Jump to content

Kjempepraktisk fenderfeste - ny oppfinnelse

arkmarin

Recommended Posts

Jeg har litt sansen for utstyr eller hjelpemidler som forenkler eller som gjør at en jobb kan utføres raskere. Ofte kommer man inn i en havn, og ofte blir det ikke mye tid til å henge ut fendere, ordne med fortøyningstau osv. Det tror jeg de fleste har erfart.

Men, jeg kommer til å fortsette å bruke de fenderfestene jeg har brukt. Syns faktisk ikke disse nye var det spor bedre, snarere tvert i mot...og altfor dyre.

Bruker alltid slippknute når jeg fester fendere. Har man trent litt går det like kjapt å feste som klips og like kjapt å åpne. Fenderne må jo plasseres litt forskjellig hver gang for å ligge rett mot nabobåten. Spleiser forøvrig alt som skal være fast. Har spleiset faste fortøyninger slik at jeg slipper å knyte å justere fortøyninger i båsen hver gang. Spleising, taklegarn og øl synes jeg er en trivelig kombinasjon. Lærer man seg 2-3 knuter og kan dem godt er man på god vei.

• 4 uker senere...

Hei alle sammen!

Mitt navn er Jonas Sivertsen og jeg står bak Linelock.

Har fått lest gjennom innleggene deres angående Linelock, takk for alle tilbakemeldinger, og jeg kan medele at prisen er justert, vi har forhandlet frem bedre priser og fått til en pris som kommer på 499,- for 2 stk,. Linelock kommer i salg på Marineshop fra 1. Mai

Den kan også kjøpes på www.linelock.no fra i dag 29.04.2009.

MVH

Jonas Sivertsen

Tojosiv AS

jonas@linelock.no

MVH

Jonas Sivertsen

Tojosiv AS

jonas@linelock.no

98424073

Et par slike på hver side kunne jeg faktisk godt tenkt meg! Selv om jeg kan de viktigste knop og stikk, var dette en enkel og elegant løsning som tiltaler meg! Enkelt og greit å henge ut fendre, samt å justere dem! Så enkelt at selv mor (og barn) kan gjøre det, og det er viktig!

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Ser vi vurderer denne dingsen som om alle kan knuter og knob.

Har iallefall sett mange som kunne trenge denne fenderholderen.

Det er mange ganger forvirring ,ved tillegging, når skipper eller mannskap er utrenet.

Om det er verd pengene, får enhver finne ut.

En knob er enkel når en kan den, men ikkje alle behersker det.

Erfaringen vokser proporsjonalt med antallet ødelagte apparater.

I believe in only one thing: liberty, but I do not believe in liberty enough to want to force it upon anyone.

– H. L. Mencken

• 2 uker senere...

Jeg kunne tenkt meg et par slike bak på båten, da det ikke finnes fenderfester eller rekker der. Løses som regel ved å feste dem i stolsøyle eller kalesjebøyler, men et fast feste på hver side hadde gjort seg bra. Og da hadde disse gjort seg bra, da de er lettvinte å henge ut fendere med og enkelt å justere høyde i ettertid. Alternativet er et par vanlige fenderfester for knytting, ikke noe problem det heller. Men jeg synes nå disse så litt greie ut jeg da....

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...