SandAnker Svart 4.April.2009 Link til dette innlegget Svart 4.April.2009 Da er kanskje prisen der etter også kanskje Sitér dette innlegget Link to post
rover Svart 4.April.2009 Link til dette innlegget Svart 4.April.2009 (redigert) He,he,.... ja, Lurer litt på hvordan skinnet og "kattepelsen" ser ut etter noen regnbyger. men små smykker,.... ja:-) Redigert 4.April.2009 av rover (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Rune_12 Svart 4.April.2009 Link til dette innlegget Svart 4.April.2009 Jeg spleiser der jeg føler at en spleis trengs. En spleis trengs vel igrunn aldri. Har det likevel på både fortøyninger og fendrer. Er jo alltid kjekt når folk kommenterer hvor pene fortøyninger en har Sitér dette innlegget Link to post
Hobby 430 Sport Svart 4.April.2009 Link til dette innlegget Svart 4.April.2009 (redigert) Alt spleises fendere knyttes på rekka med halvstikk hadde aldrig i verden montert plastikkjokke der på min båt Redigert 4.April.2009 av SandvikAC25 (see edit history) Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
nimbuster Svart 5.April.2009 Link til dette innlegget Svart 5.April.2009 Jeg har litt sansen for utstyr eller hjelpemidler som forenkler eller som gjør at en jobb kan utføres raskere. Ofte kommer man inn i en havn, og ofte blir det ikke mye tid til å henge ut fendere, ordne med fortøyningstau osv. Det tror jeg de fleste har erfart. Men, jeg kommer til å fortsette å bruke de fenderfestene jeg har brukt. Syns faktisk ikke disse nye var det spor bedre, snarere tvert i mot...og altfor dyre. Sitér dette innlegget Link to post
blueline Svart 5.April.2009 Link til dette innlegget Svart 5.April.2009 Bruker alltid slippknute når jeg fester fendere. Har man trent litt går det like kjapt å feste som klips og like kjapt å åpne. Fenderne må jo plasseres litt forskjellig hver gang for å ligge rett mot nabobåten. Spleiser forøvrig alt som skal være fast. Har spleiset faste fortøyninger slik at jeg slipper å knyte å justere fortøyninger i båsen hver gang. Spleising, taklegarn og øl synes jeg er en trivelig kombinasjon. Lærer man seg 2-3 knuter og kan dem godt er man på god vei. Sitér dette innlegget Link to post
BjA Svart 5.April.2009 Link til dette innlegget Svart 5.April.2009 Det duppeditten(e) i alle fall mangler, for virkelig å spare tid og ergrelse, (om det skulle være noe tema når man er på sjøen), er en "jojo" Tenk om resterende tauverk kunne spoles inn, og bli "borte" Sitér dette innlegget Link to post
Tox Svart 5.April.2009 Link til dette innlegget Svart 5.April.2009 Nei, dette vil ikke jeg har på min båt! Da vil jeg heller lære bort halvstikk og pålestikk til mannskapet. Både enklere og penere, og ikke minst MYE billigere... Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 5.April.2009 Link til dette innlegget Svart 5.April.2009 (redigert) En spleis trengs vel igrunn aldri. Hva med en langspleis? Hvilken knute kan erstatte den? Hva er sterkest, et spleiset øye eller et øye med pålestikk? Hva er sterkest, et tau skjøtet men kortspleis eller en knute? Redigert 5.April.2009 av 2nd Trikker'n (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Rune_12 Svart 5.April.2009 Link til dette innlegget Svart 5.April.2009 (redigert) Ok, men for min egen del har jeg aldri hatt behov for å skjøte 2 tau. Kjøper normalt sett alt for lange tau. Såklart er spleis sterkere enn knute, men med en normal båtstørrelse holder et øye med pålestikk lenge. Redigert 5.April.2009 av Rune_12 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 5.April.2009 Link til dette innlegget Svart 5.April.2009 En spleis trengs vel igrunn aldri. Det var det jeg svarte på. Sitér dette innlegget Link to post
plimsoll Svart 5.April.2009 Link til dette innlegget Svart 5.April.2009 En spleis trengs vel igrunn aldri. Har det likevel på både fortøyninger og fendrer. Er jo alltid kjekt når folk kommenterer hvor pene fortøyninger en har Det kan ikke være rare båten, da folk føler trang til å kommenterer hvor pene fortøyninger du har Sitér dette innlegget Link to post
Rune_12 Svart 5.April.2009 Link til dette innlegget Svart 5.April.2009 Hehe, Saga315... Sitér dette innlegget Link to post
jonass79 Svart 29.April.2009 Link til dette innlegget Svart 29.April.2009 Hei alle sammen! Mitt navn er Jonas Sivertsen og jeg står bak Linelock. Har fått lest gjennom innleggene deres angående Linelock, takk for alle tilbakemeldinger, og jeg kan medele at prisen er justert, vi har forhandlet frem bedre priser og fått til en pris som kommer på 499,- for 2 stk,. Linelock kommer i salg på Marineshop fra 1. Mai Den kan også kjøpes på www.linelock.no fra i dag 29.04.2009. MVH Jonas Sivertsen Tojosiv AS jonas@linelock.no Sitér dette innlegget MVH Jonas Sivertsen Tojosiv AS jonas@linelock.no 98424073 Link to post
index Svart 29.April.2009 Link til dette innlegget Svart 29.April.2009 Et par slike på hver side kunne jeg faktisk godt tenkt meg! Selv om jeg kan de viktigste knop og stikk, var dette en enkel og elegant løsning som tiltaler meg! Enkelt og greit å henge ut fendre, samt å justere dem! Så enkelt at selv mor (og barn) kan gjøre det, og det er viktig! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Hobby 430 Sport Svart 29.April.2009 Link til dette innlegget Svart 29.April.2009 Hei alle sammen! Mitt navn er Jonas Sivertsen og jeg står bak Linelock. og jeg kan medele at prisen er justert, vi har forhandlet frem bedre priser og fått til en pris som kommer på 499,- for 2 stk,. jonas@linelock.no Syns helt ærlig at prisen er vanvittig høy for noe som er så enkelt. Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
nives Svart 29.April.2009 Link til dette innlegget Svart 29.April.2009 Ser vi vurderer denne dingsen som om alle kan knuter og knob. Har iallefall sett mange som kunne trenge denne fenderholderen. Det er mange ganger forvirring ,ved tillegging, når skipper eller mannskap er utrenet. Om det er verd pengene, får enhver finne ut. En knob er enkel når en kan den, men ikkje alle behersker det. Sitér dette innlegget Erfaringen vokser proporsjonalt med antallet ødelagte apparater. I believe in only one thing: liberty, but I do not believe in liberty enough to want to force it upon anyone. – H. L. Mencken Link to post
Champagne Svart 29.April.2009 Link til dette innlegget Svart 29.April.2009 Dersom en båteier \ båtfører ikke er kapabel til å lære seg å knyte en knute så er det vel en indikasjon på at vedkommende ikke bør operere ett fartøy være seg på vann, land eller i luften... Mvh Champagne Sitér dette innlegget Link to post
Siriussss Svart 29.April.2009 Link til dette innlegget Svart 29.April.2009 Da er 2 sett bestilt uansett hva andre måtte mene....... Sitér dette innlegget Link to post
jonass79 Svart 11.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2009 Hei igjen, glemte og si at Linelock selges for 399,- pr par ut mai. Håper at alle som bestiller kommer med tilbakemeldinger på produktene etterhvert som de tas i bruk. MVH Jonas Sivertsen Tojosiv AS jonas@linelock.no 98424073 Sitér dette innlegget MVH Jonas Sivertsen Tojosiv AS jonas@linelock.no 98424073 Link to post
index Svart 11.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2009 Er det samme type som brukes til skrogmontering som de som brukes til rør/pulpit? Finner kun en type på hjemmesiden... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Halcyon Svart 11.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2009 Damn den var stygg, stor, unødvendig og dyr. Hvorfor i all verden skal man lage en løsning for et problem som ikke finnes??? Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 11.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2009 Den eneste nyteverdien jeg ser i dette, måtte være om jeg hadde et par slike bak på pushpit til kulefenderne når de ikke er i bruk, men de skal langt ned i pris før det evt blir aktuelt å teste ut. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
index Svart 11.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2009 Jeg kunne tenkt meg et par slike bak på båten, da det ikke finnes fenderfester eller rekker der. Løses som regel ved å feste dem i stolsøyle eller kalesjebøyler, men et fast feste på hver side hadde gjort seg bra. Og da hadde disse gjort seg bra, da de er lettvinte å henge ut fendere med og enkelt å justere høyde i ettertid. Alternativet er et par vanlige fenderfester for knytting, ikke noe problem det heller. Men jeg synes nå disse så litt greie ut jeg da.... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
jonass79 Svart 11.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2009 Er det samme type som brukes til skrogmontering som de som brukes til rør/pulpit? Finner kun en type på hjemmesiden... Utgaven for skrogmontering kommer for salg i løpet av uken som kommer, vi har hatt litt utfordringer angående pakningen som ligger rundt. MVH Jonas Sivertsen Tojosiv AS jonas@linelock.no Sitér dette innlegget MVH Jonas Sivertsen Tojosiv AS jonas@linelock.no 98424073 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.