffeste jobber, unner de alt bra utstyr som kan bedre deres egen sikkerhet og mulighet til å håndheve de lovene vi borgere pålegger de.

Gratulerer onkel Politi.

Godt å se dere fikk bruk for de 4900,- jeg betalte inn for 102 i 80 sona. :lol:

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

rib er nok den beste båten de kunne ha, grunnet heldekkende fender. Bare meg som har litt imot riber, da de ikke er noen båt med god komfort, men mer en oversizet badeleke, men det er jo bare min tanker egentlig..... :crazy:

Men hvis båten blir like mye brukt som den gammle, så vil det være bortkastede penger, da den stort sett bare var utpå et fåtall ganger i fjord sommer i forhold til hva den burde, trur det var noe greier i lokalavisa om at de manglet kvalifisert mannskap og penger. Noe som også resulterte i at båten ble stort sett ubrukt utenfor sommersesongen, og tatt tidlig på land.

men husker et par uker i fjord sommer da de plutselig tokk helt av da politibåten var utpå hver dag, i tilleg til at kystvakta fresa rundt med stor båt og joller for å ta alt som beveget seg på vannet....

All min sjø-erfaring bygger på opplevelser i Kragerøskjærgården, dvs litt båtfolk og mye folk i (pappas) båt

rib er nok den beste båten de kunne ha, grunnet heldekkende fender. Bare meg som har litt imot riber, da de ikke er noen båt med god komfort, men mer en oversizet badeleke,

Det svaret gjør meg litt usikker på om du har forsøkt å kjøre båt veldig fort i litt sjø. det er vel en grunn til at disse farkostene er så populære.

Første gang jeg kjørte RIB var i 92 i KV. Ryggen min er fortsatt glad for at vi hadde pontonger rundt og jockeysete - særlig når det var helt påkrevd å kjøre så fort vi kunne

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...