stein erik olsen Startet 3.April.2009 Link til dette innlegget Startet 3.April.2009 Heia.Min far ska se på en båt.han har fått følgene opplysninger.båten er en Myra.påstår at det er 26 fot??ca 1980-81 mod med volvo motor(60hk) Hvordan er disse båter??.vilken fart/knop gjør en sånn båt me ca 60 hk? fins det bilder av en slik båt.Båten er ikke tverr i hekken,men ska vist ligne litt på malo båter Kommentar fra moderator:Emnetittelen er endret, var opprinnelig MYRA 26 -27 FOT FINS DET?. For mer informasjon, se 'Regler for Åpent Forum' samt Etikette Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 3.April.2009 Link til dette innlegget Svart 3.April.2009 (redigert) Ja de laget en 27foter som hadde rund hekk. Men fant ikke igjen bildene av den.... Her er hvordan skroget så ut, men med annet overbygg: http://foldrar.rodarummet.net/#10.1 Redigert 3.April.2009 av Gudrun (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
stein erik olsen Svart 3.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.April.2009 OK.SÅ DEN FINS I 27 FOT IKKE 26? SER DET STÅR AT DEN HAR Gode FARTSEGENSKAPER?? Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 3.April.2009 Link til dette innlegget Svart 3.April.2009 (redigert) Beklager at jeg har kastet brosjyren på den båten... hadde den liggende i mange år da jeg hadde planer om å kjøpe en slik sjark, men bygget heller en 26 fots plastsjark med tverr hekk, så det ble ikke noe Myra .... Men tror ikke du skal forvente at sjark utgaven har noe stor fart.....Og den het vitterlig 27fot.... men det er helt sikkert noen andre som har bilder etc. fra brosjyren liggende, eller? Redigert 3.April.2009 av Gudrun (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
stein erik olsen Svart 3.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.April.2009 ok.trur vis den går under 10 knop så blir den for træg..... Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 7.April.2009 Link til dette innlegget Svart 7.April.2009 (redigert) Her er en 27foter som er for salg... noen bilder som viser den... Men som du ser er maks fart 9knop... http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=16972764 Redigert 7.April.2009 av Gudrun (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
p-kaill Svart 8.April.2009 Link til dette innlegget Svart 8.April.2009 Svoger`n og en kompis av meg har begge en Myra 27 med rundt hekk - en fin og god sjøbåt er det. Tviler på at en klarer å ha en masjfart på 9 knop, vanlig sjarkefart ( den berømmelige 80 % ) er vel 6-8 knop. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 8.April.2009 Link til dette innlegget Svart 8.April.2009 Brosjyren på Myra/Nordfjord M27 ligger i dokumentarkivet. denne har rund hekk. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.