Hansi Startet 3.April.2009 Link til dette innlegget Startet 3.April.2009 Ny politibåt tatt i bruk i Kragerø. Får bare håpe at de har driftsbudsjett til å bruke den også. Sitér dette innlegget Link to post
BjornLie Svart 3.April.2009 Link til dette innlegget Svart 3.April.2009 Nå er det vel kun en Ubåt som vil fungere for at de kriminelle skal komme seg unna.... :lol: Sitér dette innlegget SeaKing 38: Fire-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. Link to post
Snekker'n Svart 3.April.2009 Link til dette innlegget Svart 3.April.2009 Det skal bli spennende å se båten i aksjon. Interessant å observere hvilke forseelser de kommer til å konsentrere seg om. De siste årene har det vært nok av forseelser å velge mellom..... Sitér dette innlegget Buster X med Yamaha 70 Link to post
Hansi Svart 3.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.April.2009 (redigert) Ja, men de kan jo begynne innaskjærs og ta for seg leia oppover mot Langesund. Plenty med baugploger som kjører der i halv og helplan. Tar nok ikke lang tid før båten er betalt hvis det er det de vil prioritere, å ta fartssyndere. Redigert 3.April.2009 av Hansi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 3.April.2009 Link til dette innlegget Svart 3.April.2009 flott at Politiet får skikkelig utstyr. Sitér dette innlegget Link to post
pappegoye Svart 3.April.2009 Link til dette innlegget Svart 3.April.2009 de burde jo kjøpt seg en skikkelig båt, og ikke en ribb-ting. Men hjelper jo veldig lite med 400 hester, 500 liter bensin, og en rask båt, når man ikke kan få tak i noen brukbare politifolk til å kjøre "galskapen" Har sett mange ganger i Kragerø at det er politifolkene som er blandt de værste til å kjøre båt. Men ønsker de lykke til for vi trenger virkelig en politibåt med noen flinke båtførere, sånn at vi kan få stoppet mesteparten av grisekjøringen i Kragerø, men for guds skyld hold dere unna oss lokale med kogg og litt styrepromille.... Sitér dette innlegget All min sjø-erfaring bygger på opplevelser i Kragerøskjærgården, dvs litt båtfolk og mye folk i (pappas) båt Link to post
Bitteliten Svart 3.April.2009 Link til dette innlegget Svart 3.April.2009 (redigert) de burde jo kjøpt seg en skikkelig båt, og ikke en ribb-ting. Hva definerer du som "skikkelig båt - og ikke en rib-ting" når utgangspunktet er at de skal ha stor nok fart til å ta igjen tyver? Redigert 3.April.2009 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SandAnker Svart 3.April.2009 Link til dette innlegget Svart 3.April.2009 Det spiller vel liten rolle hvilken båt de har, hvis de ikke benytter båten, mangler manskap, eller penger til drift Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 3.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.April.2009 Blir spennende å se hvor mye båten kommer til å bli brukt. En får bare håpe at det er satt av penger til å drifte båten i sommer. For det behovet er absolutt tilstede etter mitt syn. Sitér dette innlegget Link to post
SandAnker Svart 3.April.2009 Link til dette innlegget Svart 3.April.2009 Var 2 døgn i Kragerø i fjor sommer.... da var båten kun liggende på sin faste plass Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 3.April.2009 Link til dette innlegget Svart 3.April.2009 De gangene jeg har sett en politibåt ute i skjærgården i Kragerø kan jeg vel stort sett telle på en finger og da snakker jeg mange uker per år over mange år! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
SandAnker Svart 3.April.2009 Link til dette innlegget Svart 3.April.2009 Hehe, sant nok, men husker det var en periode på 90talet de var veldig ivrige med kikkert i båten, og sivile og uniformert Politi som samarbeidet over radio for og gi bøter til de som drakk øl/alkohol holdige varer åpenlyst Sitér dette innlegget Link to post
Kodvaag Svart 3.April.2009 Link til dette innlegget Svart 3.April.2009 Vi har lovet å ikke sladre hvor den ligger, men det tar vel ikke lang tid å lokalisere stedet for den som ønsker det. Tar vel ikke lang tid før alle de lokale vet det nei. Rib må jo være bra båt for Politiet, flytende fender, ikke farlig å komme borti andre båter, mye mindre sjans for skade ved små sammenstøt. Politiet har en av landets tøffeste jobber, unner de alt bra utstyr som kan bedre deres egen sikkerhet og mulighet til å håndheve de lovene vi borgere pålegger de. Gratulerer onkel Politi. Godt å se dere fikk bruk for de 4900,- jeg betalte inn for 102 i 80 sona. Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
pappegoye Svart 3.April.2009 Link til dette innlegget Svart 3.April.2009 rib er nok den beste båten de kunne ha, grunnet heldekkende fender. Bare meg som har litt imot riber, da de ikke er noen båt med god komfort, men mer en oversizet badeleke, men det er jo bare min tanker egentlig..... Men hvis båten blir like mye brukt som den gammle, så vil det være bortkastede penger, da den stort sett bare var utpå et fåtall ganger i fjord sommer i forhold til hva den burde, trur det var noe greier i lokalavisa om at de manglet kvalifisert mannskap og penger. Noe som også resulterte i at båten ble stort sett ubrukt utenfor sommersesongen, og tatt tidlig på land. men husker et par uker i fjord sommer da de plutselig tokk helt av da politibåten var utpå hver dag, i tilleg til at kystvakta fresa rundt med stor båt og joller for å ta alt som beveget seg på vannet.... Sitér dette innlegget All min sjø-erfaring bygger på opplevelser i Kragerøskjærgården, dvs litt båtfolk og mye folk i (pappas) båt Link to post
Bitteliten Svart 3.April.2009 Link til dette innlegget Svart 3.April.2009 rib er nok den beste båten de kunne ha, grunnet heldekkende fender. Bare meg som har litt imot riber, da de ikke er noen båt med god komfort, men mer en oversizet badeleke, Det svaret gjør meg litt usikker på om du har forsøkt å kjøre båt veldig fort i litt sjø. det er vel en grunn til at disse farkostene er så populære. Første gang jeg kjørte RIB var i 92 i KV. Ryggen min er fortsatt glad for at vi hadde pontonger rundt og jockeysete - særlig når det var helt påkrevd å kjøre så fort vi kunne Sitér dette innlegget Link to post
Kosmix Svart 3.April.2009 Link til dette innlegget Svart 3.April.2009 Nå burde vel politiet heller bruke pengene på nye pc-er enn noe som helst annet. Politiet - slått ut av virus... Sitér dette innlegget Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.